Bumperking
New member
Nou ja, cabin crew... dat is meer wishfull thinking van Ver.di
Maar o.a. maintenance, catering, checkin etc gaat wel staken.
Maar o.a. maintenance, catering, checkin etc gaat wel staken.
@Slim
Onder de FO's/SFO's vrij hoog, onder de captains is her en der veel discussie over de doelstellingen van de VC. Het maakt mij niet uit eigenlijk; zonder FO vliegt een kist ook niet, en dan is een staking even effectief.
Ik wil ook niet graag staken, maar vanwege de hele Aerologic, Tuifly/Germanwings, Jade Cargo en natuurlijk vanwege de Embraer ben ik er zeker toe bereid.
Hoe je het ook wendt of keert: de Embraer gaat onze 737 vervangen. Dat hele verhaal met Röhrenwachstum is het grootste gelul op aarde. (100+ Embraer tegenover 15 A380) Ik geloof echt helemaal niet dat de Canadairs plotseling eruit gaan, of dat Augsburg c.s. niet meer F50/Dash8 zouden vliegen. Jullie bij Cityline horen alleen bij ons op de senioriteitslijst (qua carrierekansen), dat is al een tijd überfällig.
We mogen alleen niet staken vanwege het starten van bijv. Aerologic (dat is ondernemersvrijheid), dus zal er een andere onderhandeling (bijv. MTV of konzernübergreifende PV oid) worden aangegrepen voor Warnstreiks.
Nogmaals, ik wil niet staken, maar zie me genoodzaakt. En met mij eigenlijk alle co's die ik spreek.
Omdat als de B737 verdwijnt en de Embraer er niet voor in de plaats komt bij ons, wij jaren later pas kunnen upgraden naar links.
IMijn vraag is of het aantal betalende passagiers het salaris kunnen opbrengen bij een kleinere kist.