Welke andere school in Nederland?

Slides armed

New member
Noem mij 1 andere school in Nederland die uberhaupt iets van een voorrangsregeling heeft. Dat is toch al geweldig. Er zijn nu mensen waarvan de 30 maanden bijna voorbij zijn. En het is nog niet bekend hoe dat precies gaat lopen, maar ik zou niet weten waarom de KLM ineens geen interesse meer in die KLSers zou hebben. Ik ben zelf ook een leerling van de KLS met die 30 maanden regeling(in de tijd dat ik hier zit zijn er meer KLSers aangenomen dan dat er nieuwe leerlingen begonnen zijn). Het is wel jammer dat ik geen baangarantie ,meer heb. Ma ja die tijd is al lang voorbij en ben dus maar wat blij dat ik voorrang krijg bij de KLM.

Misschien zijn er nog andere dingen waar je over twijfelt. Maar deze regeling is absoluut een pluspunt.Ten minste als je het vergelijkt met andere scholen. Want die hebben helemaal geen regeling.
 
Last edited:
And your point is... probeer je moeder maar te overtuigen, de meeste mensen op het BB waarschijnlijk niet! :rolleyes:
 
Je verdedigende mening staat al in het andere topic over je school. Niet nodig om hier ook nog eens te doen, met een apart topic nog wel.
 
"Noem mij ...BLAAAT BLAAAT BLAAAAAAAAAAAAAT... geen regeling."

Ja, dus?



:1855: :1855: :1855:
 
Re: Welke andere school in Nederland?

Slides armed said:
Noem mij 1 andere school in Nederland die uberhaupt iets van een voorrangsregeling heeft. Dat is toch al geweldig. Er zijn nu mensen waarvan de 30 maanden bijna voorbij zijn. En het is nog niet bekend hoe dat precies gaat lopen, maar ik zou niet weten waarom de KLM ineens geen interesse meer in die KLSers zou hebben. Ik ben zelf ook een leerling van de KLS met die 30 maanden regeling(in de tijd dat ik hier zit zijn er meer KLSers aangenomen dan dat er nieuwe leerlingen begonnen zijn). Het is wel jammer dat ik geen baangarantie ,meer heb. Ma ja die tijd is al lang voorbij en ben dus maar wat blij dat ik voorrang krijg bij de KLM.

Misschien zijn er nog andere dingen waar je over twijfelt. Maar deze regeling is absoluut een pluspunt.Ten minste als je het vergelijkt met andere scholen. Want die hebben helemaal geen regeling.


armed slides, hoe zeker ben jij van je zaak?? als ik het goed lees ben je blij met de kls want dat is de enige school waarvan de KLM nog afneemt. maar in hoeverre weet jij ook niet.
dus......
 
Ik denk dat je het andersom bedoelt, maar dat ligt denk ik aan de school en niet aan de persoon....:1855:
 
Correct. Heb liggen slapen bij mijn reply.

Juist zou zijn: geen arrogantie.

Thanx
 
KLS/KLM

KLS/KLM

Beste Clipper,

Er zijn weinig dingen zeker in het leven en al helemaal weinig in de luchtvaart. Natuurlijk kan ik niet voorspellen hoe de relatie KLS/KLM over 2 jaar is. En dat deed ik dus ook niet.

Het enige wat ik trachtte te verduidelijken zijn de afspraken die er op dit moment zijn tussen de KLS en de KLM over de afname van studenten ( zie ook topic 30-maanden regeling). En dat dit geen kat in de zak is blijkt ook in de praktijk omdat dat de KLM echt tevreden is over de KLSers en dat er gewoon leerlingen worden aangenomen.

Ik probeer hier niet te beweren dat je van de KLS automatisch bij de KLM komt. Dat soort beloftes krijg je nergens meer.Ik hoop dat dit je vraag beantwoord, Clipper.

PS:de andere subjectieve meningen en verwijten lijken mij niet echt bijdragen tot deze discussie en hier antwoord ik ook niet op. Doe ik hier iemand tekort mee, dan moet deze persoon dat maar melden.
 
Snap geen bal van jullie. En dat terwijl we van ongv. de zelefde leeftijd zijn.. Ga naar de US of naar Canada of naar Afrika, Haal je lokale/ICAO CPL ME-IR voor USD 30.000, probeer een job te vinden in die landen.. Vervolgens als je bezig bent met uren boren aldaar (aka echt leren vliegen, en levens ervaring opdoen) kun je tegenwoordig via distance learning je JAA theorie halen, conversie doen in een JAA land naar JAA papieren, en solliciteren in een JAA land (als dit is wat je wilt..) En op het moment van solliciteren in dat JAA land ben je dus een kleine 50.000 DOLLAR en 1500 uur verder (ipv 100.000 EURO en 180 uur)

Voor mij heeft bovenstaande prima gewerkt..

