Zeer kritische noot over Stella

Status
Not open for further replies.
@ The Skymaster:
Een dergelijk selectieprocedure is voor de school om te zien of je wel geschikt bent. Deze kan tevens dienen voor jezelf om in te zien of het verstandig is om veel €€€ uit te geven aan een vliegopleiding.

Met de huidige economie zal het Stella nog wel lukken om veel aspirant-piloten te lokken en af zetten op de markt. Maarrr, wat gebeurt er wanneer de economie inzakt? Gigantisch veel piloten die geen baan meer kunnen vinden. Uiteraard is dit bij de andere scholen ook wel zo, maar de luchtvaartmaatschappijen hebben dan een grotere keus ter beschikking en zullen alleen de besten uitkiezen. Bij deze school zal de gem. kwaliteit omlaag gaan door de lage aanname-eisen van de school.
Triest dat men liever voor kwantiteit dan voor kwaliteit gaat...
 
MG -

Heel goed dat je je punten hier neerzet. Potentiele kandidaten dienen te weten (zint eer ge begint?) waar ze eventueel in kunnen terecht komen.

Heb ooit op mn 16e een brief van het EPST gekregen dat ik niet geschikt was voor het beroep piloot daar ik niet kwam opdagen voor een opendag..... Schreef ze een brief terug dat ik dan maar m'n 100.000 Euro ergens anders naartoe ging brengen. 2 jaar later had ik mn CPL en een baan.

re garantiefondsen:

Die dingen betaald elke student voor! neem je als bedrijf mee in je risicoberekeningen.
Kwaliteit van wat ze aannemen bij elke school is flink naar beneden gegaan. Punt uit.

FD
 
Goed verhaal FD, heb er nog zo 1,
Werd op m'n 17e niet goed genoeg bevonden voor 1 van de vliegscholen in Nederland en heb de brief nog liggen. Hij besluit met: "Veel succes met uw carriere buiten de luchtvaart".
De arrogantie heeft me destijds geergerd, nu kan ik er nog steeds wel eens om lachen.

MG
 
Wat is eigenlijk vervelender?:

De arrogantie en een beperkte hoeveelheid vliegers die zonder al te grote problemen een baan kunnen vinden of een opleidingsinstituut die iedereen maar aanneemt en waar achteraf de studenten met een schuld zitten en geen baan kunnen vinden?

Bij de afwijzing zijn er veel die uiteindelijk niet voor de luchtvaart kiezen die het misschien wel hadden kunnen redden. Misschien een gemiste kans voor hen, maar de andere situatie waar iedereen maar kan gaan vliegen en er vele zijn met schulden zonder reele kans op een baan is misschien veel erger.
 
.....Heb ooit op mn 16e een brief van het EPST gekregen dat ik niet geschikt was voor het beroep piloot daar ik niet kwam opdagen voor een opendag.....


Haha FD, bij deze nomineer ik deze voor de quote van de eeuw! Lig nog bij te komen.

Men moet zich dus duidelijk niet uit het veld laten slaan door de eerste de beste tegenslag (afwijziging). Denk dat men zich daar al in onderscheid.

Luchtvaart is ook door schade (beperkt natuurlijk) en schande wijs worden en daarom is het goed dat ook de keerzijde van het verhaal eens belicht word. Dit maakt het voor vaak ontwetende beginnende studenten makkelijker om een en ander in perspectief te zien.

Heb zelf ook meegmaakt dat een mondelinge belofte werd gebroken (how obvious). Men wilde natuurlijk wel dst ik zelf van te voren even wat €€€€ betaalde, dacht het niet. Gelukkig ook bleek later.

GF.
 
Wat is eigenlijk vervelender?:

De arrogantie en een beperkte hoeveelheid vliegers die zonder al te grote problemen een baan kunnen vinden of een opleidingsinstituut die iedereen maar aanneemt en waar achteraf de studenten met een schuld zitten en geen baan kunnen vinden?

