Wiskunde D of Natuur Leven en Technologie?

Sorry vriend. Wiskunde B is het moeilijkste stukje wiskunde.
Misschien weet je nog niet zo goed wat het is, want meetkunde is toch echt wiskunde B. Inderdaad is wiskunde D statistiek.
Wiskunde B staat voor diffrentiëren, vergelijkingen, groei etc:blabla:
bewezen is dat daar de meeste mensen moeite mee hebben op school.

Dit is dus absoluut NIET waar. Wiskunde D is verdieping op de stof van wiskunde B en omvat dus echt NIET alleen statistiek maar onder andere ook de volgende onderwerpen:
1. Statistiek en kans
2. Voortgezette meetkunde
3. Dynamische modellen
4. Keuzeonderwerpen

Bovendien kan de school er nog zelf voor kiezen om extra invulling te geven hieraan. Ga dus geen informatie geven over zaken waar je niets van weet. Zie o.a. dit document.
 
Volgens mij zijn er mensen in de war met de oude stijl Havo ? Want in die tijd was wisB de moeilijkste van de TWEE.

greetz,

AT

ps: wat reageren mensen vel zeg ?!

zal wel de recessie zijn.
 
Klopt, L&R zijn beunhazen die knikkende knieeën krijgen als ze een steeksleutel vast moeten houden:grijns:. Nee ik heb het over Luchtvaarttechnologie/Aeronautical Engineering:D.

Ff dimmen chef! Deze LR beunhaas heeft toevallig voor zijn stage wel 3 maanden met vette vingers steeksleutels vast staan houden bij E&M. Dus ze zijn er wel! ;), En de meesten worden jouw baas ipv in een NLR lab te staan!

(dit even geheel :eek:fftopic: en :blabla:, ik moest toch even Delfts terugblaten!)
 
Ik trek niets in twijfel, maar 3 maanden is wel een bulk aan ervaring, potverdikkie zeg. Sweet dreams in mundo da fantasia.

Just kiddin' of course:blabla:
 
hallo iedereen,

Gister moest ik mijn profiel-keuze blad inleveren. Ik heb uiteindelijk gekozen voor het profiel N&T met Wiskunde D en Spaans. Wiskunde D heb ik gekozen, omdat ik erg goed in wiskunde ben en de leraar mij ook adviseerde het te kiezen.

Spaans heb ik gekozen, omdat ik een erg goede 'talenknobbel' heb, en in N&T zitten geen talen dus dat was een van de redenen.

In piloten-opzicht is het erg handig dat ik dit gekozen heb. (KLS, NLS)
 
Maar dat geldt toch niet in de luchtvaart? Het is zeker niet zo dat procedures in het Spaans gedaan worden of iets dergelijks.. Alles is in het Engels (uitzondering is AF)..
 
Lijkt mij ook dat je geen ruk aan Spaans hebt in de luchtvaart. Ik heb toentertijd Duits in m'n pakket erbij gedaan omdat (toen) het nog wel eens handig was voor technische studies (geen idee waarom). Maar ik kan nuttigere vakken dan Spaans verzinnen.
 
Nope... jij? Zou dan wellicht nog eerder Portugees leren (lees Brazilië), of Chinees. Maar denk dat een baan in Duitsland, wellicht Frankrijk een veel realistischere optie is dan een baan in Spanje (behalve via Denim, maar dan heb je ook niet per se Spaans nodig) of Zuid Amerika (met uitzondering van Brazilië waar je ook niks aan Spaans hebt terwijl dat wel de plek is waar de meeste economische activiteit (dus ook vliegen) plaats heeft). Zeker gezien de busladingen Hollanders die nu in Duitsland vliegen zou mijn gok veel eerder voor Duits gaan.
 
Ik heb voor NL&T gekozen en ik zit nu in 4 HAVO. We hebben het nu over de atmosfeer. Volgens mij is dat een stuk handiger/beter dan wiskunde D als je piloot
wilt worden of niet?
 
Het is handig als je naar de caribbean vliegt, om daar een beetje spaans te spreken.

Mag je wel Spaans praten met ATC? Dan kunnen sommige vliegers het toch niet meer verstaan wat tot gevaarlijke situaties kan leiden? Volgens mij is daardoor al eerder een vliegtuig gecrashed..
 
Mag je wel Spaans praten met ATC? Dan kunnen sommige vliegers het toch niet meer verstaan wat tot gevaarlijke situaties kan leiden? Volgens mij is daardoor al eerder een vliegtuig gecrashed..

Sterker nog, in Nederland is de eerste taal van ATC Nederlands. ICAO raadt landen aan de ATC in het Engels te doen, maar eerste taal is de taal van het land.

Bewijst meteen mijn punt: half midden en zuid amerika communiceert in het Spaans over de radio. Als je in Frankrijk vliegt wordt er tussen Air France en ATC uitsluitend Frans gesproken.
 
Bewijst meteen mijn punt: half midden en zuid amerika communiceert in het Spaans over de radio. Als je in Frankrijk vliegt wordt er tussen Air France en ATC uitsluitend Frans gesproken.

En dat merk je dan weer in het niveau van het Engels wat weer tot situaties leidt zoals deze (of ze hadden gewoon geen idee waar ze mee bezig waren):
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=VvrbMjDvcX8[/YOUTUBE]
 
Sterker nog, in Nederland is de eerste taal van ATC Nederlands. ICAO raadt landen aan de ATC in het Engels te doen, maar eerste taal is de taal van het land.

Bewijst meteen mijn punt: half midden en zuid amerika communiceert in het Spaans over de radio. Als je in Frankrijk vliegt wordt er tussen Air France en ATC uitsluitend Frans gesproken.

Dat had ik echt nooit verwacht. Excuses voor mijn reactie Quinoky:angel:;)
 
Back
Top