Wiskunde D of Natuur Leven en Technologie?

boschr

New member
Hallo iedereen,

Ik ben een leerling uit 3 havo en ik wil dolgraag over twee jaar een pilotenopleiding volgen, nou ga ik dit jaar het profiel N&T kiezen, is het daarbij handiger om wiskunde D, of NatuurLeven en Technologie te kiezen voor een pilotenopleiding???

Ook ben ik al aan het kijken voor een geschikte school. Kan iemand mij adviezen en argumenten geven welke school ik moet kiezen??? en weet iemand iets meer te vertellen over de NLS, want er staan hier zoveel slechte en goede reacties over die school...???

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op de vragen, alvast bedankt voor de moeite.
 
wiskunde D is altijd handig. ik had het ook gekozen,maar bij mij op school beslten ze het niet te geven(offtopic) maar ik zou dat zeker kiezen,dat wiD
 
Ik zit nu in 5H en heb het vak Natuur, Leven & Technologie in mijn pakket. Ik moet zeggen dat het een best leuk vak is. We hebben onderwerpen gehad zoals navigatie, sterrenkunde en zelfs een hoofdstuk over de beginselen van het vliegen!

Ik weet niet precies wat Wiskunde D inhoudt vergeleken met Wiskunde B, maar persoonlijk denk ik dat NL&T leuker is omdat je daar een grotere afwisseling hebt.
 
Ik zal je even mijn ervaringen vertellen:

Vorig jaar heb ik het profiel Natuur en Techniek gekozen met als extra vak Management en Organisatie. Ik ben achteraf heel erg blij met mijn keuze, Natuur & Techniek is gewoon een leuk en interessant profiel en M&O heb ik eigenlijk gekozen voor als ik HBO o.i.d. ga studeren, want zelf zie ik het niet zitten om als ingenieur o.i.d. aan het werk te gaan.
In principe wilde ik eigenlijk E&M nemen maar omdat geschiedenis echt niet gaat bij mij, en het ook na hard leren ook niet gaat, dan gaat het moeilijk.

NT is een zeer zwaar profiel, je moet alles bijhouden. 1 of 2 keer iets vergeten kan je als leerling wel interpreteren maar dan moet je wel weer hard gaan werken. Je moet uiteraard ook inzicht hebben, als je dat niet hebt gaat het heel erg moeilijk. Het is echt heel erg hard werken maar als je, je best doet kom je er wel!

Nu ik in wil gaan op je vraag, Wiskunde D/NLT, mijn school bied geen Wiskunde D aan, en ook geen NLT maar als ik het verhaal van 777-300ER (#3) lees dan zou ik het wel heel erg interessant vinden. Doe veel tests op internet, qompas is een goede site.

Veel succes!

Safa.
 
Wat is Wiskunde D eigenlijk? In mijn tiet op de HAVO (Natuur en Techniek uiteraerd) Hadden we Wiskunde A1 A1,2 en B1 en B1,2 met B1,2 als het programma voor NT. Is dit allemaal weer veranderd?
 
Wiskunde D is de moeilijkste wiskunde, op de middelbare school je krijgt hier bijvoorbeeld: Kansrekening en statistiek, Meetkunde, Complexe getallen, dynamische systemen.

je gaat dieper op de wiskunde in,
je leert beter abstract te denken,
je wordt handiger in algebra,
je wordt uitgedaagd en leert om door te zetten,
je leert op eigen houtje wiskundige ontdekkingen te doen

MAAR WAT IS NOU HET HANDIGST OM TE KIEZEN VOOR DE OPLEIDING TOT PILOOT WID OF NLT??????
 
Het handigst is om eerst met normale leestekens te leren schrijven.

(Ik zou voor wiskunde D gaan)
 
Aangezien het beide redelijk nieuwe vakken zijn, en er daardoor geen mensen zijn die hier ervaring mee hebben (dus een van deze vakken hebben gehad en nu op vliegschool zitten of vliegen), lijkt het me het beste om even te bellen met een luchtvaartschool. Zij zullen hier meer van weten dan de mensen op dit forum (no offence people, maar er zijn nog geen piloten die deze vakken hebben gehad naar mijn weten. Dus aan wat mensen er hier van denken heb je misschien niet veel ;) ).

Je zit aan NLS te denken? Hun telefoon nummer is: 023-5671722

Wat betreft je vraag over de NLS, zoek alsjeblieft zelf even, zoals je zegt is er heel veel over te lezen, als je bereid bent om 150.000 euro er aan te besteden, moet je ook de tijd kunnen nemen om die verhalen te lezen. Let ook op de datum van wanneer het geschreven is. We gaan hier natuurlijk niet alles herhalen om het mooi voor je samen te vatten. En "en weet iemand iets meer te vertellen over de NLS" is natuurlijk ook wel een erg algemene vraag.

