Welke andere school in Nederland?

Captain plop said:


En over het America-traject: wie heeft er voorbeelden dat die weg leidde tot een goedbetaalde stoel bij een Flag-carrier? Ben zeer benieuwd namelijk!

Ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim ?

(L. V. Gaal 1995)

FD
 
Och, om oma Dutchman maar even te quoten: "Domme vraag, dom antwoord.."

Er lopen hier meerdere rond die heavy's vliegen en 717/737 vliegen die de Amerikaanse weg op zijn gegaan.

Maar het kan me voorstellen dat je het op de middelbare school, na het volgen van 3 voorlichtings dagen inmiddels allemaal beter weet.

FD
 
yo FD

zie je dan niet dat het totaal geen zin heeft om hier nog op in te gaan!! ze zijn bezeten van het NLS/KLS virus.

aan de rest:
hoezo KLS/NLS etc of anders Amerika??
kijk eens in Belgie, Duitsland, Kroatie en Spanje rond. allemaal JAA opleidingen voor de helft tot 2/3e van de kosten in NL.

en geloof me, kwaliteit is minstens gelijk. (spreek uit ervaring)
 
Pil Oot said:
Ik lees dit forum bijna dagelijks en toch ga ik binnen afzienbare tijd naar de NLS.

......Als mensen dan toch ZO gebrand zijn op het studeren in Nederland, geef ze dan, na ze lichtelijk te ontmoedigen en alternatieven voor te stellen, misschien wat positief commentaar. Gewoon samen mogelijkheden zoeken. Dat het op dit moment er zeer somber uitziet voor pas afgestudeerden met 180u,


Een pas afgestudeerde met 180 uur....????? 180 uur dienstverlening?!?!?!
Een pas afgestudeerde heeft minstens 4 jaar studie achter de rug en op z'n minst 1 afstudeerscriptie geschreven.........


Groeten, Leij
 
Dat het op dit moment er zeer somber uitziet voor pas afgestudeerden met 180u, daar heeft niemand een kaart voor nodig.

Dat valt op dit moment best mee....Als je er de kaart van Nederland maar niet bij houdt.....en goed kijkt waar de beste kansen liggen.....

Groeten,
Steven
 
Leij Eijssen said:
Een pas afgestudeerde met 180 uur....????? 180 uur dienstverlening?!?!?!
Een pas afgestudeerde heeft minstens 4 jaar studie achter de rug en op z'n minst 1 afstudeerscriptie geschreven.........


Groeten, Leij

Mjah woordneuken kan je ook bij Scrabble laten he. Ga dan in op de inhoud v.d. post.
 
Ik vlieg zelf op een heavy widebody DC-10-30F. Heb zowel mijn Europese als US papieren. Als je er vanuitgaat dat de kwaliteit van een opleiding hetzelfde is, heb ik gekozen voor wat het LEUKSTE traject is. Ik vlieg nu transatlantic de hele wereld over maar ik zou helemaal gek geworden zijn als ik dit meteen na mijn opleiding had moeten doen. Geloof me maar als ik zeg dat je de meeste lol hebt in de kleine luchtvaart, later gaat het meer om de quality of life, days off, eten, ect. Ik ben zo blij dat ik 8 jaar de hele Caribean en de VS heb mogen afvliegen. Zou helemaal gek geworden zijn als ik meteen als COCO ergens in een Bus had moeten gaan zitten. ENJOY first, monitor later.
 
Leij Eijssen said:
Hééé...., een Belg??


Groeten, Leij

Mja wordt een beetje geirriteerd van de storende one-liners die verder nergens iets mee te maken hebben.

Groeten, Pil oot. (PS: Da's ook al prima aan de linkerkant te lezen.)
 
Leij roept af en toe iets vanaf het balkon. Als je de deuren dicht doet zie je nog wel zijn mond bewegen, maar hoor je een stuk minder.
 
Diana said:
Leij roept af en toe iets vanaf het balkon. Als je de deuren dicht doet zie je nog wel zijn mond bewegen, maar hoor je een stuk minder.

En maar wijn drinken......... ha ha!!


