Weeral streik?

Nou ja, cabin crew... dat is meer wishfull thinking van Ver.di :)

Maar o.a. maintenance, catering, checkin etc gaat wel staken.
 
Grondpersoneel gaat weer aan het werk, akkoord tussen vakbond en LH:
0,7% (7,4 ipv 6,7) meer als het laatste bod van LH en een iets hogere einmalige uitkering... Daarvoor een week gestaakt...mager resultaatje voor de vakbond zou ik zeggen??

Maar goed, de grootste problemen van de LH baas staan nog steeds voor de deur...ik kan niet wachten:D

C
 
Hoezo, wel eens gehoord van inflatie?? loopt dit jaar waarschijnlijk tegen de 4% en volgend jaar ook niet veel minder. Dan vind ik die 7,4% wel het minste...

Weet niet hoe jij dat ziet? Bij Lufthansa CityLine zouden ze god op hun blote poten danken als ze de inflatie gecorrigeerd zouden krijgen sinds de laatste loonsverhoging in.... 2002 !!

Dan zit je bij moeder LH toch een stuk beter...

C
 
Bij Cityline is een loonsverhoging al een tijdje nodig. Bovendien zijn er binnen de holding wel meer redenen om nu te staken (carriereperspectieven), die ik persoonlijk belangrijker vind dan een paar procent salaris er bij.

Wat een suffe vraag eigenlijk "Krijgt men bij LH zo slecht betaald dan?"; personeel wil meestal niet staken, het is een noodmaatregel.

Bij elke staking wordt de waarheid van alle kanten verdraaid; ik herinner me de persberichten tijdens onze staking in 2001. Was het maar waar dat we toen 30% meer salaris hadden gekregen, zoals ons management tegenover de pers beweerde.... :)
 
@Slim

Onder de FO's/SFO's vrij hoog, onder de captains is her en der veel discussie over de doelstellingen van de VC. Het maakt mij niet uit eigenlijk; zonder FO vliegt een kist ook niet, en dan is een staking even effectief.

Ik wil ook niet graag staken, maar vanwege de hele Aerologic, Tuifly/Germanwings, Jade Cargo en natuurlijk vanwege de Embraer ben ik er zeker toe bereid.

Hoe je het ook wendt of keert: de Embraer gaat onze 737 vervangen. Dat hele verhaal met Röhrenwachstum is het grootste gelul op aarde. (100+ Embraer tegenover 15 A380) Ik geloof echt helemaal niet dat de Canadairs plotseling eruit gaan, of dat Augsburg c.s. niet meer F50/Dash8 zouden vliegen. Jullie bij Cityline horen alleen bij ons op de senioriteitslijst (qua carrierekansen), dat is al een tijd überfällig.

We mogen alleen niet staken vanwege het starten van bijv. Aerologic (dat is ondernemersvrijheid), dus zal er een andere onderhandeling (bijv. MTV of konzernübergreifende PV oid) worden aangegrepen voor Warnstreiks.

Nogmaals, ik wil niet staken, maar zie me genoodzaakt. En met mij eigenlijk alle co's die ik spreek.
 
@Slim

Onder de FO's/SFO's vrij hoog, onder de captains is her en der veel discussie over de doelstellingen van de VC. Het maakt mij niet uit eigenlijk; zonder FO vliegt een kist ook niet, en dan is een staking even effectief.

Ik wil ook niet graag staken, maar vanwege de hele Aerologic, Tuifly/Germanwings, Jade Cargo en natuurlijk vanwege de Embraer ben ik er zeker toe bereid.

Hoe je het ook wendt of keert: de Embraer gaat onze 737 vervangen. Dat hele verhaal met Röhrenwachstum is het grootste gelul op aarde. (100+ Embraer tegenover 15 A380) Ik geloof echt helemaal niet dat de Canadairs plotseling eruit gaan, of dat Augsburg c.s. niet meer F50/Dash8 zouden vliegen. Jullie bij Cityline horen alleen bij ons op de senioriteitslijst (qua carrierekansen), dat is al een tijd überfällig.

We mogen alleen niet staken vanwege het starten van bijv. Aerologic (dat is ondernemersvrijheid), dus zal er een andere onderhandeling (bijv. MTV of konzernübergreifende PV oid) worden aangegrepen voor Warnstreiks.

Nogmaals, ik wil niet staken, maar zie me genoodzaakt. En met mij eigenlijk alle co's die ik spreek.