Bij de afwijzing zijn er veel die uiteindelijk niet voor de luchtvaart kiezen die het misschien wel hadden kunnen redden. Misschien een gemiste kans voor hen, maar de andere situatie waar iedereen maar kan gaan vliegen en er vele zijn met schulden zonder reele kans op een baan is misschien veel erger.

Sorry, maar zo'n vliegschool hoeft niet tegen iemand te zeggen dat die niet geschikt is voor een baan in de luchtvaart. En het betekent echt (lang) niet altijd dat je niet geschikt bent voor een baan in de luchtvaart.
 
Goed verhaal FD, heb er nog zo 1,
Werd op m'n 17e niet goed genoeg bevonden voor 1 van de vliegscholen in Nederland en heb de brief nog liggen. Hij besluit met: "Veel succes met uw carriere buiten de luchtvaart".
De arrogantie heeft me destijds geergerd, nu kan ik er nog steeds wel eens om lachen.

MG

Dit slaat inderdaad echt alles.
 
Nee joh, juist wel grappig en een goede extra motivator (niet dat ik die nodig had).
Oh ja, de bewuste vliegschool ligt momenteel op z'n gat en ik vlieg nog steeds.:biertje:

MG
 
Om even een stand van zaken te geven (het lijkt het Luchtmacht forum wel).
Ik heb inmiddels na 4 dagen, 12 PM's gekregen m.b.t. stella.
Er waren 11 negatieve berichten bij en de enige positieve was een aanbieding om elders in het land te komen solliciteren (nogmaals bedankt daarvoor en ik zal stella maar niet als referentie gebruiken).
Ik ben toch wel een beetje geschrokken van de inhoud van sommige PM's en heb alle mensen gevraagd of ik hun reaktie mocht gebruiken. In alle gevallen was dat: nee liever niet. Om de welbekende redenen.
Omdat ik geen verhalen uit tweede hand wil plaatsen en omdat ik niet de beloftes wil breken gemaakt aan de mensen die gereageerd hebben, kan ik dus wederom geen concrete voorbeelden geven.
Dat is best frustrerend, want ik realiseer mij dat sommigen onder jullie zullen denken dat ik dit uit mijn duim zuig.
So be it, maar ik blijf in ieder geval mijn best doen om de praktijken van stella nog even onder de aandacht brengen.
Waar rook is, is vuur en nogmaals: laat je goed voorlichten.

Ik houd deze thread nog even onder de aandacht, maar hij zal naar verwachting wel weer langzaam naar beneden tricklen. Iets waar het management ongetwijfeld op hoopt, want dan verslapt de negatieve berichtgeving weer en kunnen ze zonder zorgen doorgaan met het beloven van gouden bergen.
(Ik maak me overigens geen illusie dat ze zich zorgen maken over mijn thread, maar ik heb wel vernomen dat het de gemoederen al even heeft bezig gehouden en dat is alleen maar goed. Mijn advies voor stella is: doe er iets postiefs mee).

Na bovenstaande teruggelezen te hebben en even de hand in eigen boezem te steken, bedacht ik me het volgende:
Er zullen cynici zijn die zeggen: Daar heb je MG, die zijn negatieve energie spuit en tegen stella zegt dat ze iets positiefs moeten doen met zijn negatieve geleuter.
Absoluut waar, maar met dat positiefs bedoel ik dat er mijns inziens wel eens iets zou mogen veranderen aan de houding van stella naar hun KLANTEN toe.
Want volgens mij ben je toch echt een KLANT als je bijna een TON op tafel legt.
Daar mag je volgens mij naast een uitstekende vlieginstructie ook een goede continuiteit, een goede planning en een normale manier van omgang voor verwachten. En met dat laatste bedoel ik dat je je KLANTEN (lees: studenten) niet als kleine kinderen hoeft te behandelen en te chanteren met het feit dat ze je in de toekomst nog hard nodig zullen hebben.

