Zeer kritische noot over Stella

Status
Not open for further replies.
D747

Je zou denken door het aantal leerlingen te beperken dat het niveau daardoor minimaal hetzelfde blijft, maar misschien wel hoger wordt. Door het aantal leerlingen te beperken zou een school immers de krenten uit de pap kunnen halen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
 
Wat D747 volgens mij bedoelt is dat een loting-systeem op dat werkt op basis van je middelbare school-examen gemiddelde niet heel handig is. Een decentrale selectie met een vastgesteld maximum aantal kandidaten per jaar dat aan de opleiding mag beginnen lijkt me wel een heel goed plan.
 
Wat MHA bedoeld is dat van alle mensen die de selectie geheel hebben doorlopen (en dus in principe aan de vliegopleiding mogen beginnen), de besten er uit worden gepikt die dan daadwerkelijk aan de opleiding beginnen (kijkend naar hoeveel piloten er nodig zijn).
Dit zal inderdaad nooit gebeuren omdat een vliegschool hiermee nogal wat inkomsten misloopt.
 
Dat het aantal leerlingen moeten worden aangepast aan de vraag, dat lijkt me wel duidelijk. Niemand wilt met een giga schuld blijven zitten.
Sommige scholen blijken dit niet te doen bijvoorbeeld Stella, ik kreeg niet zo lang geleden een mailtje van ze dat volgens hen de luchtvaart als nooit te voren bloeit. Dit klonk voor mij nogal onbetrouwbaar en begreep niet waar ze dit vandaan haalden. Heeft iemand een idee hoe het kan dat Stella een groei voorziet terwijl de andere luchtvaartscholen het tegenovergestelde, namelijk een afname van de groei voorzien?

KLS echter zou zijn cappaciteiten uitbreiden van 140 studenten per jaar naar 180 studenten en naar 6 klassen. Nu heb ik niet zo lang geleden te horen gekregen dat de KLS op 140 studenten blijt maar wel naar 6 klassen uitbereidt, dus minder mensen per klas. Dit jaar zijn er ook een recor aantal aanmeldingen bij de KLS dus mag je volgens mij concluderen dat ze automatisch een strengere selectie hebben om de beste eruit te halen.

Blijkbaar zijn er dus vliegscholen die zich aan de vraag aanpassen en vliegscholen die dat niet doen, dat verteld volgens mij veel over deze scholen zelf.
 
Hoe is het met just started? Lig je al in de Nevada desert a la Joe Pesci?
 
Hoe is het met just started? Lig je al in de Nevada desert a la Joe Pesci?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar :airforce:

Ik heb verder vandaag iets te horen gekregen waarmee ik dit topic wil 'heropenen': Een kennis die met iemand heeft gepraat die op Stella Beek werkt, heeft mij ten zeerste afgeraden om daar mijn vliegopleiding te gaan volgen (ondanks jullie informatie was dit voor mij toch de beste keus), omdat hij zegt dat Stella enorm in de rode cijfers staat..
1) Weten jullie hier misschien meer over?
2) Is het dan onverstandig om bij deze opleiding te beginnen?

Ik hoop natuurlijk te horen dat het de grootste onzin is, ookal klinkt dat misschien naïef en goedgelovig..
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :airforce:

Ik heb verder vandaag iets te horen gekregen waarmee ik dit topic wil 'heropenen': Een kennis die met iemand heeft gepraat die op Stella Beek werkt, heeft mij ten zeerste afgeraden om daar mijn vliegopleiding te gaan volgen (ondanks jullie informatie was dit voor mij toch de beste keus), omdat hij zegt dat Stella enorm in de rode cijfers staat..
1) Weten jullie hier misschien meer over?
2) Is het dan onverstandig om bij deze opleiding te beginnen?

Ik hoop natuurlijk te horen dat het de grootste onzin is, ookal klinkt dat misschien naïef en goedgelovig..
Op vraag 1. Nee. Dit is voor het eerst dat ik dit hoor.

