Young pilots take home less than McDonalds employees


Dat is inderdaad wel erg schandalig. Een job als piloot met enorme verantwoordelijkheden en dan minder verdienen dan iemand die alleen verantwoordelijk is dat de Hamburgers wel goed gebakken worden. Gaat helemaal nergens over. Ik kan het mij haast niet voorstellen dat het zo slecht gesteld is. Maar als dat wel zo is, dan is dit crimineel te noemen.
 
“Schandalig” voor personen met grote verantwoordelijkheid,

Vind ik niet,

Die personen met grote verantwoordelijkheid lenen een hoop geld op het moment dat ze weten hoe de markt ineen zit, ze laten zich leiden door praatjes, kunnen niet meer rationeel denken.

Indien ik zo mijn zaak zou leiden ben ik in de kortste tijd ook failliet.

Raar maar waar, leningen moeten terugbetaald worden.

Indien ze eerst zouden sparen dan was het al een pak beter en dan zullen ze ook beseffen dat 100.000euro samenbrengen zo simpel niet is en doen ze er misschien een verstandigere investering mee.

groeten
 
Lees artikel, netto houden ze minder over door de enorme lening.

@V1rotate,
Wat een opmerking, de tering...

Een McDonalds medewerker, goed volk, eerlijke baan.. betaald belasting.. niks mis mee..

En zoals sommige zeggen, verantwoordelijkheid... weet ik een leuk perspectief:

McDonalds J/M bakt voor paar duizend mensen hamburgers per dag dus dat is zeker wel heel verantwoordelijk werk. Als deze duizend mensen in hun auto daarna zitten en een acute voedsel vergifteging oplopen door de slecht gebakken hamburger... wat een ongelukken... terecht dus dat ze goed betaald worden... burger flippen is een eerlijk beroep.
 
Uit den ouden doosch:

De mac, das nog best lastig! ze vragen min 1500 uur heavy frituur uren of iig 500 uur kwijlen in de slabak. Die selfsponsored cursus plasticbroodjes bakken gaat ook weer in de papieren lopen. Misschien dat mn 250 uur hobbyfrituren nog van enige waarde is? Heb ook gehoord dat je bij de burgerking alleen in aanmerking komt als je de opleiding bij de betere frituurschool hebt gedaan? iemand nog ideeën?

:biertje:
 
Waarom zou een maatschappij zich druk maken om jouw opleidingskosten? Dat moet je toch helemaal zelf weten? Als je een rijke papa hebt verdienen ze opeens best aardig hoor...
 
Uit den ouden doosch:

De mac, das nog best lastig! ze vragen min 1500 uur heavy frituur uren of iig 500 uur kwijlen in de slabak. Die selfsponsored cursus plasticbroodjes bakken gaat ook weer in de papieren lopen. Misschien dat mn 250 uur hobbyfrituren nog van enige waarde is? Heb ook gehoord dat je bij de burgerking alleen in aanmerking komt als je de opleiding bij de betere frituurschool hebt gedaan? iemand nog ideeën?

:biertje:

Is dat dan First Fryer of Second Fryer bij burger king? Als Second Fryer mag je alleen frituren als het vet heter dan 170 graden is. Lijkt me wel enorm kicken hoor, verantwoordelijk zijn voor zo'n shiny frituur, in de American Frylines stijl. Heb trouwens wel gehoord dat je bij sommige werkgevers met minimum olie moet bakken. Is dat een probleem? Die baas beweert trouwens wel dat ik vet erbij mag gooien wanneer ik wil.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalk1360115048.057253.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360115048.057253.jpg
    5.6 KB · Views: 0
Waarom zou een maatschappij zich druk maken om jouw opleidingskosten? Dat moet je toch helemaal zelf weten? Als je een rijke papa hebt verdienen ze opeens best aardig hoor...

Juist! De marktwaarde van een piloot heeft niets te maken met de schulden die hij/zij heeft. De marktwaarde wordt o.a. bepaald door vraag/aanbod en de toegevoegde waarde voor een bedrijf.
 
Juist, de toon is weer gezet. Eigenlijk voel ik me te goed om te reageren, maar laat ik het toch maar even doen.

Ik kan me mateloos storen aan het feit dat allerlei beroepen die je uitoefent zonder minimaal een dubbele universitaire opleiding, hier vaak neer worden gezet als minderwaardig, want oh, als piloot heb je toch zo een hoop verantwoording....

