Werkloze vlieger bij NOVA: Stuitend!

76-er

Active member
Kijk zelf maar: even doorspoelen tot 05:30. Het gaat 'fout' vanaf 07:00.
Vanaf 09:00 nog wat goedbedoelde adviezen van Neelie Kroes, waar we helaas als "One-Trick-Pony" niet veel aan hebben.

http://player.omroep.nl/?aflID=10491094

Deze jongen voelt zich met 156.000 euro schuld dus te goed voor een corporate jet waar je 'maar ' 400 uurtjes per jaar kunt vliegen.

AAN DE SCHANDPAAL!

[excuus als dit eerder gepost is, kon er niks over vinden.]
 
Op zich goed om op TV te laten zien dat ondanks dat de scholen een mooi verhaal vertellen vóór de opleiding het niet altijd tot een goed einde komt. Deze jongen heeft het echter zelf nog niet helemaal door dat ie enorm blij mag zijn als ie maar 200 uur per jaar vliegt.
 
Lekkere instelling!
Maar ja als je bent gebrainwashed met glimmende grote blauwe jets... dan is het natuurlijk maar behelpen op zon klein kistje.
 
Een trap onder zijn hol zou hij moeten krijgen. Vliegen is vliegen en helemaal wanneer de banen schaars zijn voor low-timers. Zo leer je mensen kennen, je vliegt, blijft current en wie weet kom je op die manier aan een betere baan.
 
Deze jongen voelt zich met 156.000 euro schuld dus te goed voor een corporate jet waar je 'maar ' 400 uurtjes per jaar kunt vliegen.

AAN DE SCHANDPAAL!

Beetje overdreven.
In eerste instantie reageert hij met: 'Tuurlijk' en daarna legt hij gewoon uit -wat je misschien als verwaand en onrealistisch vindt overkomen- dat er wel bepaalde factoren zijn die boven een norm moeten zitten.
Ik weet niet hoor, maar hem lijkt een vast contract voor maximaal 400uur per jaar niet super. Het is beter iets dan niets, maar als je met vakkenvullen meer verdiend is het inderdaad misschien 'niet de moeite waard'. En de camera's zijn op z'n hoofd gericht.
En als hij er zo over denkt kan dat toch? Ookal ken ik die vent niet, vind ik niet dat hij meteen ondankbaar en verwend hoeft te worden genoemd.

Maar toch zou ik als ik in zijn (fictieve) situatie zat, zo'n kans met beide handen grijpen. Wat dat betreft ben ik het wel met jullie eens.
 
Last edited:
400 u/j is behoorlijk veel, zeker als je nog helemaal geen ervaring hebt.
Ter vergelijking: ik vlieg fulltime bij een NL-airline en heb in 2009 net iets meer dan 500 uur kunnen schrijven... het gemiddelde wat ze bij ons draaien ongeveer.

Minimaal 400 uur verwachten is daarom mijns inziens niet realistisch (zeker gezien hij werkloos is) en getuigt van weinig kennis van de markt...
Overigens ook raar dat hij de corporate aviation per definitie ziet als een opstap ziet naar iets groters. Er zitten prima werkgevers bij waar je een carriere lang met veel plezier op de gaafste jets en bestemmingen kan vliegen.
 
Ik kan zo snel even dat kotsende "smilie" niet vinden, maar wat een arrogante snotneus!!

Ik dacht dat ik inmiddels al wel het een en ander had gehoord/gezien in de luchtvaart, maar van deze puntmuts valt mijn bek open!
 
mooie instelling hoor echt. waar komt die arrogantie toch vandaan als je 156k schuld hebt. Als ouder zijnde zal je hem toch een trap onder zijn reet geven en zeggen spoor je wel. Lekker op tv roepen dat je zoon baan niet aaneemt. Ik weet niet uit wat voor ei deze jonge man komt, maar of dit nou de vliegers zijn waar een werkgever opzit te wachten weet ik niet.

Neelie Kroes slaat met de juiste hamer en drukt nogmaals even de feiten op zijn mooie neus. Ongeloofelijk zoon jongen. Ik zit namelijk in het zelfde pakket en doe er alles aan om maar een uurtje te mogen vliegen. Ik was gelijk klaar als meneer en werkte 2009 als uitzendkracht in de productie omdat als ik solliciteerde men dood leuk zei'' u bent piloot dus u blijft toch niet lang bij ons. of ja sorry dit is voor een vaste functie en we hebben al iemand gevonden''.
Nou weet ik ook wel dat het niet mag maar kan er weining aan doen.
Nu eindelijk heb ik een degelijke baan maar niet als piloot. Maar ik vecht er wel voor om maar iets te krijgen. En dan gaan mijn haren overeind staan als ik zoon jongen met zijn mooie playboy kop en gebleekte witte shirt hoor zeggen'' nee 400 uur is te weining''

echt wil er nog een ding over kwijt.

Geschikt of ongeschikt!!!!!!!!!!!!!!!!!

oordeel zelf maar!!!!!!
 
zoals reeds eerder gepost

Moet ik net op NOVA zien dat daar een jongen zit die sinds oktober 2008 is afgestudeerd, en werkeloos. Krijgt hij de vraag of hij bijvoorbeeld voor een Quote 500 meneer wilt vliegen.
Is het antwoord NEE!! Want dan maakt hij te weinig vlieguren en dat kan niet de bedoeling zijn.

Nou als hij het voorbeeld is voor de huidige werkeloze piloot..PFFFF wat een arrogantie.