Amerika visum? >> jup, eerlijk is eerlijk, dat is moeilijk! so good luck! (hebben we ergens ook een topic over dacht ik..)
Canada visum? >> makkelijker, maar je moet er tijd/werk van en voor maken..

Afrika visum >> Weet daar niet al teveel van, maar weet wel dat er jobs zijn daar, en dat je werkgever aldaar je kan helpen aan een workpermit. Lijkt me overigens geweldig om ervaring op te doen in Afrika!

Gaat u mij nou aub niet vertellen dat een werkvergunning in de US krijgen onmogelijk is anno 2004; been there, done it.

De naam KLS kennen ze echt niet als je een paar landen naar links, rechts, boven of onder gaat vanaf Nederland.. Dus snap niet dat je daarvoor (en die 180 uur) 100.000 EURO (dat is 220.000 GULDEN) wilt/kunt neertellen.. Met het huis van paps en mams dat op het spel staat...

Dus nou vraag ik me spontaan af waarom iemand vandaag de dag kiest voor een school als de KLS..

voordelen:

-Kwaliteit (staat vrij hoog neem ik aan)
-je mag bij de KLM solliciteren..
-Je kunt zeggen dat je op de KLM SCHOOL zit? (speelt dit mee?)
-Vult u deze voor me in?

Nadelen:

- 100.000 euro??? hallo??
- 180 uur = 180 uur klein spul = niks
- Na een tijdje (6 maanden?) kun je zeggen dat je bij niks meer van de KLM zit..
- Ook deze mag u voor me invullen

U wilt piloot worden? zo graag dat je ook in andere landen wilt gaan werken voor een goeie werkgever, of bij een minder goede werkgever om aan uren te komen?

Indien ja, begin dan weer bovenaan, vanaf: "snap geen bal van jullie.."


FD

-----

NB Dit is geen flame! echt niet! ken een paar heren daar op Eelde en dat zijn prima mensen!! met hun hartje op de goede plek, en totaal niet arrogant.. Ik snap alleen niet dat mensen die hun huiswerk goed hebben gedaan voordat ze met hun opleiding begonnen (naja, dat hoop ik..) in tijden als deze, 100.000 euro durven te investeren, en dan denken dat ze een reeele kans hebben op een baan op een grote bus met 180 uur en een schoolnaam..
 
Vliegen: meerder mogelijkheden

Vliegen: meerder mogelijkheden

sorry ik vind je opstelling erg zwart wit. Ik heb de USA- optie ook bekeken. Jou keuze lijkt me zeker geen uit te sluiten optie voor iemand die van vliegen zijn beroep wil maken. Het is een feit dat de europese opleidingen duurder zijn. Maar ook aan jou traject zitten risico's en nadelen. Deze zijn weer anders dan bij het traject op de KLS.

Zo is er bij de KLS een garantiefonds voor de mensen waarvoor blijkt dat vliegen een niet te realiseren droom blijkt. Deze dekt de kosten voor het geval je het niet haalt. Die mensen kunnen daardoor zonder schulden verder met hun leven. Ik denk niet dat jij dat had. Er zijn ook mensen die uit Amerika terugkomen en alsnog een opleiding in Europa doen.( ik ken mensen die al honderden uren hebben gevlogen:ME/IFR)

Toch kunnen mensen met 250 uur (wat idd weinig is, maar vrij normaal in europa) wel met succes bij maatschappijen aan de slag. Bij ons zijn dat KLM en ook af en toe lufthansa .

We bereiken hetzelfde doel. Van vliegen je beroep maken. En voor sommige is een amerika traject een goede optie en voor andere is een europese school beter.

PS: Bij de KLS hoeven je ouders niet borg te staan.
 
Re: Vliegen: meerder mogelijkheden

Re: Vliegen: meerder mogelijkheden

Slides armed said:
sorry ik vind je opstelling erg zwart wit. Ik heb de USA- optie ook bekeken. Jou keuze lijkt me zeker geen uit te sluiten optie voor iemand die van vliegen zijn beroep wil maken. Het is een feit dat de europese opleidingen duurder zijn. Maar ook aan jou traject zitten risico's en nadelen. Deze zijn weer anders dan bij het traject op de KLS.

