wie weet het???

geranimo

New member
ik wil een vlucht boeken naar faro vanuit eindhoven.
waarom is de airport tax met transavia bijna het dubbele dan de airport tax (enkele reis) met ryanair??
beetje vreemd toch?

groet
 
Omdat RYR een beul meeneemt tijdens de onderhandelingen. Als het tarief niet laag genoeg is dan wordt er even ge-waterboard...

Sorry, weet het niet. Dacht dat dit overheidstarieven waren. Dus not...
 
In Nederland zijn het overheidstarieven, in Spanje echter niet.
Ryanair zal wel hard onderhandeld hebben en daardoor lagere taxes weten te bedwingen.
 
ik wil een vlucht boeken naar faro vanuit eindhoven.
waarom is de airport tax met transavia bijna het dubbele dan de airport tax (enkele reis) met ryanair??
beetje vreemd toch?

groet

Dan is de keuze snel gemaakt... toch? Ook vanaf Weeze overwogen? Daar zijn regelmatig tickets zonder taxes te krijgen...
 
ja ja de keuze is reuze dezer dagen.

ik heb de ryanair ervaring al een keer gehad vanuit weeze.
en vaak vlieg ik vanuit rotjeknor. IPB-end met trans durf ik buiten het seizoen zekers aan alleen in de vakantie periode... ja dan teer ik toch op voor meer zekerheid.

en dus als ik mocht kiezen, kies ik toch voor trans. omdat trans er (persoonlijke mening) met kop en schouders boven ryan uitsteekt!
maar goed als je de tickets vergelijkt... dan scheelt het nog al wat en... wat ik dus vreemd vond het verschil in tax. misschien zoals b767 al schreef; betere afspraken.

wat mij eigenlijk ook opvalt is dat ryan steeds meer vanuit NL gaat vliegen. waarom doet trans dat eigenlijk niet? dat is toch de markt voor transavia!!
 
wat mij eigenlijk ook opvalt is dat ryan steeds meer vanuit NL gaat vliegen. waarom doet trans dat eigenlijk niet? dat is toch de markt voor transavia!!

Omdat ze dan op prijs moeten concurreren met Ryanair en dat kunnen ze helaas niet. Zoals je zelf al zegt is Ryanair stukken goedkoper (doorgaans). Als ze head to head gaan met Ryan dan delven ze het onderspit.

Helaas is het zo dat veel mensen alleen naar die bottom line kijken. Dat Trans boven Ryanair uitsteekt (een mening waar ik me bij aansluit) weten ze niet of 't kan ze niet schelen. Daarom wordt er veel gescholden op Ryan terwijl ze wel dikke winst draaien.
 
ja dan teer ik toch op voor meer zekerheid.

Daarmee doel je niet op RYR mag ik hopen?
Zekerheid... Als er ook maar iets gebeurt geven ze niet thuis.
Met die club moet je alleen maar vliegen als het je niet uitmaakt dat je als vee wordt behandeld en zo weinig mogelijk wil betalen. (en geen koffer of andere speciale wensen hebben want dan ben je bij de concurrentie alsnog goedkoper uit!!)

On topic: inderdaad, keiharde zakelijke onderhandelingen/eisen. Net zoals ze met alles en iedereen omgaan.
 
Daarmee doel je niet op RYR mag ik hopen?
Zekerheid... Als er ook maar iets gebeurt geven ze niet thuis.

Daarmee bedoel je toch niet RYR he? Die als een van de enige vorig maand, en deze week WEER blijft doorvliegen in plaats van hun vluchten maar cancellen door de sneeuw.
Het is duidelijk, jij hebt een vervelende ervaring met ryr opgelopen. Kan gebeuren toch? Zeker in dit wereldje, als ik al mijn vervelende ervaringen met KLM/trans/BA/LH en noem maar op zou moeten opnoemen, dan ben ik nog wel ff bezig :blabla:
 
Daarmee bedoel je toch niet RYR he? Die als een van de enige vorig maand, en deze week WEER blijft doorvliegen in plaats van hun vluchten maar cancellen door de sneeuw.:

Alsof dat "verantwoordelijk met je passagiers omgaan" is ;)
Dat getuigt er enkelt maar weer van dat FR passagiers inderdaad slechts als vee ziet.
 