Laat ik u dan even voorstellen aan Jan, een eenvoudige stenenstapelaar (ook wel metselaar of bouwvakker genoemd). Inderdaad, Jan heeft geen meervoudige universitaire opleiding gevolgd. Jan heeft op zich ook niet de dagelijkse verantwoordelijkheid voor het leven van een paar honderd man.
Betekent dit dat we Jan dus maar in de hoek kunnen zetten als een minderwaardige ordinaire man van de straat, waar we geen respect voor hoeven te hebben? Heren (en dames) piloten, mag ik u er dan even op wijzen dat het grootste deel van u zou slapen in een kartonnen doos, als er niet mensen zoals Jan zouden zijn die door weer en wind lopen te sloven om huizen te bouwen waar u vervolgens in kunt slapen?
Ja, inderdaad, u zou slapen in een kartonnen doos, want zeg nu eens eerlijk, wie van u is nu echt zo vaardig dat hij/zij een huis kan bouwen dat het Nederlandse weer moeiteloos doorstaat?

Begrijp mij overigens niet verkeerd. Het komt mij ook vreemd voor dat een beginnend medewerker van de MD (verkijk je trouwens niet op het interne scholings programma van de MD, want de hoogste opleidingen binnen MD zijn wel degelijk van universitair niveau) meer verdient dan een beginnend piloot.
Waar ik tegen ageer is zuiver en alleen de toon waarop een deel van de gebruikers van dit forum menen uiting te kunnen geven aan hun ongenoegen zulks.
 
Waar ik tegen ageer is zuiver en alleen de toon waarop een deel van de gebruikers van dit forum menen uiting te kunnen geven aan hun ongenoegen zulks.
Zeg nou zelf, indien je anderhalve ton betaald om een "echte" piloot te worden, dan mag je toch redelijkerwijs verwachten dat je daar "gratis" een kubieke kilometer superioriteitsgevoel bij krijgt? :biertje:
 
Heb er regelmatig discussie over met clubgenoten die voor de KLM vliegen. Ik geloof niet dat het arrogantie of een superioriteitsgevoel is waar de niet-commerciële vliegers zich kennelijk aan storen. Uitzonderingen zullen er overigens vast zijn, dus houd me ten goede.
Ik denk er het volgende over: over het algemeen zijn vliegers erg trots op hun beroep en ze komen daar ook voor op. Prima: wees maar trots en benadruk maar hoe belangrijk je bent, niemand anders doet dat voor je, ZEKER niet in het calvinistische en bevoogdende Nederland.

Andere beroepsgroepen kunnen (moeten) een voorbeeld nemen aan de vliegers. Ik zelf werk als kandidaat-notaris, dus met universitaire opleiding en een dikke postdoctorale opleiding, maar het is toch zo gekomen dat ik slechts de helft verdien van wat die KLM lui met een beroepsopleiding van twee jaar mee naar huis nemen. Heb ik dus k*t geregeld? Da's mijn keus, gelukkig kan dat hier nog.

Neem je verantwoordelijkheid voor je eigen toko en gun iemand anders eens wat.
 
Offtopic: ik wist niet dat je voor notaris een uni gevolgd moest hebben, laat staan post-doc? (Serieuze vraag)
 
Offtopic: ik wist niet dat je voor notaris een uni gevolgd moest hebben, laat staan post-doc? (Serieuze vraag)
Om dan ook maar serieus te reageren; post-doc is een opleiding of functie na een promotie (doctor in de ..., titel dr.) Post-doctoraal wordt in nederland vaak gebruikt voor een opleiding die na een doctorandus opleiding (tegenwoordig Master bachelor/science) volgt, maar heeft dus niets te maken met een post-doc...
 
Iets meer respect voor de andere beroepen doet geen kwaad.

Klaag dan niet als Jan, de burgermedewerker zegt dat Piet de hero-pilot te veel klaagt en alles overlaat aan de Autopilot.
 
The difference between a surgeon and a pilot :

If the surgeon fucks up , the patient dies.
If the pilot fucks up , the pilot dies.
 
Last edited:
Als ik een universitaire studie had gedaan in hetzelfde studeertempo als mijn vliegopleiding was ik ook binnen twee jaar klaar geweest.
Zozo...

Gezien het feit dat de volledige theorie (ATPL-theorie) ongeveer net zoveel stof beslaat als een half semester (8 weken) van een willekeurige technische universitaire studie en het niveau enige ordegroottes lager ligt moet je wel superman zijn.

Vreemd toch, dat mensen daarover vallen...
 
Offtopic: ik wist niet dat je voor notaris een uni gevolgd moest hebben, laat staan post-doc? (Serieuze vraag)

Geen punt, serieus antwoord: je studeert rechten, daarna aan de slag als kandidaat-notaris in de praktijk. Naast je werk volg je een beroepsopleiding van drie jaar. Je kan notaris worden als je o.a. je bul hebt, de beroepsopleiding met goed gevolg afrondt en zes jaar full-time in de praktijk hebt gewerkt.
 
Back
Top