Vragen over start KLC fokker 50

...een werkgever voor t leven
...leuke carrière vooruitzichten
...toffe nightstops
...basis ams (als je er waarde aan hecht)
...het lijkt menig vlieger zijn ego te boosten om voor dé KLM te vliegen
...je komt binnen bij KLC dus de meeste vluchten maar een ruim uurtje FT
...KLC kent ook relatief veel verschillende bestemmingen
 
...KLC kent ook relatief veel verschillende bestemmingen

Dat valt op de fokker 50 wel tegen. Voor de rest is het hier prima om te werken. Het salaris was ook voor mij initieel een grote stap terug, maar het stijgt vrij vlot bij de KLM.

En een carriere wissel die je maakt waarvan je bewust bent dat je minder geld gaat verdienen is meestal een goede.
 
...een werkgever voor t leven
Nee dat bepaalt AF tegenwoordig :grijns:
...leuke carrière vooruitzichten
? tig jaren wachten voor je naar links mag en op de F50 maar een heel klein aantal bestemmingen
...toffe nightstops
Die je op de F50 na een week allemaal kent
..basis ams (als je er waarde aan hecht)
:dozey:
....het lijkt menig vlieger zijn ego te boosten om voor dé KLM te vliegen
zeker als je ook in je uniform naar de supermarkt ga
...je komt binnen bij KLC dus de meeste vluchten maar een ruim uurtje FT
op de laagste hoogte in het mooie weer
..KLC kent ook relatief veel verschillende bestemmingen
Niet op de 50! :huilt:
 
Ok, nog eentje: wat is het voordeel van links op de F50 boven rechts op de F70. Ik zit een beetje in dubio of ik zal bieden...
 
Als ik het voor het geld zou moeten doen dan was het me die stap niet waard ;)

Ok, links zitten is leuk maar je zit wel voor 3 jaar vast op die slagroomklopper. Dat maakt me in principe nog niet zoveel uit maar ik heb geen zin dat met het aantal mensen dat wordt aangenomen en mensen die doorstromen naar mainline, dat ik naar links op de F70 zou kunnen terwijl ik nog vast zit op de F50.

Ik heb er nu één jaar binding op zitten, dus na 3 jaar F50 4,5 jaar binding en ik hoor en zie dat er jongens momenteel al na 4 jaar baas F70 worden.

In dat opzicht zou het me die stap ook niet waard zijn...
 
Ok, nog eentje: wat is het voordeel van links op de F50 boven rechts op de F70. Ik zit een beetje in dubio of ik zal bieden...

prop vliegen is leuker dan een moderne jet (vind ik). En dat jet vliegen kan je hele leven nog doen....;)

@ observer

Misschien is het aan jou gewoon niet besteed. Smaken verschillen...
 
Thanks man,

Ik was eigenlijk op zoek naar een reactie in de lijn van:

bij NJE verdien je veeeeel beter, maar bij de KLM heb je .........
(vul in al die andere moeie dingen)

Het is niet nodig om iemand te overtuigen om naar KLM te gaan.
Als je het niet 200% wil, ben je niet de juiste kandidaat.
 
Ja aan de ene kant is dat zo. Aan de andere kant heb ik ook verantwoordelijkheden zoals kinderen, dus als ik een tijdje met 2500 netto thuis kom dan heb ik mijn familie aardig te pakken.

Ik geloof dat ik mezelf even wilde herinneren waarvoor ik het ook al weer deed. Er was een hele aardige opmerking dat als je een bewuste stap achteruit doet in salaris, je waarschijnlijk een goede stap doet. Veel waarheid, thanks.

Ik kijk er naar uit om iedereen op de lijn te zien vanaf rond mei op de mighty fokker!!!

groetjes en als altijd mucho fortuna!
 
Je moet maar zo denken dat 2500 netto nog altijd boven modaal is. Na ongeveer 1 jaar op de 50 kan je naar links (en niet na tig jaar Observer!). Waarschijnlijk zit je dan na 1,5 jaar op functiepay 750 (incl 200 voor capt). Dat is een sprong van 1250 bruto per maand in 1,5 jaar. Als je binding voorbij is kom je in aanmerking voor capt 70/100.
Daarnaast heb je je vakantiegeld nog en je bonus van nog een maand. Pensioen is ook goed geregeld en je kan ipb-en.
Bestemmingen op de 50 niet zo veel, maar de steden zijn wel leuk! Voor alle negatievelingen (observer), blijf maar lekker vliegen waar je nu zit, je hoeft niet naar KLM te komen en voor jullie zijn er genoeg anderen die wel graag willen!