U hebt zo te zien ook nog geen zin om naar uw nest te gaan? haha. Anywayz, je hebt gelijk dat aan een dergelijk traject ook risico's kleven.. Echter zijn deze risico's (financieel) - na afronding van je opleiding, als werkzoekende - een stuk minder als ge voor de 'US/vrije markt' route kiest..

Slides armed said:
Zo is er bij de KLS een garantiefonds voor de mensen waarvoor blijkt dat vliegen een niet te realiseren droom blijkt. Deze dekt de kosten voor het geval je het niet haalt. Die mensen kunnen daardoor zonder schulden verder met hun leven. Ik denk niet dat jij dat had. Er zijn ook mensen die uit Amerika terugkomen en alsnog een opleiding in Europa doen.( ik ken mensen die al honderden uren hebben gevlogen:ME/IFR)

Ja, dat is een pluspunt wat je indeed mag toevoegen van mij aan het 'plus' lijstje van de KLS. Maar die mensen die terugkomen uit de states komen met a) een lagere schuld of zoniet iig b) meer uur opzak.

Slides armed said:
Toch kunnen mensen met 250 uur (wat idd weinig is, maar vrij normaal in europa) wel met succes bij maatschappijen aan de slag. Bij ons zijn dat KLM en ook af en toe lufthansa .

KLM? hoeveel staan er bij jullie op de lijst te wachten en hoeveel heeft de KLM er aangenomen de afgelopen 4 maanden? Lufthansa.. Wanneer zijn de laatste aangenomen daar en hoeveel per KLS klas ongeveer de afgelopen pakweg 10 maanden mochten naar Lufthansa mainline verkassen? IAW hoe groot is die kans als je nu bijna klaar bent met je opleiding?


Slides armed said:
We bereiken hetzelfde doel. Van vliegen je beroep maken. En voor sommige is een amerika traject een goede optie en voor andere is een europese school beter.

I agree.. Naja half ;).. 100.000 Euro voor 180 uur!! komop..

Slides armed said:
PS: Bij de KLS hoeven je ouders niet borg te staan.

Was al bang voor deze! Ik zag 'm aankomen.. En dit klopt.. Vul dan hier school B (een Nederlandse school) in waarvoor je ook 100.000 Euro moet neertellen..

CTC scheme lijkt me vandaag de dag een goede optie, mocht je klaar zijn met je JAA opleiding en weinig uur hebben..

Mag ik vragen wat je plan is straks met 180 uur, als je niet naar de KLM kunt (of LH)? heb je nog geld om ergens uren te kunnen kopen bovenop je 100k schuld? want ergens aangenomen worden met 180 TT zal niet gebeuren ben ik bang.

Take care!

FD


======

"A Pilot's Career isn't about the destination... It's about the journey... For without the journey, the destination has no significance..."
 
Last edited:
Re: Re: Vliegen: meerder mogelijkheden

Re: Re: Vliegen: meerder mogelijkheden


KLM? hoeveel staan er bij jullie op de lijst te wachten en hoeveel heeft de KLM er aangenomen de afgelopen 4 maanden?

What's your point? alle gasten van mijn tijd zijn nu aangenomen.... alle klassen uit '99 (en daarvoor) en we zijn nu op 3/4 van 2000. En de vooruitzichten zijn nog goed.
Blij met dit antwoord? Nu gaat het goed, over 1 jaar misschien niet, 3 jaar geleden las ik hier dat ik vooral niet naar de KLS moest gaan want kost veel geld wachttijden niet normaal de directeur is een eikel etc. En nu ben ik aangenomen.

Iedereen maakt zijn eigen keuze voor zn school, waarom moeten al die verschillende keuzes altijd afgekraakt worden (mijn school is beter/je moet naar amerika/typerating betalen??/cessna's zijn vies/ik heb 1500 uur en geen schuld jij 180 en failliet)

Ik kan me echt kapot ergeren aan die attitude van velen hier.
Get a life.
We gaan met zn allen voor die ene baan, en hoe en waar is iedereen zn eigen keuze, maar iemands keuze de grond intrappen, zoals ik hier vaker heb gelezen getuigt van weinig collegialiteit. Want dat willen we toch, elkaars collega worden?

Nee dus....
Kap met dat gezeik en laat de ander in zn waarde.

PS over arrogantie en KLS-ers lees ik hier vaak een hoop, dit is net zo waar als dat alle zwarte mensen dagelijks op trommels slaan en jagen op buffels. Er zijn er een paar, maar ook indianen jagen op buffels. En hebben ook trommels. Niet allemaal, maar toch.
 
Back
Top