Alsof dat "verantwoordelijk met je passagiers omgaan" is ;)
Dat getuigt er enkelt maar weer van dat FR passagiers inderdaad slechts als vee ziet.
totdat der eentje van de baan tettert ;)

De mening over een maatschappij, is net zo positief als de laatste ervaring. En daarin zijn we toch allemaal kuddedieren. Krijgt iedereen toch wat bij em toehoort ;)
 
Yep, want ik moet zeggen; Ryanair staat de laatste jaren toch wel echt als een mpij bekend die t niet zo heel erg nauw neemt met safety :)!

Ik heb t over dat als een kist van een wat grotere carrier een uurtje vertraagd is, dat ze m dan maar cancellen omdat dat, weet ik veel, goedkoper is?
 
totdat der eentje van de baan tettert ;)

:haha: daar dacht ik inderdaad ook meteen aan!

Nee niet om het één of ander, maar ik krijg toch sterk het idee dat RYR zeer onverantwoord bezig is.
Voorbeeldje: laatst kwam een van onze kisten, na meerdere pogingen, niet binnen op TRF. Wolkenbasis simpelweg te laag. RYR vlak daarachter zette hem gewoon neer. Toch vreemd, aangezien KLC bare minimum CAT I hanteert.
Not fit melden bij RYR? Prima, maar dan word je niet betaald. Zet je je personeel toch mooi voor het blok.

Nee, unXpected, ik heb geen slechte ervaring met Ryanair gehad...
Ik peins er namelijk niet over om ooit bij die club aan boord te stappen :kiss:
 
Als je de lampkes ziet.... Misschien betere ogen ;)
Meerdere pogingen: wij mogen maar 2 approaches doen, dan moet het weer verdubbeld zijn....

Ziek melden ben ik mee eens.
 
Ziek melden. Yes brookfield. Is niet Ryr jongens. Make sure to get your info right.
en wat JC zegt...
Same shit:
Ik kwam laatst ergens iets tegen over een klm die tegenover een andere kist stond op een taxibaantje. Volgens mij kijken ze echt niet uit hun doppen !

Serieus jetblast, dit zijn toch bullshit dingen? Je zat toch niet naast die gasten in de FD, dus wie weet zagen zij wél de rwy. Beetje speculeren over wat er gebeurt is, en dan ook nog zeggen dat je de vind dat RYR onverantwoordelijk bezig is. Komop zeg!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van de f70/100 maar misschien komt de 73 met flaps 40 wel met net een iets lagere neusstand aan zodat ze net de lampen wel zien? En ja, hier mag je me corrigeren!
 
Ik kwam laatst ergens iets tegen over een klm die tegenover een andere kist stond op een taxibaantje. Volgens mij kijken ze echt niet uit hun doppen

Heb je niet goed gekeken, want aan de zijkant stond '' Operated by Martinair'' :grijns:

Maar ben er mee eens, dit moet geen speculatie topic worden omtrent veiligheid...
 
Niet jouw bad........ "operated by Martinair" staat (nog) niet op twee KL Cargo 747's. Dit was er één van :grijns: ...........

Doc.
 
Ziek melden. Yes brookfield. Is niet Ryr jongens. Make sure to get your info right.
Oh oké, Ryanair is dus niet verantwoordelijk. Nee dan is dat duidelijk. :rolleyes:

Je zat toch niet naast die gasten in de FD, dus wie weet zagen zij wél de rwy.
Mwah, ik vond het gewoon wel errug toevallig. Zoals ik het begreep van m'n collega was het geen gevalletje net niet, maar gewoon VV000. Maar toegegeven, het hád gekund...

Ik kwam laatst ergens iets tegen over een klm die tegenover een andere kist stond op een taxibaantje.

....die stonden er tenminste nog op.... :D

Van mij mag je het speculatief vinden. Ik ben dan ook niet helemaal objectief wat Ryanair betreft, puur omdat ik hun manier van zaken doen tonend vind voor het steeds verder te zoeken fatsoen in de wereld.
 
Back
Top