Dat je als klant/leerling op een vliegschool natuurlijk ook verplichtingen hebt, mag eenieder duidelijk zijn. Die verplichtingen komen neer op een gedegen voorbereiding van de testen, simulators en vluchten. Verder dien je op tijd te komen voor AL je afspraken, zodat je niet de kostbare instructeurstijd zit te verdoen. Wat ik er in korte tijd van gezien heb, zit dat met het laatste bij de studenten wel goed, m.a.w. de studenten/klanten komen hun afspraken en verplichtingen keurig na en die enkele keer dat dat niet gebeurde werd er even gebeld dat er iets tussenkwam. Mag je dan na het neerleggen van een ton hetzelfde terug verwachten?

Wauw, ik ben op dreef, want mijn toestenbord rookt.
Dit onderwerp gaat me zeer aan m'n hart en ik moest het dan ook even kwijt.
Ik realiseer me donders goed dat ik tekeer ga als Don Quichotte tegen de molens, want het is in al mijn jaren in de luchtvaart nog nooit anders geweest.
Maar wat zou ik graag willen dat de studenten iets mondiger werden en niet meer zo bang waren voor represailles als nu (Ja, Mike5 echt waar). En met mondiger bedoel ik niet brutaler of arroganter. Blijf netjes, maar eis dat de gemaakte afspraken worden waargemaakt. Daar heb je volgens mij als KLANT recht op.
(Een laatste stukje zelfkritiek, voordat ik mijn toetsenbord met rust laat: De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet.)
Succes en weltrusten

MG
 
MG -

Keep up the good work and spread the word my friend.

Vind het altijd fantastisch als een vliegschool(tje) doet alsof het een eer is om bij hen rond te lopen... Nee vriend, het is voor jullie een eer dat ik 120.000 Euro neertel dus daar mag zeker wat tegenover staan!

Ik hoop dat mensen die PM's naar je sturen misschien hun goedkeuring aan jou geven om verhalen openbaar te maken mits de namen en datums maar veranderd worden.

Advies aan Stella is om hier met hun kant van het verhaal te komen. Gratis reclame is nooit weg toch?

Al horen toekomstige studenten het vaak liever niet, ze moesten eens weten hoe blij ze mogen zijn dat ze via dergelijke forums ook de andere kant te horen krijgen van oud studenten.

FD
 
Na een verwarrende PM te hebben gekregen van een student heb ik mijn laatste post nog eens gelezen en heb gezien dat de eerste zin voor tweeerlei uitleg vatbaar is.
Voor alle duidelijkheid: de negatieve PM's waren niet tegen mij gericht, maar waren negatief ten opzichte van stella en niet ten opzichte van mijn standpunt.
Don't take my word for it en ik ben groot voorstander van het voorstel van FD dat stella mag reageren op mijn thread.
Ik sta open voor tegenkritiek en hoor graag in welk opzicht ik het fout heb.
Ik ben even offline, maar check volgende week weer in.

Lator.

MG
 
MG,

Waar baseer jij al je kritiek op? Je bent maar heel even in dienst van Stella geweest, je weet niks van de school. Ga geen dingen rondroepen, waarvan je niet zeker weet of ze waar zijn; en ik hoef jou niet te vertellen waar ik het nu over heb. Ik ga dat hier ook niet nader toelichten, krab even op je hoofd en denk maar eens goed na.

En waarom denken jullie nou dat er geen studenten, of mensen van Stella hier reageren? Omdat ze zich niet gaan verlagen naar het niveau van MG, en deze hele thread. Wat wil je hier nu eigenlijk mee bereiken? Stella de grond in boren? Mensen ''waarschuwen'' ?
Volgens mij ben jij alleen maar bezig om je eigen gram te halen bij Stella, wat je toch nooit gaat lukken.
Jij als piloot zou beter moeten weten.

Gegroet.
 