Succes!
 
Luchtvaartscholen zeggen; ,,Het is geen must om wiskunde D te kiezen, maar wel erg handig.'' (KLU)

Maar wat kan ik nou beter kiezen Wiskunde D of NLT?
 
Vriend van me volgt als enige op de havo bij ons wi d. Het lijkt erg, maar dan ook erg(!) op wi A. Het zelf wi b in de vernieuwde 2e fase en B en D zijn niet te vergelijken. Net zo min als het vak frans en het vak scheikunde te vergelijken zijn. D gaat inderdaad dieper in op de wiskunde en de redeneringen, maar de basis voor D is gewoon A.

Ik zou absoluut niet voor Wi D gaan als ik zie wat hij allemaal moet doen: kansberekenen, tabel/grafieken lezen, functies maken en interpreteren. Hij heeft ook spijt als haar op zijn hoofd dat hij dit vak gekozen heeft. Hij heeft ook NLT, natuurkunde en scheikunde. NLT is wel een mooi vak! Heb spijt dat ik het niet gekozen heb :p:D

Gr
 
Te lezen in de eerder genoemde link kan je Wiskunde D kiezen als je N&T inclusief wiskunde B hebt. Ik zou sowieso kiezen voor een richting waar je zowel minstens Wiskunde B hebt alsmede Natuurkunde. Wiskunde D kan je daar altijd nog bij doen (als je dat persoonlijk erg leuk lijkt ofzo), maar is zo te lezen niet per se nodig.

Qua eisen is Wiskunde B en Natuurkunde essentieel (natuurkunde wordt in NL niet overal gevraagd bij scholen, maar wel bij airlines, in het buitenland komt natuurkunde equivalent bijna altijd in de eisen), qua persoonlijke kennis om een vliegopleiding te voltooien hoeft je niveau niet heel hoog te zijn op het gebied van zowel wiskunde als natuurkunde. In de praktijk is het echt basis stuff, veel lager dan je bij de laatste klassen VWO krijgt.
 
MAAR WAT IS NOU HET HANDIGST OM TE KIEZEN VOOR DE OPLEIDING TOT PILOOT WID OF NLT??????

Ten eerste links van je toetsenbord die CAPS-LOCK toets afplakken.

Over het algemeen, Zelf oriënteren en dan je keuze maken ipv hier als een lui hert rond te gaan schreeuwen;)
 
Ik niet.

boschr, gefeliciteerd, je hebt je net aangemeld en staat nu al in de 'crosshairs' van de moderators. Dat betekent dat je in de gaten gehouden wordt. Dergelijke forum-vervuiling is hier niet welkom.

Orange.
 
Ik zou absoluut niet voor Wi D gaan als ik zie wat hij allemaal moet doen: kansberekenen, tabel/grafieken lezen, functies maken en interpreteren. Hij heeft ook spijt als haar op zijn hoofd dat hij dit vak gekozen heeft. Hij heeft ook NLT, natuurkunde en scheikunde. NLT is wel een mooi vak! Heb spijt dat ik het niet gekozen heb :p

In mijn tijd had je Wiskunde A1 en 2, en B1 en 2.
Tabellen en grafieken interpreteren lijkt me voor het beroep van vlieger wel gunstig om gehad te hebben. Functies maken en interpreteren ook. Dus zo gek klinkt dat Wiskunde D niet, is het niet gewoon vergelijkbaar met het oude Wis B2 en is het Wis B1 nu gewoon Wis B geworden? Kansberekening werd in "mijn tijd" trouwens ook bij Wis A gegeven en is niet moeilijk en erg nuttig om gehad te hebben in het dagelijkse leven, bij poker enzo :haha:
 
In mijn tijd had je Wiskunde A1 en 2, en B1 en 2.
Tabellen en grafieken interpreteren lijkt me voor het beroep van vlieger wel gunstig om gehad te hebben. Functies maken en interpreteren ook. Dus zo gek klinkt dat Wiskunde D niet, is het niet gewoon vergelijkbaar met het oude Wis B2 en is het Wis B1 nu gewoon Wis B geworden? Kansberekening werd in "mijn tijd" trouwens ook bij Wis A gegeven en is niet moeilijk en erg nuttig om gehad te hebben in het dagelijkse leven, bij poker enzo :haha:

Heb het effe nagevraagd bij mijn leraar: ''Wi B1 en B2 zijn samengegaan tot er een gemiddelde van wat we nu Wi B noemen uitkwam''

Sowiso functies maken, grafieken+tabellen aflezen etc leer je ook simpel bij wi b. Wi d is dus echt voor diegenen die wi leuk vinden. Je hebt immers dan 4 uur in de week wi b(vind ik persoonlijk wel genoeg) en daarboven op ook nog 3 of 4 uur wi D. Het is maar net wat je wilt.
 
Back
Top