Mischien een domme vraag, maar waarom willen de FO's staken?
 
Omdat als de B737 verdwijnt en de Embraer er niet voor in de plaats komt bij ons, wij jaren later pas kunnen upgraden naar links.
 
Is het reëel en Lufhansa captain salaris te verlangen voor het vliegen van de Embraer? Begreep dat Lufthansa ook een type-onafhankelijk salaris betaald?

Overigens wil ik hiermee niet de discussie weer opstarten of het wel of niet terecht is dat een captain op een grotere kist meer verdient dan op een kleinere. Mijn vraag is of het aantal betalende passagiers het salaris kunnen opbrengen bij een kleinere kist.
 
dat is het mooit bij een grote club; er hoeft dan geen onderscheid te worden gemaakt naar het type. Tenzij je AF KLM heet natuurlijk
 
@oboema: Nee dus omdat de 737 er uit gaat.

@junior01: De Embraer heeft vrijwel evenveel stoelen als de 737 en LH is de meest profitabele airline ter wereld; het antwoord is dus ja.
 
Uhhh Bumperking,

hoeveel 319/320/321 zijn er ook alweer besteld??? wat was er ook alweer met de C serie (130seats..) van Bombardier??

Weet je wat eruit gaat komen (VC kennende)? C serie is de garantie die Mayrhuber gaat bieden voor de uitfasering van de 737, EMB gaat naar CLH, vervangt de CRJ 2 en 7, er wordt gevlogen tegen GWI ++ nivo en er worden zoveel mogelijk Cpt plaatsen weggegraaid door passage.
Perspectieven F/O´s CLH.... uuhh oh shit dat moet ook nog... ach zet die gasten maar op de senlijst met 0 senioriteit, kunnen ze ooit over een jaar of 12 Cpt worden... Tja is ff KA UU TEE als je er al 8 jaar bij bent, maar daarvoor krijgen ze nu wel een flink stuk meer salaris...

Dit is volgens mij het meest "optimale" wat eruit kan komen. Echter er gaat nog veel tijd overheen vermoed ik voordat er een oplossing is...Vandaar dat ik nu "mijn optimum" grijp en wissel. Wie weet ben ik dan nog sneller Cpt EMB...:D

ps en dat alles gaat over een papiertje dat in 1992 is getekend !!!! HAAAAllooooo bijna 17 jaar geleden..!!!

groet
C
 
IMijn vraag is of het aantal betalende passagiers het salaris kunnen opbrengen bij een kleinere kist.

Als het enkel om de paxen zou gaan misschien niet maar dat is niet de enige factor. Met de huidige brandstofprijzen en een fuelflow die ongeveer 1:2 tussen CRJ en 737 pak je aardig wat geld terug. Daarnaast heeft het geen zin om een vliegtuig met 120 stoelen te sturen als er maar 40 man mee willen. En kleine vliegtuigen zijn ook erg prettig om bepaalde slots vast te houden danwel nieuwe routes op te starten. Die dingen zijn niet om te zetten in directe inkomsten maar bezitten wel waarde. Jouw vraag is precies de hoek die managers innemen in de hoop te kunnen besparen op personeel....
 
is het een idee om eens te beginnen en niet meer te stoppen voordat er resultaat is? Altijd dat softe gepruttel des clh
 
@capricorn

Met de bestelde 320fam wordt o.m. ook een deel oude 320s vervangen. Reken je niet rijk voordat je er in vliegt zegmaar. En geloof zeker de beloftes niet die van het management komen, totdat het op je bankrekening staat. Het papiertje stamt uit 1992, maar heeft zeker nog veel waarde.

Als ik jou was zou ik ook wisselen als je de mogelijkheid hebt. Ik vermoed ook dat het beste voor jullie wat er VC-mässig uit komt een aansluiting onderaan de senioriteitslijst is.
 
Eigenlijk hebben we al de deal-> Embrear komt naar CLH, CLH komt met datum 01.12.2007 op de sen.lijst (dus vorig jaar)

Maar goed, we kennen onze vrinden van de VC, die zijn nooit te beroerd om daar even een '08 van te maken. We willen de jongens van de LFT die nét aan hun opleiding begonnen zijn natuurlijk niet benadelen.

En ik vraag mij inderdaad ook af, wat het nut van Warn-streiks is, als je het altijd bij Warn-streiks houdt. Hoevaak wil je een Warnung geven, voordat je er eindelijk de kogel doorheen jaagt.
 
Back
Top