Welke GPS

Blij voor je dat ze het weer doet. Ik heb overigens wel meer detail. Heb hier wel eerst een kaartje moeten downloaden (lees kopen) van hun website. Enig nadeel vind ik zelf dat de software om de kaarten te updaten niet voor de Mac beschikbaar is.
Verder is het een fantastisch ding !
Groet,

Leon.

Ps iemand ervaring met moving map op de latop ?
Zag in de computerwinkel een HP, waarvan het scherm gedraaid kan worden en ook "omgekeerd dichtgeklapt" kan worden.
 
Last edited:
Nieuwe vergelijkingsrubriek

Nieuwe vergelijkingsrubriek

Ter info: op deze site is sinds kort een "Productvergelijking'-gedeelte. Een soort Kieskeurig voor luchtvaartgerelateerde producten. Dit omdat onderwerpen als GPS, PDA, zonnebrillen e.d. vaak terugkomen, en je via deze nieuwe functionaliteit commentaar kan geven + sterren. Dus meer een blijvend iets.

Als iemand de eerste wil zijn om daarin een product toe te voegen, dan graag!

Zie Productvergelijking (bij gebrek aan een betere naam).
 
Ter info: op deze site is sinds kort een "Productvergelijking'-gedeelte. Een soort Kieskeurig voor luchtvaartgerelateerde producten. Dit omdat onderwerpen als GPS, PDA, zonnebrillen e.d. vaak terugkomen, en je via deze nieuwe functionaliteit commentaar kan geven + sterren. Dus meer een blijvend iets.

Als iemand de eerste wil zijn om daarin een product toe te voegen, dan graag!

Zie Productvergelijking (bij gebrek aan een betere naam).

Beste Diana,

Ik heb het voor je geprobeerd. Helaas lukte het niet. Je moet een waarde invullen voor de website waar je het artikel gekocht hebt (kreeg ik als foutmelding). Maar je kon dit nog nergens invullen.

Mvg.


Rudy
 
Gisteren even naar Oostende geweest, de GPS doet het prima. Wel vind ik het vrij irritant dat er soms wel 4 x per minuut een Alarm komt die je met Exit weg moet drukken. Ik ga nog wel uitpluizen hoe ik dat uit kan zetten.

3ycccv9.jpg
 
WoW! Mijn browser is zojuist ontploft! :)

Misschien kan het fototje een ietsie pietsie kleiner?

Overigens, ik heb net een GPSMap 496 aangeschaft. Een vreselijke smak geld, dat wel, maar het ziet er allemaal goed uit. Ik moet er nog mee vliegen dus ik kom nog terug met mijn ervaringen en tevredenheid.
 
@Rudy,

Is dat het max. aan details, wat je op het scherm kunt krijgen?
Ik zie GEEN terrein contouren zoals: wegen, bossen, treinsporen, dorpjes en steden enz.

Waar zijn de goede oude vliegtijden?
Met een bolkompasje, 1.5km (vlieg)zicht, lage wolkenbasis en met de kaart op schoot, (internationale) overlandtochten maken :)

De weg kwijt :duh:
Naar beneden en verkeersborden lezen of in Frankrijk, U.K. of D.K. gewoon ff bij een boer landen en positie vragen :D

Beste GBOF,

Heb net een meer gedetailleerd kaartje bijbesteld. Kost 200 Euro excl. B.T.W., je moet dat als add-on bijbestellen.

Alles goed met je?

Rudy
 
Rudy,

Die airspace alarmen kun je in het hoofdmenu uitzetten on de optie "alarms". Ik heb zelfook de trainingsCD voor de GPS gekocht van fvlite.
Ikzelf heb hier veel aan gehad, kun je lekker achter de PC bekend raken met alle mogelijkheden. wel zo relaxed. Tijdens het vliegen uitproberen is voor mij in elk geval niet zo efficient.
Met aviate, navigate en communicate zit mijn hoofd al redelijk vol.
Heb zelf ook gedetailleerde kaart bijgekocht, kwam hier ook pas later achter en vond dit wel tegenvallen. Eigenlijk een soort "hidden costs" die als ik het eerder had geweten, misschien toch de doorslag had gegeven naar een GARMIN.
Maar ja, ben verder erg tevreden.