Als dit de repliek van Stella mag zijn, dan is dat wel tekenend.....:rolleyes:
 
Zou wel apart zijn als een student hier nieuw binnenkomt en zo in de aanval zou gaan om 'zijn' school zo te verdedigen, als een ware Stella-fan. Leuke 1e post...
 
Beste Morning Glory,

Ik volg al dit draadje nu een paar dagen en heb me afgevraagd of ik hier als Stella-student iets kwijt wil. Ik wil toch op een aantal dingen reageren. Niet om Stella te verdedigen, en ik denk dat je doel (de jonge medemens erop te wijzen kritisch te zijn voordat ze 100K++ op tafel gooien) op zich prima is. Wat ik wel apart vind is het volgende:

In je lange startpost zeg je dit:
Ik zal proberen mij te beperken tot de feiten...
En vervolgens noem je maar 1 feit, namelijk:
In mijn geval leidde dat uiteindelijk tot een te late en veel te lage betaling van de werkzaamheden die ik voor de vliegschool als instructeur heb verricht.
Na veel onbeantwoorde telefoontjes kreeg ik te horen dat mijn beloofde netto vergoeding voor mijn vlieguren een bruto vergoeding werd.
Daarna zeg je nog dat er jou klachten bekend zijn van studenten die je hier niet kan noemen. Tja, daar kan ik niet zoveel mee. Ik kan naar een willekeurige vliegschool gaan en ik garandeer je dat ik legio studenten tref die allemaal wel iets negatiefs over hun school hebben te melden. Niet iets typerend voor Stella denk ik.

Dan dit:
Laat u niets beloven, zonder die beloftes op papier te laten zetten, want naar mijn mening zijn mondelinge overeenkomsten gemaakt met stella niet hetgene waard wat men zou verwachten van een in bloei zijnde organisatie als stella.
Ik weet niet of jij altijd je afspraken mondeling maakt, maar voordat ik ergens arbeid ga verrichten, wil ik ABSOLUUT het een en ander op papier hebben, en ZEKER mijn salaris. Voordat dat getekend is, steek ik geen poot uit. Dat geldt niet alleen in Teuge, maar ook in de rest van de boze wereld.

Ik snap dat je situatie vervelend is en dat je gefrustreerd bent, maar mijns insziens had je deze ellende zelf kunnen voorkomen. Nu ga je nu Stella een beetje zwart maken op een openbaar forum. Jammer. Nogmaals, ik ben hier niet om Stella te verdedigen en zeg ook niet dat de zon hier altijd schijnt.

Groeten, PH
 
MG,

Waar baseer jij al je kritiek op? Je bent maar heel even in dienst van Stella geweest, je weet niks van de school. Ga geen dingen rondroepen, waarvan je niet zeker weet of ze waar zijn; en ik hoef jou niet te vertellen waar ik het nu over heb. Ik ga dat hier ook niet nader toelichten, krab even op je hoofd en denk maar eens goed na.

En waarom denken jullie nou dat er geen studenten, of mensen van Stella hier reageren? Omdat ze zich niet gaan verlagen naar het niveau van MG, en deze hele thread. Wat wil je hier nu eigenlijk mee bereiken? Stella de grond in boren? Mensen ''waarschuwen'' ?
Volgens mij ben jij alleen maar bezig om je eigen gram te halen bij Stella, wat je toch nooit gaat lukken.
Jij als piloot zou beter moeten weten.

Gegroet.

Proef ik hier enige frustratie?
MG speelt open kaart, geeft duidelijk aan dat zijn verhaal slechts 1 kant van de zaak belicht en blijft zich netjes uitdrukken.
Bovenstaand bericht geeft geen blijk van een volwassen reactie, als je niets wilt toelichten kun je je maar beter stil houden.

Als iedere student/medewerker met (al dan niet opbouwende)kritiek op deze wijze behandeld wordt kan ik me wel voorstellen dat het even geen storm loopt met reacties..........
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top