Op vraag 2 is het antwoord volmondig JA! Natuurlijk is het onverstandig om je opleiding te beginnen bij een instituut die "enorm in de rode cijfers staat".

Maar daarmee is het natuurlijk nog niet waar. Mijn persoonlijke visie: Ik kan mij het haast niet voorstellen dat het zo is, aangezien ik mij geen grotekosten bij Stella kan voorstellen die niet te voorzien waren. En er ook een "gezonde" stroom aan studenten is.

Ik zeg niet dat het niet waar is, of wel waar.. Ik wil je wel aanraden meer informatie te achterhalen dan "een kennis die gepraat heeft met". Misschien dat je zelf eens contact op kunt nemen met die werknemer waar je kennis mee gesproken heeft. Of bij de KVK de cijfers opvragen.

Cheers!:biertje:
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar

Ik heb verder vandaag iets te horen gekregen waarmee ik dit topic wil 'heropenen': Een kennis die met iemand heeft gepraat die op Stella Beek werkt, heeft mij ten zeerste afgeraden om daar mijn vliegopleiding te gaan volgen (ondanks jullie informatie was dit voor mij toch de beste keus), omdat hij zegt dat Stella enorm in de rode cijfers staat..
1) Weten jullie hier misschien meer over?
2) Is het dan onverstandig om bij deze opleiding te beginnen?

Ik hoop natuurlijk te horen dat het de grootste onzin is, ookal klinkt dat misschien naïef en goedgelovig..

Ook ik heb van iemand van Stella een soortgelijk verhaal gehoord...
Maarja, het blijven geruchten...
 
(...) Maar daarmee is het natuurlijk nog niet waar. Mijn persoonlijke visie: Ik kan mij het haast niet voorstellen dat het zo is, aangezien ik mij geen grotekosten bij Stella kan voorstellen die niet te voorzien waren. En er ook een "gezonde" stroom aan studenten is.

Ik zeg niet dat het niet waar is, of wel waar.. Ik wil je wel aanraden meer informatie te achterhalen dan "een kennis die gepraat heeft met". Misschien dat je zelf eens contact op kunt nemen met die werknemer waar je kennis mee gesproken heeft. Of bij de KVK de cijfers opvragen.

Cheers!:biertje:
Ik kan het me eerlijk gezegd ook niet voorstellen maar ik kijk 1 wss door een positieve bril en 2 met die financiële crisis weet je maar nooit.
Ik zal er achteraan proberen te gaan en wat de KVK betreft, daar heb ik nooit van gehoord.. Lijkt me nogal een linke optie als ik daar naar school wil gaan, of niet?
 
Ik kan het me eerlijk gezegd ook niet voorstellen maar ik kijk 1 wss door een positieve bril en 2 met die financiële crisis weet je maar nooit.
Ik zal er achteraan proberen te gaan en wat de KVK betreft, daar heb ik nooit van gehoord.. Lijkt me nogal een linke optie als ik daar naar school wil gaan, of niet?

Positieve bril is niets mis mee. Maar je moet ook kritisch blijven. Als je zo'n gerucht hoort van iemand die je vertrouwt, dan is het m.i. niet meer dan logisch dat je er wat over uitzoekt. Al is het maar om het uit te sluiten zodat je weer lekker kunt gaan slapen.
Over de KVK: Is gewoon een algemene optie op de website van de KVK. Als je daar zoekt op Stella in Teuge kom je de bv's van Stella Aviation tegen. Daar kun je dan de cijfers en meer gegevens (soms tegen betaling) opvragen. Dat kun je bij alle bedrijven in Nederland. Dat is bijvoorbeeld bedoeld om dit soort geruchten op waarde te kunnen schatten. Het is natuurlijk nooit gegarandeerd dat alle info klopt, maar het geeft je zeker een goed inzicht.
Niemand ziet trouwens dat je het doet, dus het is ook geen linke optie. Daarnaast hebben ze als het goed is ook niets te verbergen.