Groetjes Supergrover...
 
Hoe bedoel je, de bestemmingen zijn niet zo spannend......

Ik noem een Dusseldorf
Ik noem een Brussel
En vergeet vooral niet nachtstop Rotterdam.

Ik kan nu al niet wachten!!!

Zonder gekheid, ik ga vooral ook naar KLC om meer thuis te zijn, niet voor de nachtstops. En uiteindelijk kun je je afvragen wie er meer lol heeft, de collegas die allemaal chagerijnig in Rome zitten of de collegas die gezellig in Dusseldorf zitten.... It´s the people that count!
 
Bremen leuk, Hannover leuk, Keulen leuk, Eindhoven leuk, Dusseldorf leuk, Brussel weet ik niet, Luxemburg kan leuk zijn, maar dat hangt meer van crew af... Voor mij was het ook een grote verandering en ff wennnen, maar ik heb het prima naar mijn zin hier! Daarbij: thuis zijn is goud waard!!!

Groeten Supergrover...
 
Luxemburg ook super leuk hoor, alleen zorg dat je de laatste bus naar huis pakt, want voor het 5 min taxiritje ben je al gauw 35 euri kwijt...
 
Brussel is zeker leuk. Lekker mosselen eten met een goede pint erbij. :biertje:
 
Eyy!

Ik begin binnenkort ook als FO bij KLC op de F50 en heb een aantal vragen!

Hoe zien op dit moment de Roosters eruit voor FO's? ( uren duty, flt time etc )
Aantal nachtstops per maand?
Hoeveel weken zitten er tussen introductie en begin linetraining?
Vanaf welk moment krijg je F=300 en opleidingsvergoeding?
Kan je sommige cursussen van vorige werkgever "meenemen"?( ditching course etc )?

Gr,

Purno:eek:
 
Even tussendoor een vraagje voor de mensen die FO fokker 50 gaan. En die al eerdere ervaring hadden bij andere maatschappij. Hoe hebben jullie het gedaan? Gewoon KLM opgebeld van is er een plekje vrij of hebben jullie een solicitatieformulier opgestuurd? Vraag me toch af wat er gaat gebeuren met de aannames de komende maanden.
Wat was jullie ervaring trouwens toen jullie naar klm gingen?
 
Even tussendoor een vraagje voor de mensen die FO fokker 50 gaan. En die al eerdere ervaring hadden bij andere maatschappij. Hoe hebben jullie het gedaan? Gewoon KLM opgebeld van is er een plekje vrij of hebben jullie een solicitatieformulier opgestuurd? Vraag me toch af wat er gaat gebeuren met de aannames de komende maanden.
Wat was jullie ervaring trouwens toen jullie naar klm gingen?


Brief met CV via email gestuurd naar het bekende adres van vliegdienst. Vervolgens ontvang je een email waarin staat wat je allemaal moet nasturen, hierbij moet je denken aan bijv je opleidingfiles, diploma's, kopie brevetten etc.

Als ze alles hebben ontvangen wordt het beoordeeld door de Pilot Recruitment manager. Die bepaald of je uitgenodigd wordt om deel te nemen aan de psycho en grading.

Als je de psycho en grading hebt gedaan gaan de resultaten weer naar de Pilot Recruitment manager. Die beslist of je door mag naar de COVA. Bij de uitnodiging voor het COVA gesprek wordt gevraagd een levensbeschrijving te schrijven en een sollicitatieformulier in te vullen.

Alle kandidaten die zijn aangenomen via het traject voor "ervaren" vliegers zijn ex-KLU/MLD/NLS. Het merendeel heeft al een ATPL op zak. Zelf had ik tentijde van de selectie 700 uur TT als FO bij een andere Flagcarier!

Zelf denk ik dat de aannamegolf over is. Ik heb begrepen dat men gestops is met de Bridgecourses daarnaast heeft de KLS haar opleidingscapaciteit vergroot. Een aantal opleidingsplaatsen zijn al verschoven naar latere data dit jaar. Ik ben bang dat ook KLM/KLC niet onder de heersende capaciteits vermindering ontkomt.
 
Heb 2 weken terug toch echt een presentatie gezien tijdens een bespreking waarin duidelijk was dat de opleidingen bij KLC alleen maar zullen toenemen komend jaar.

Hoe kom jij erbij dat KLC minder zou gaan opleiden dan?
 
Back
Top