Groeten, Leij
 
sandertje said:
yo FD

zie je dan niet dat het totaal geen zin heeft om hier nog op in te gaan!! ze zijn bezeten van het NLS/KLS virus.

aan de rest:
hoezo KLS/NLS etc of anders Amerika??
kijk eens in Belgie, Duitsland, Kroatie en Spanje rond. allemaal JAA opleidingen voor de helft tot 2/3e van de kosten in NL.

en geloof me, kwaliteit is minstens gelijk. (spreek uit ervaring)

Je hoort mij ook niet zeggen dat de kwaliteit van andere (lees: niet KLS/NLS/EPST) vliegscholen minder is, maar wél dat de scholen die ik tussen haakjes heb gezet en dan m.n. de eerste de grootste kans op een - RELATIEF - snelle carrière bij een prestigieuze maatschappij aanzienlijk vergroten. Het gaat in luchtvaartland echt niet alleen om de kwaliteit van een school, maar zeker ook om de naam die ze hebben bij de luchtvaartmaatschappijen.

En alle begrip voor jongens die het fantastisch vinden om een paar jaar rond te vliegen in kleinere kisten waar je echt voelt dat je vliegt en waar je naar kleinere vliegveldjes gaat, voor het echte avontuur, maar wat als je bezeten bent van een baan bij een grote mooie airline like KLM? Juist, dan ga je naar de KLS.
 
CP, met andere woorden: als je niet piloot wil worden vanwege het vliegen, maar vanwege de status, het geld, de stewardessen en simpelweg kunnen zeggen dat je 747 "vliegt" bij een prestigieuze maatschappij.
 
wat vullen we elkaar toch mooi aan..


cp: mocht je mij weer sarastisch vinden, krijg je nu van iz dus de vertaling in het Nederlands aangeboden op mijn stukje..
 
Wat overigens prima is (wie zijn wij om te zeggen wat jouw onderliggende reden moet zijn om te willen vliegen), als je maar passie voor je vliegbaan hebt.

Kwam ooit tijdens de opleiding een co-co tegen die er over zat te denken om maar ontslag te nemen: Hij zou binnenkort naar co worden op de 737 en dan zou hij moeten gaan ... werken! Als je zo'n lulletje bent, ga dan alsjeblieft wat anders doen en laat die plek open voor iemand die echt wil vliegen.
 
Iz said:
Wat overigens prima is (wie zijn wij om te zeggen wat jouw onderliggende reden moet zijn om te willen vliegen), als je maar passie voor je vliegbaan hebt.

Kwam ooit tijdens de opleiding een co-co tegen die er over zat te denken om maar ontslag te nemen: Hij zou binnenkort naar co worden op de 737 en dan zou hij moeten gaan ... werken! Als je zo'n lulletje bent, ga dan alsjeblieft wat anders doen en laat die plek open voor iemand die echt wil vliegen.

Pffff, dan heb je geld over :1855:
 
Ik volg deze discussie nu al een tijdje als (relatief) buitenstaander. Ik het begin vond ik het wel lollig, maar zo langzamerhand begin ik te begrijpen dat de plaat voor sommige mensen (lees: schoolverlaters) hun hoofd toch echt te dik is om gebroken te kunnen worden. Heb zelf het geluk (jawel, geluk!) gehad om een tijdje in de VS te mogen wonen. OK, je moet wel onderaan beginnen en alleen met keihard werken kom je hoger (geldt niet alleen voor piloten) maar de genoegdoening is dan des te hoger, net als de waardering die je krijgt.

Persoonlijk zou ik deze weg verkiezen boven het gespreide bedje (not!) dat schoolverlaters denken aan te treffen bij KLS/NLS. En dat is ieder zijn goed recht. Maar geloof me (ik ken een hoop piloten, zit zelf wel degelijk in het wereldje), het gras is echt niet het groenst in dit kouwe kikkerlandje, wat ze je ook mogen wijsmaken...

Oh en by the way: ik ben vliegtuigtechnicus die in z'n vrije tijd wat in Cessna'tjes vliegt, ik hoor dus niet bij het "beroepsgilde"
 
Back
Top