waar zijn alle prive piloten?

Dat is zonde!
Ik vond het wel een mooi stukje volklore. Volgens mij vroegen ze steevast of je een bolus bij de koffie wilde.

:traantjes
 
En nu dan? Gratis koffie, en de bolus afhalen in de toren? ;)

Ik vond hun "acties" altijd wel leuk eigenlijk, en het bood in ieder geval een excuus om het veld op te zoeken, als je al een excuus nodig had natuurlijk.

B.t.w., Folberts, ik vind je idee voor een Airwork fly-in op Hilversum wel een leuke. Ik doe er zeker aan mee, het liefst door één van de mij bekende US kistjes te huren, maar anders wel via één van de EHHV locals waar ik er wel aardig wat van ken. Misschien kunnen we er wel meteen een leuke air-to-air shoot voor enkele van de deelnemers van maken . . . :)
 
Ik denk dat er zeker nieuwe akties gaan komen. Op EHMZ willen we graag bezocht worden natuurlijk. Er wordt idd gepraat over ook soep etc. op de toren.
 
Hier ook een nog een privévlieger!

Het lijkt wel net als met kerstkaarten! :)
Denk niet dat dat zo rot bedoeld was als het kennelijk is overgekomen, de kerstwensen vlogen in allerlei verschillende topics rond en wellicht vond men nóg een keer kerstwensen net een keer teveel. Hetzelfde geldt voor de nieuwjaarswensen. Weet in ieder zeker dat het gewaardeerd werd, in ieder geval door mij, maar ik had al kerstwensen op de homepage geplaatst... mea culpa!.

Volgende keer gewoon keihard weer kerstwensen posten, en als plan B het Mr. Bean scenario achter de hand houden (zelf met passende verrassing en blijdschap reageren op je eigen kerstwens :kerst:).

**** bij deze nog de beste wensen voor Boerharms! ****;)
(en voor de rest natuurlijk).


Ok..ok..ok.., ik breng het TOUW wel weer terug naar de ijzerhandel:haha:


En welke kosten zijn dan duurder geworden?

Ik vind al die bijkomende kosten een doorn in het oog, zoals lidmaatschapsgelden,
keuringsgelden met vooral de eu. 70,- leges kosten voor ivw er bovenop, straks weer een taal-test, stijgende vliegtuighuur kosten etc.
Ik ben tegenwoordig als een speer door m'n geld heen.
Heb nu een poosje niet gevlogen, dus eerst weer een checkvlucht(je),
maar eu. 300,-- ben je zo kwijt.
Zie het vooral niet als geklaag (!), want het zijn persoonlijke keuzes die je maakt. Maar ik ervaar bij mezelf steeds meer weerstand tegen deze bedragen, omdat je er met je gezin zoveel andere dingen voor kan doen.
Kan niet tegen m'n zoontje zeggen van "sorry jongen...,geen schoenen voor jou want papa moet vliegen".
Ik heb het altijd als een voorrecht ervaren dat ik kon vliegen en misschien is nu de koek (bijna) op. Maar in m'n hart blijf ik vlieger, ook al sta ik op de grond en hoe stom het misschien ook klinken mag, dat maakt mij (mede) gelukkig !:p:

Boerharms : Kom gerust op EHHV vliegen. Hoe meer zielen ....

Is het een idee om een keer met z'n allen naar een bepaald veld te vliegen?)

Dank je wel ! En misschien helemaal geen slecht idee ! Wie weet ?

Hartelijke groet voor allemaal :biertje:
 
Beste Boerharms,

Balen dat je dan geen Farmerjohn bent idd.

Ik ben volgens mij rond de 100 Euro kwijt voor mijn medical, deze is dan gelijk ook 5 jaar geldig. Nu laat ik zelf op eigen initiatief de interval niet zo groot, maar op zich is het dus niet duur.

Profcheck kost me volgens mij 30 Euro bij VanFan, maar het kan ook 40 Euro zijn. De kist hoef ik natuurlijk niet te huren, die is van mezelf. Maar op EHMZ kun je rond de 140 Euro dacht ik al een kist huren (per uur).

Join anders onze Aeroclub op EHMZ. Lidmaatschap 150 Euro en goedkoop vliegen. We hebben ook een leuk clubhuis.
 
Het was toch altijd heel druk in de zomer? Drukker dan op EHHO....

nauw ja.. je kan niet bij een ander in de portemonnee kijken...

Idd., alleen de eigenaar was altijd open als veld open was. Ook stond hij er niet zelf in, maar met personeel. En dat kost gewoon geld.
 
Tja Diana, ik weet het niet hoor... Bij het zweefvliegen blijft elke landing toch een noodlanding! :p:
 
Sinds ik zweefvlieg zijn mijn Cessna 152/172 noodlandingsoefeningen dan ook sterk verbeterd ;)!

Je ziet, het is win-win situatie...
 
Waar zijn alle prive piloten op dit forum gebleven? naar Flyer.co.uk? of vliegt er niemand meer door de 'crisis'?

Gewoon drie weken op vakantie zoals elk jaar met de feestdagen.
Trouwens staat bij mij in de winter het vliegen op een erg laag pitje, niet alleen door de weersomstandigheden, maar dit keer ook door de banenrenovatie op EHGR waardoor we er veel minder uit konden dan we wilden. Dus net genoeg de lucht in om mijn currency niet te verliezen.

Greetz, TD;)
 
Boerharms, je kunt natuurlijk ook altijd gaan zweefvliegen! Is een stuk goedkoper.

Heb ik overwogen, maar ik loop tegen het "club-gebeuren" op.
Ben meer het type "instappen en wegwezen" en een individualist van de bovenste plank.
Denk daarom dat TMG meer iets voor mij is.


Join anders onze Aeroclub op EHMZ.

Is behoorlijke reistijd om vanaf woonplaats naar EHMZ te rijden.
(Dat probleem doet zich overigens bij meer velden voor.)

HARTELIJK DANK UITERAARD voor de tips ! :biertje::biertje:
 
In ieder geval al meer reacties op deze thread dan op die met je kerstwensen. Zo zie je maar, ze zijn hier best wel aardig op Airwork. :kiss:
 
Heb ik overwogen, maar ik loop tegen het "club-gebeuren" op.
Ben meer het type "instappen en wegwezen" en een individualist van de bovenste plank.
Denk daarom dat TMG meer iets voor mij is.

Aandeel in een Diamond misschien een optie? Instappen en wegwezen, en veel goedkoper dan huren!
 
Aandeel in een Diamond misschien een optie? Instappen en wegwezen, en veel goedkoper dan huren!


Dat heb ik ook overwogen om het vliegen een beetje betaalbaar te houden, maar met de problemen bij Thielert zie ik er voorlopig even van af. Iemand trouwens al enig zicht op vooruitgang in deze kwestie? Heb begrepen dat nu veel DA-40's aan de grond staan in Nederland....:(
 
Back
Top