zandkastelen

Als het nu helemaal instort ga ik er vanuit dat de rest van de wereldeconomie weer volgt. Ben benieuwd wat het percentage afgestudeerde piloten is in de supermarkt.
 
Luchtkastelen

Luchtkastelen

zandkastelen

het zandkastelen staatje Dubai stort langzaam in. Zal dit gevolgen gaan hebben voor Emirates?
aldus @Clipper.

Aangezien ik helaas mij niet tot het gilde der gebrevetteerden mag rekenen en derhalve niet in dat forum mag en kan reageren is het hierom dat ik van arremoe mijn reactie op dat topic maar hier plaats.

Dat de palm- en dadelbomen niet tot in de hemel kunnen blijven groeien is een ieder al jaren duidelijk en dat ook hier een keer de zandkastelen uiteindelijk luchtkastelen bleken te zijn was slechts een kwestie van tijd.

Heeft dit gevolgen voor een carrier als Emirates vraagt Clipper zich af? Natuurlijk alleen zou niet de vraag moeten zijn of maar wanneer! Tienduizenden gastarbeiders zijn daar (nog) dagelijks bezig met de constructie van al die "kastelen" en die moeten zo nu en dan de accu weer eens thuis opladen en maken dan gebruik van vele carriers dus ook Emirates.

Het is nog te vroeg om te zien of er b.v. buitenlandse aannemers hun projecten stil gaan leggen. Persoonlijk denk ik dat dit niet gauw zal gaan gebeuren. Arabieren laten dan net zo makkelijk dat project "zakken" met als resultaat een onafgebouwd object waar ze totaal niet mee zitten en tevens een mooi excuus om de betaling richting buitenlands-bouw-consortium definitief op te schorten.

Maar mocht er uiteindelijk om wat voor reden dan ook projecten worden stilgelegd of zelfs worden gecanceld, YES natuurlijk heeft dit op het totale wereldwijde vliegbedrijf een negatief effect want al die tienduizenden pax blijven dan thuis. Niet alleen Emirates maar alle carriers zullen dan hiervan de gevolgen gaan ondervinden.
 
Last edited:
Als het nu helemaal instort ga ik er vanuit dat de rest van de wereldeconomie weer volgt.

:duh:
http://business.timesonline.co.uk/tol/business/markets/article6934956.ece

http://business.timesonline.co.uk/tol/business/markets/the_gulf/article6934221.ece

14 mld pound sterling written off in a day...hmmm
En net voor een public holiday van een week in de Emirates is aangekondigd...voorspelling: maandag 7 december is een nieuwe Black Monday (want deze shitpile kan je niet verbergen)
 
Dubai

Dubai

@Onassis

Thanks for the links to the Times articles makes for interesting reading.

What nobody is saying is whether any of this debt has been turned into CDS (Credit Default Swaps). If it has then the writedowns will be much higher. I understand HSBC is also one of the counterparties in this mess.

I personally don't see how 6 months is going to change anything. Dubai is bankrupt - that was obvious last year. The opening of the Atlantis hotel with the fireworks was nothing more than a smokescreen.

I think there is a good possibility that Emirates will be absorbed by Etihad.

They're quite happy to throw Expats into prison in Dubai because they can't pay their debts - about time they put some of the locals there as well starting with Sheikh Mo.
 
Ik las op zerohegde.com dat de UK voor een kleine $50 miljard aan de UAE heeft geleend, maar volgens Gordon Brown is alles im Griff. Uit die links van Onassis:

Speaking at a Commonwealth summit in Port of Spain, Trinidad, Mr Brown said: “We are satisfied that [with] the arrangements in place, the mechanisms that we’ve got in place to monitor what’s happening, we can be sure that this is something that is both containable and is localised.

Mr Brown said: "My own view is the world financial system is stronger now and able to deal with the problems that arise.

"While it is a setback, I think we will find it is not on the scale of previous problems we have dealt with. I think global recovery has depended on monetary action and fiscal stimulus."
Voila! Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen! :rt:

p.s. grappg dat dit soort dingen altijd vlak voor een weekend/public holiday bekend gemaakt worden...
 
Nou het gaat erom dat Dubai zo verschrikkelijk veel schulden heeft gemaakt, met als achterliggende gedachte dat Abu Dhabi ze altijd wel uit de brand gaat helpen. Daar houden ze zich nu rustig mee...maar de verwachting is een grote crash à la Black Monday zodra de vakantie in Dubai over is.

Maar je houdt niet voor mogelijk waar ze allemaal inzitten:
Containerservices en o.a eigenaar van P&O, Port of Rotterdam (jaja), Travelodge hotels, London Eye, Madame Taussauds, Legoland, Thorpe Park, enkele honderden golfcourses in USA, Turnberry Golf, Cirque du Soleil, Emirates natuurlijk, meer dan 400 bouwprojecten met een gezamelijke waarde van 300 mld dollar, en veel veeeel meer teveel om op te noemen.
En dat alles op een beetje bluf en pof gekocht. Mooie luchtbel
 
is emirates state owned?
wat gaat het voor gevolgen hebben voor de vele orders die ze hebben geplaatst bij boeing en airbus en dus werkgelegenheid aldaar?
 
Emirates is a subsidiary of The Emirates Group, which has over 40,000 employees, and is wholly-owned by the Government of Dubai directly under the Investment Corporation of Dubai. Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum (Arabic: أحمد بن سعيد آل مكتوم‎) (born 1958) is the President of the Department of Civil Aviation and Chief Executive and Chairman of The Emirates Group (bron wiki).
 
Grappig, ben nu een hypotheek aan het regelen. Moest mijn creditcard notitie bij BKR verwijderen.

Maar als je een staatje bent met grote ambities kun je doen en laten wat je wilt, niemand checkt. Zie ook de banken, zie ook de verzekeraars.
Analoog: vermoord 1 man --> bak in. Vermoord een heel land --> niets aan de hand.

[klein stemmetje in mijn hoofd zegt dat ik me er niet zo druk om moet maken, er veranderd toch niets]
 
Maar je houdt niet voor mogelijk waar ze allemaal inzitten:
Containerservices en o.a eigenaar van P&O, Port of Rotterdam (jaja),

Volgens mij is Port of Rotterdam gewoon Nederlands:

"Het Havenbedrijf Rotterdam is een naamloze vennootschap (N.V.) met twee aandeelhouders: de gemeente Rotterdam en de Staat."
 
Grappig, ben nu een hypotheek aan het regelen. Moest mijn creditcard notitie bij BKR verwijderen.

Maar als je een staatje bent met grote ambities kun je doen en laten wat je wilt, niemand checkt. Zie ook de banken, zie ook de verzekeraars.
Analoog: vermoord 1 man --> bak in. Vermoord een heel land --> niets aan de hand.

[klein stemmetje in mijn hoofd zegt dat ik me er niet zo druk om moet maken, er veranderd toch niets]


Hoe heet je als je een appel steelt ?

DIEF

Hoe heet je als je een land hebt veroverd ?

KONING


:grijns:
 
Oops - going to get much worse

Oops - going to get much worse

Looks like things are going to get a lot worse next week.

Creditors to refuse Dubai World Deal

From what I understand there are several more debt repayments scheduled over the next two years - I don't imagine they will be able to pay this either.

`My name is Ozymandias, King of Kings:
Look on my works, ye mighty, and despair!'
Nothing beside remains. Round the decay
Of that colossal wreck, boundless and bare,
The lone and level sands stretch far away".

Ozymandias
 
Back
Top