Vragen over start KLC fokker 50

Sigmet

New member
-Hoelang duurt de type?
-Hoeveel is de opleidingsvergoeding/salaris?
-Klopt het dat je een bedrag van ongeveer 10000 euro krijgt voor eventuele studies/vorige type rating af te betalen?

alvast bedankt
 
type duurt anderhalve week grondschool, daarna ongeveer 12 beurtjes sim, en circuitjes. daarna 4 tot 6 weken grondschool. nieuw klm komt er nog wat initial training bij.

tijdens je training krijg je F=0 functie betaling. na je training krijg je een gedeelte van je f=300 functiebetaling weer terug.

als je, wanneer je in dienst komt, kunt aantonen dat je nog opleidingsschuld (cq als je je opleiding al hebt afbetaald/geen schuld=geen centen) hebt open staan kun je tot 10000 euro ter gemoed koming studieschuld van de klm krijgen.
 
Voor de volledigheid; die studieschuld dient >30000 euro te zijn. Als het 29995 is krijg je gewoon helemaal niks ook niet een evenredig aandeel.

Sccs
 
Nee dat van die 70.000 is niet waar. Of je nu een miljoen in de min staat of 30001€, zolang je meer dan 30.000 schuld kunt aantonen krijg je de volle mep en dat is idd ruim 11500€.
 
Meer dan 30000 euries is geeeen probleem haha!
Maargoed, 31 jan 08 is mijn startdatum gepland. Dit kunnen ze echter nog steeds niet met 100% zekerheid bevestigen (pas in december). Erg fijn want mijn ME/IR is tot 1 mei 2008 geldig, deze moet op 31-jan-2008 min. nog 3 maanden geldig zijn. Dus met andere woorden mocht die startdatum veranderen voldoe ik niet meer aan die 3 maanden ME/IR eis. Plus moet uiterlijk over een paar dagen ontslag nemen bij mijn huidige werkgever. Ik weet niet wat de KLM doet als die datum uitgesteld word en ik niet meer aan die 3 maanden eis voldoe. Ik vind het een flinke gok om ontslag te nemen bij mijn huidige werkgever terwijl de KLM mij nog geen zekerheid kan geven.
 
Het ligt er maar net aan wat voor een opzegtermijn jij hebt ingevuld in dat sollicitatieformulier. De KLM zal zo laat mogelijk je startdatum doorgeven om de verschillende opties zo lang mogelijk open te houden.

Verder begreep ik dat die ME-IR eis alleen van toepassing is als je ab intio bent. Maar gewoon even bellen en je vragen voorleggen kan zeker geen kwaad.
 
Gewoon een kwestie van bellen met je huidige werkgever of je a.u.b. vroegtijdig een simcheck mag doen? :confused:
 
ME-IR 3 maanden geldig bij indiensttreding geldt voor iedereen, A.I. of iemand met uren...

Volgens mij niet. Bijna niemand die uren heeft heeft nog een geldige ME-IR. Voor zover ik weet zijn een geldige typekwalificatie en een ME-IR twee verschillende dingen.

Anyway, mijn vorige type verliep 2 weken vóórdat ik met mijn nieuwe typerating begon. (Ik had van te voren even gebeld). Geen haan die er naar kraaide
 
ik heb ook gebeld.... Ik moest een geldig ME IR hebben.... en heb wel uren..

zo staat het ook in je brief die je ontvangt voor aanvang van je training en intro..
 
Is het echt zo weinig geld bij KLC om te beginnen :eek!:

Ik zit nu op een leuk captain salatis van 7500 euro netto. Dat wordt dus straks als ik begin bij KLC 2500 netto (na de opleiding). Volgens mij wordt het nog moeilijk om ooit terug te komen op mijn huidige salaris binnen de KLM (zeker met de NL belastingidenst :huilt:)
 
Thanks man,

Ik was eigenlijk op zoek naar een reactie in de lijn van:

bij NJE verdien je veeeeel beter, maar bij de KLM heb je .........
(vul in al die andere moeie dingen)
 
Back
Top