waar zijn alle prive piloten?

In ieder geval al meer reacties op deze thread dan op die met je kerstwensen. Zo zie je maar, ze zijn hier best wel aardig op Airwork. :kiss:

Ja..., rare meiden die piloten :haha::kiss:

Aandeel in een Diamond misschien een optie? Instappen en wegwezen, en veel goedkoper dan huren!

Op dit moment voor mij ook (nog) geen optie, maar bedankt :biertje:
 
'slecht' durf ik het niet te noemen en bovendien zal ik met zo'n uitspraak de mensen die het daar wel naar hun zin hebben, op de tenen mee staan en dat is iets wat ik niet wil.
Maar mijn club is het niet !


Tja, iedereen heeft voorkeuren. Ik vlieg nu bijna twee jaar bij VCR en vind het daar erg leuk. Maar ik heb dan ook de hele opleiding gedaan daar en zo leer je ze wel kennen.
Ik kan me wel voorstellen dat als je een echte club gewend bent VCR minder relaxed aanvoelt. Tis een hele grote club met alle beslommeringen van dien.
 
Ook nog steeds aanwezig hoor op het prive forum, zij het heel summier. Erg drukke periode achter de rug,voor het laatst ingestapt in oktober:huilt:
Met een beetje geluk komt daar spoedig verandering in en kan het feest weer beginnen.
Boer Harms voor ik het vergeet,alvast prettige feestdagen voor 2009.

Groeten C
 
Ik ga zometeen weer vliegen hoor, `s winters vliegen is toch leuker? Bijv. geen insecten op de leading edge...
 
Boer Harms voor ik het vergeet,alvast prettige feestdagen voor 2009.

Groeten C

Ha Columbus, hartelijk dank en alle goeds ! :kerst::haha:;)


Tja, iedereen heeft voorkeuren. Ik vlieg nu bijna twee jaar bij VCR en vind het daar erg leuk. Maar ik heb dan ook de hele opleiding gedaan daar en zo leer je ze wel kennen.
Ik kan me wel voorstellen dat als je een echte club gewend bent VCR minder relaxed aanvoelt. Tis een hele grote club met alle beslommeringen van dien.

Dat bedoel ik juist te zeggen.
Maar waar ik vandaan kom (vliegschool 16hoven), was het juist geen club en dat beviel mij uitstekend.

Met groetjes en enorm veel plezier toegewenst !

BH:biertje:
 
Ik ben een watje als het om kou gaat.


-Kees

PS Have fun met vliegen zo meteen.

Ha die Kees,

Inmiddels weer terug. Maar jouw kist heeft toch ook verwarming?

Als de kist eenmaal loopt en warm is gaat vliegen toch net als anders? Alleen duurt het wel even (bij mij i.i.g.) voordat de kist aan is `s winters in de kou. Sommige dingen gaan `s winters toch wat anders, toen het zo hard vroor bijv. deed mijn horizon nogal gek. Toen de kist eenmaal goed warm was ging dat over. Waarschijnlijk heeft dat met een bijna lege accu te maken.

-Rudy
 
Ha die Kees,

Inmiddels weer terug. Maar jouw kist heeft toch ook verwarming?

Als de kist eenmaal loopt en warm is gaat vliegen toch net als anders? Alleen duurt het wel even (bij mij i.i.g.) voordat de kist aan is `s winters in de kou. Sommige dingen gaan `s winters toch wat anders, toen het zo hard vroor bijv. deed mijn horizon nogal gek. Toen de kist eenmaal goed warm was ging dat over. Waarschijnlijk heeft dat met een bijna lege accu te maken.

-Rudy

Hoi Rudy,

Mijn kist heeft idd verwarming en best wel een goeie ook. Het vervelende is dat de rest van het vliegveld dat niet heeft. De gedachte alleen al om door van dat lange, kouwe, natte gras te moeten lopen. En om dan de rest van de dag bibbertenen te hebben. Brrrrrrr.
Begin December voor het laatst gevlogen. Helaas was mijn kist tijdelijk niet luchtwaardig, flaps vastgevroren. Uurtje met z'n rug in de zon gezet en toen deden ze het weer. Om te vliegen is die koude strakke lucht wel een stuk fijner dan dat gehobbel in de zomer.

Beetje jaloers ben ik wel, het is vandaag mooi vliegweer.

-Kees.
 
Hoi Rudy,

Ben het helemaal met je eens: vliegen in de winter is heerlijk! Helaas staat mijn kist momenteel even aan de grond omdat ik een beetje pech heb met de nieuwe Mode S die ingebouwd wordt: de ontvangen xpdr is dead-on-arrival, levertijd van een nieuwe is 2 weken, net nu het prachtig vliegweer is :traantjes

Jouw opmerking
... toen het zo hard vroor bijv. deed mijn horizon nogal gek. Toen de kist eenmaal goed warm was ging dat over. Waarschijnlijk heeft dat met een bijna lege accu te maken.
riep wat vraagtekens bij me op, vandaar dat ik even probeer met je mee te denken.

In jouw kist zit toch een horizon die aangedreven wordt door een gyro? Als deze aanname van mijn kant klopt, dan kan het toch niets met accu te maken hebben? (ik meen me te herinneren dat de vacuumpomp op jouw type kist rechtstreeks door de motor wordt aangedreven)
Is het in dat geval dan niet waarschijnlijker dat je wat vocht in de gyro-leidingen hebt zitten?

@Kees: staat jouw kist nog op EHHO momenteel, of heeft hij z'n hok op EHSE alweer gevonden?