Leon.
 
Rudy,

Die airspace alarmen kun je in het hoofdmenu uitzetten on de optie "alarms". Ik heb zelfook de trainingsCD voor de GPS gekocht van fvlite.
Ikzelf heb hier veel aan gehad, kun je lekker achter de PC bekend raken met alle mogelijkheden. wel zo relaxed. Tijdens het vliegen uitproberen is voor mij in elk geval niet zo efficient.
Met aviate, navigate en communicate zit mijn hoofd al redelijk vol.
Heb zelf ook gedetailleerde kaart bijgekocht, kwam hier ook pas later achter en vond dit wel tegenvallen. Eigenlijk een soort "hidden costs" die als ik het eerder had geweten, misschien toch de doorslag had gegeven naar een GARMIN.
Maar ja, ben verder erg tevreden.

Leon.

Ik ga het van de week als ik weer op het vliegveld ben proberen om die "alarms" uit te zetten. Over die verborgen kosten, ja, daar ben ik het ook wel over eeens.
 
Wie kan iets zeggen over het volgende :
Als de Garmin 496, in Europa nog niet de volledige functionaliteit heeft (bijv. weer), wat maakt het dan zinvol om toch ong. 2x zoveel te betalen. Natuurlijk de processor is sneller, maar ik neem aan die van de 296 snel genoeg is.
Anders geformuleerd : Wie kan mij uitleggen waarvoor je een 496 in Europa moet kopen ipv een 296?
 
Een klant van me heeft een 496 gekocht omdat hij Ferry vlieger is. Dan vliegt hij dus zowel in the states als in Europa. Hij heeft nog een 296 in de aanbieding volgens mij, want die had hij eerst. Ik denk dat die extra functies die op de 496 zitten misschien ooit hier ook wel te gebruiken zijn.

Daarnaast, goed gereedschap is het halve werk. Als je voor je werk in allerlei kisten vliegt over de hele wereld dan zou ik graag ook een super GPS bij me willen hebben. Wat er dan ook gebeurt, dat ding werkt in ieder geval.

Voor een doodgewone PPL vlieger is er met de 496 naar mijn bescheiden mening inderdaad niet zoveel toegevoegde waarde.
 
Hij heeft nog een 296 in de aanbieding volgens mij, want die had hij eerst.

Weet je misschien of de 296 nog steeds te koop staat? En zo ja, wat vraagt ie ervoor? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een tweedehands.


Alvast bedankt!
 
Weet je misschien of de 296 nog steeds te koop staat? En zo ja, wat vraagt ie ervoor? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een tweedehands.


Alvast bedankt!

Je hebt daarnet een PM van mij gekregen als het goed is (ik ga maar geen telefoonnummers van klanten op het web zetten).
 
Ik heb het nog niet goed geinstalleerd. Wel heb ik een PDA en wel een IPAQ 6515. Hiervoor 2x een Palm (oa Tungsten) gehad. Dit op advies van mijn ICT leverancier die goede ervaringen heeft met het apparaat. Ik helaas een stuk minder en heb het ding na verwisselen van het moederboard bij HP, nog niet geinstalleerd, terwijl ik een behoorlijke PDA adapt ben. Heb al diverse malen problemen gehad met mijn HP.

Mijn ervaringen zijn wellicht niet maatgevend, maar ik koop in het vervolg graag weer Palm! Altijd goede ervaringen mee gehad.
 
Last edited:
Heb PocketFMS overwogen. Ik werk ook al heel wat jaartjes met PDA's en Smartphones en helaas is mijn ervaring niet heel positief met al deze hardware. Er valt mee te werken, maar het blijft een beetje behelpen. Hier kan PocketFMS niets aan doen, maar het was voor mij voldoende reden om het te laten afvallen. Voordeel van de GARMIN: geen kabeltjes en half werkende hardware.
 
Back
Top