Hier gaan we weer!
Ik praat enkel over de feiten, ik heb geen enkele betrokkenheid bij stella en heb ook geen belang bij mijn post's
Stella geeft alle leerlingen die afgestudeerd zijn een profiel mee, Jet of prop (jet profiel voor de doorgaans wat snellere mensen)
Daarna wordt in overleg met school gekeken waar je als leerling kans maakt op een baan passend bij jouw profiel.
Dit profiel is in de loop van de opleiding door leraren en instructeurs opgebouwd.
In principe kan elke leerling die klaar is met zijn opleiding gaan solliciteren bij de luchtvaartmaatschappijen die passen bij zijn of haar ''profiel''. (om volgens school de meeste kans op een baan te krijgen)
School heeft zelf ook afspraken met een aantal luchtvaartmaatschappijen, waar ze uiteraard hun leerlingen aan kwijt willen. (zullen uiteraard financiele aspecten in meespelen)
De leerling kan zelf kiezen of deze de hulp en de connecties van Stella gebruikt of het op eigen kracht gaat proberen.
Uit het verleden is gebleken dat via beide wegen het overgrote deel goed terecht is gekomen.
Verder heeft elke ''grote'' school een goede pr machine achter zich aan lopen.
Elke school probeert zich als de beste te omschrijven met de beste baan garanties.
Ook daarbij is in het verleden gebleken dat niet altijd alles is zoals het verteld wordt.
De enige ''grote'' school die je nooit hoort is de NLS misschien omdat die net iets te vaak negatief in het nieuws komen (ongelukken etc.)
Verder is het nog steeds zo dat als je in Nederland je atpl haalt, je op een zeer hoog niveau zit vergeleken met de rest van de wereld, ze willen niet voor niets graag The Dutchies!
BlueJet