Marcel
 
Hoi Rudy,

Ben het helemaal met je eens: vliegen in de winter is heerlijk! Helaas staat mijn kist momenteel even aan de grond omdat ik een beetje pech heb met de nieuwe Mode S die ingebouwd wordt: de ontvangen xpdr is dead-on-arrival, levertijd van een nieuwe is 2 weken, net nu het prachtig vliegweer is :traantjes

Jouw opmerking
riep wat vraagtekens bij me op, vandaar dat ik even probeer met je mee te denken.

In jouw kist zit toch een horizon die aangedreven wordt door een gyro? Als deze aanname van mijn kant klopt, dan kan het toch niets met accu te maken hebben? (ik meen me te herinneren dat de vacuumpomp op jouw type kist rechtstreeks door de motor wordt aangedreven)
Is het in dat geval dan niet waarschijnlijker dat je wat vocht in de gyro-leidingen hebt zitten?

@Kees: staat jouw kist nog op EHHO momenteel, of heeft hij z'n hok op EHSE alweer gevonden?

Marcel

Beste Marcel,

Wat voor soort mode-s heb je gekocht? Zelf heb ik zo`n Garmin, werkt prima. En onder de 1200ft mag je toch wel vliegen?

Vocht in gyro leiding is idd ook erg aannemelijk. Nadat de motor goed warm werd was het probleem over, dus ik denk dat dit het geweest is. Vandaag had ik er i.i.g. geen last van.

Mvg.


Rudy
 
Hi Rudy,

Ik heb een Garrecht VT01 Ultracompact gekocht voor m'n Europa.

Om dat ding erin te zetten moest de King KX155 NAV/COM er uit om bewegingsruimte voor het inbouwen te krijgen. Het is een beetje teveel werk om die er nu weer in te zetten voor maximaal een paar uurtjes vliegen, om hem er vervolgens over 2 weken weer uit te halen om die inbouw te kunnen doen. Zonder radio vliegen doe ik niet, dus ik heb mezelf 'grounded'...

Marcel
 
Hi Rudy,

Ik heb een Garrecht VT01 Ultracompact gekocht voor m'n Europa.

Om dat ding erin te zetten moest de King KX155 NAV/COM er uit om bewegingsruimte voor het inbouwen te krijgen. Het is een beetje teveel werk om die er nu weer in te zetten voor maximaal een paar uurtjes vliegen, om hem er vervolgens over 2 weken weer uit te halen om die inbouw te kunnen doen. Zonder radio vliegen doe ik niet, dus ik heb mezelf 'grounded'...

Marcel

Ik snap hem. Zonder radio vliegen heeft idd ook niet mijn voorkeur.
 
@Kees: staat jouw kist nog op EHHO momenteel, of heeft hij z'n hok op EHSE alweer gevonden?

Marcel

Hoi Marcel,

Ze staat sinds een kleine 2 maanden weer op EHHO.
Moet wel wat aan gebeuren, Mode-S en ELT. De spullen heb ik binnen, nu nog in laten bouwen.
Ook nog een anti-corrosie behandeling geven en hier en daar de lak bijtippen.

-Kees.
 
Gezelliger (regelgeving etc.) is het er iniedergeval ook niet op geworden.

Is het echt zo erg gesteld? Ik wil ook ergens dit jaar of volgend jaar beginnen met mijn PPL, maar ik hoor dit steeds vaker, o.a. vanuit Natura 2000. Heeft het uberhaupt nog wel zin om eraan te beginnen?
 
Is het echt zo erg gesteld? Ik wil ook ergens dit jaar of volgend jaar beginnen met mijn PPL, maar ik hoor dit steeds vaker, o.a. vanuit Natura 2000. Heeft het uberhaupt nog wel zin om eraan te beginnen?

Tuurlijk wel! Er blijven toch nog steeds stukken over waar je wél goed kan vliegen.
 
Is het echt zo erg gesteld? Ik wil ook ergens dit jaar of volgend jaar beginnen met mijn PPL, maar ik hoor dit steeds vaker, o.a. vanuit Natura 2000. Heeft het uberhaupt nog wel zin om eraan te beginnen?

Nee hoor, je kan gewoon beginnen!
 
Is het echt zo erg gesteld? Ik wil ook ergens dit jaar of volgend jaar beginnen met mijn PPL, maar ik hoor dit steeds vaker, o.a. vanuit Natura 2000. Heeft het uberhaupt nog wel zin om eraan te beginnen?


Zal gewoon beginnen en gaan genieten vanaf de eerste les !!!
Mocht er een moment komen waarop je denkt, dit is het niet waard om verder te gaan, heb je wellicht wel genoten van de ervaring die je hebt opgedaan.
Dit lijkt een tegenspraak te zijn, maar dat is het niet.
Het leven als vlieger begint zeker niet alleen met het behalen van het brevet, maar vanaf les 1 ! Als je maar geniet van het vliegen.
En het mooie van het vliegen is, dat als je in de lucht bent, je de rest van de bureaucratie laat voorwat die is.
Laat je goed informeren, want er zijn verschillende manieren om je PPL-brevet te behalen en dat kan enorm schelen in de kosten !

Veel Plezier !

BH:biertje:
 
Haha, goed om te horen dat het allemaal toch wel meevalt. Sommige berichten die ik niet alleen hier lees, maar ook soms te horen krijg van collegae en vrienden zijn een beetje ontmoedigend. Maar aan de andere kant, je weet het niet tot je het zelf hebt gedaan.

In elk geval blijf ik nog gewoon doorsparen ;)
 
Back
Top