Succes met je zoektocht en eventuele selecties e.d.
 
hey luitjes,

ik heb net de gegevens van de kvk afgeplukt omdat ik bij stella aan de opleiding ga beginnen en van dit soort "geruchten" toch een beetje schrik. Gelukkig kan ik melden dat er geen diep rode of zelfs maar licht rode cijfers te zien zijn via de KVK,

gr. Daan
 
hey luitjes,

ik heb net de gegevens van de kvk afgeplukt omdat ik bij stella aan de opleiding ga beginnen en van dit soort "geruchten" toch een beetje schrik. Gelukkig kan ik melden dat er geen diep rode of zelfs maar licht rode cijfers te zien zijn via de KVK,

gr. Daan
Je bent mijn held :D Ik was er zelf ook mee bezig, maar het is even zoeken dus het duurde langer.
Natuurlijk ga ik wel nog even navraag doen bij mn bron :)
 
Je bent mijn held :D Ik was er zelf ook mee bezig, maar het is even zoeken dus het duurde langer.
Natuurlijk ga ik wel nog even navraag doen bij mn bron :)

Doe dat. Want met alle respect, Daan is natuurlijk ook "maar" iemand van het internet..
 
altijd zoveel mogelijk bronnen raadplegen, zon gerucht komt ergens vandaan, overigens mocht je meer info hebben hoor ik het graag
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :airforce:

Ik heb verder vandaag iets te horen gekregen waarmee ik dit topic wil 'heropenen': Een kennis die met iemand heeft gepraat die op Stella Beek werkt, heeft mij ten zeerste afgeraden om daar mijn vliegopleiding te gaan volgen (ondanks jullie informatie was dit voor mij toch de beste keus), omdat hij zegt dat Stella enorm in de rode cijfers staat..
1) Weten jullie hier misschien meer over?
2) Is het dan onverstandig om bij deze opleiding te beginnen?

Ik hoop natuurlijk te horen dat het de grootste onzin is, ookal klinkt dat misschien naïef en goedgelovig..

MG, they are calling you:airforce:
 
Ik kan het me eerlijk gezegd ook niet voorstellen maar ik kijk 1 wss door een positieve bril en 2 met die financiële crisis weet je maar nooit.
Ik zal er achteraan proberen te gaan en wat de KVK betreft, daar heb ik nooit van gehoord.. Lijkt me nogal een linke optie als ik daar naar school wil gaan, of niet?

Kijk en hier gaat het dus mis met veel vliegschool studenten. Je gaat 150.000 Euro in iets investeren, mag je dan a.u.b. wat kritische vragen stellen? Iedere vliegschool directeur dit dat niet begrijpt, hoort geen directeur te zijn.
 
Kijk en hier gaat het dus mis met veel vliegschool studenten. Je gaat 150.000 Euro in iets investeren, mag je dan a.u.b. wat kritische vragen stellen? Iedere vliegschool directeur dit dat niet begrijpt, hoort geen directeur te zijn.

En als de directeuren er niet zo over denken loop ik toch een groot risico.
 
En als de directeuren er niet zo over denken loop ik toch een groot risico.

Het gaat er in dezen niet om wat de directeuren denken. (Al verwacht ik dat zijn wel kunnen begrijpen dat je wat research doet voordat je 100.000 euro uitgeeft)
En je loopt al helemaal geen groot risico als je gewoon even wat feiten op een rij zoekt. Niet zo bang zijn joh. Is toch de normaalste zaak van de wereld?
 
Ja tuurlijk vinden wij dat normaal, maar het zou toch ook normaal moeten zijn dat leerlingen die de 100.000 euro al hebben uitgegeven, opbouwende kritiek kunnen geven op hun school? (dat klant-verhaal)
Anyway, ik wil gewoon voorkomen datk mn imago al verpest heb voor ik er überhaupt op selectie ben geweest :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top