Zit aan het begin http://player.omroep.nl/?aflID=10491094

Nou zal het anders formuleren... meneer weet niet of het de moeite waard is om 400 uur per jaar op een bizjet te vliegen.

--------------------------------------------------------------------------------
Laatst aangepast door sebas : 06-01-2010 om 20:48
 
Iemand misschien enig idee bij welke vliegschool deze jongen zijn opleiding heeft gedaan ?

* EPST

En misschien is het gepast om hier niet al te overtrokken/emotioneel te reageren op wat hij in dat interview zegt. In een ander topic ging het hier ook over en wordt al gezegd dat je je misschien anders gedraagt als er een camera voor je neus staat.
Als hij 't echt zo meent dan is het een verwend mannetje. In deze tijd moet je alles aangrijpen wat je kan. Maar als hij het zo geformuleerd had dat hij niet een investering in een typerating wil doen, zonder garantie op voldoende vlieguren, dan was hij door jullie waarschijnlijk de hemel in geprezen omdat dit eindelijk eens een ab initio is die wel aan de arbeidsvoorwaarden van zijn beroepsgroep denkt...
 
Het probleem is wel dat deze grappenmaker het beeld schetst voor alle werkeloze piloten. Wat zijn redenen ook mogen zijn om zich zo schaamteloos arrogant op te stellen, zou mij een zorg zijn. Maar zijn mede werkeloze collega’s mogen hem hartelijk bedanken met zijn beeldvorming voor de werkeloze piloot. Het ontbreekt deze jongen dan ook aan enige vorm van intelligentie dat hij niet kan inzien dat hij daar voor hele werkeloze beroepsgroep staat, en niet op persoonlijke titel. Als hij niet weet hoe dit soort zaken in de media werken, moet hij niet met zijn ijdele kop op de televisie komen.

Grtz Mike5
 
Weken en weekeinden lang voor een hokje op een klapstoeltje in de zon dan wel in de regen of de sneeuw gezeten in de hoop enkele malen misschien een klein kwartiertje (á f 6,25) met mensen een rondje te kunnen maken in een C-150/172… Mijn overige tijd verdeelde ik over drie 'andere' baantjes om een IR te kunnen bekostigen om de rest van mijn 'droom' waar te kunnen maken...

Ik heb vluchtig het stukje gezien en dacht in eerste instantie ook: "Tsjonge, wat zijn de tijden (en mensen...) veranderd…!"

Toch vind ik de meesten hier wel wat erg overdreven reageren.. (Wellicht gezeten in een luie stoel achter een pc met alle tijd om 'er eens rustig over na te denken'…)

Wat breng jij uit als je plotseling slechts voor enkele seconden een camera op je gericht krijgt en je eigenlijk wel urenlang zou willen uitleggen wat je 'overkomt'…

Natuurlijk kent deze jongen de markt (nog…) niet. "Welcome to reality..." etc. etc…

mvg, leaner... ;)
 
Zucht, ik draai ook 'maar' 450 uur per jaar en ik zit op een regional jet. Is dat te min dan? Ik zou ook graag links op een widebody zitten maar dat zijn toekomstplannen. Ik mag god op mn blote knietjes bedanken voor een heel scale aan zaken.

Hij had beter even publiekelijk kunnen babbelen over de slordige 30.000+ Euro (bovenop de al 156000 Euro) die airlines durven te vragen voor een type en een zomerseizoen aan vlieguren. (ook die 400 ish uren) Met verder geen vooruitzicht op een vast contract. Denk dat hij daar heel wat mensen, vooral die buiten de luchtvaartwereld zitten, de ogen mee had geopend.

Dan had ik Mevr Kroes nog wel eens willen horen 'meedenken.'
 
Als de camera op mijn was gericht had ik volmondig ja gezegd en nog de vraag gesteld of de qoute mensen misschien hun relaties konden vragen of die misschien nog een piloot ergens nodig hadden!!!!!!!!!
 
Wilde het eerst voor hem opnemen maar vind, nadat ik het fragment heb gezien, hem toch wel een enorme idioot. De discussie daargelaten of zijn uitspraken al dan niet "ongelukkig" zijn en "niet zo bedoeld", die kerel had hoe dan ook gewoon "JAAAA" moeten roepen, ook al liegt ie dat ie barst.

Eerst een partij zielig lopen doen (solliciteren tot aan Vietnam... jaja... alsof daar de T&C zo lekker zijn :s) en dan je neus ophalen voor een baan, die door ik weet niet hoeveel vliegers bij Netjets wordt uitgevoerd.
 
Wilde het eerst voor hem opnemen maar vind, nadat ik het fragment heb gezien, hem toch wel een enorme idioot. De discussie daargelaten of zijn uitspraken al dan niet "ongelukkig" zijn en "niet zo bedoeld", die kerel had hoe dan ook gewoon "JAAAA" moeten roepen, ook al liegt ie dat ie barst.

Ik vind dat deze jongen gewoon keurig heeft verwoord wat hij vindt. Helemaal niets mis mee.

Waarom moet je volmondig JAAAA roepen, als je er niet achter staat?

Deze jongen heeft €156.000 geïnvesteerd om piloot te kunnen worden, bij vermoedelijk, een airline en niet corporate. Dat is zijn keuze en daar mag hij voor uitkomen.

Ik kan me alleen niet voorstellen, zoals hij zegt dat hij tot aan Vietnam heeft gesolliciteerd, dat hij geen baan heeft kunnen vinden.

Doet EPST ook aan baanbegeleiding?

Het is niet wat je kent, maar wie je kent.
 
Back
Top