Ik heb mijn PO1 gehaald een paar dagen geleden, opzich al een hele prestatie vond ik.. maar nu komt zoals jullie weten de intake voor de GVSS.
Het boekje heb ik al doorgelezen en ik ben al een heel eind gekomen, maar ik had nog een paar vragen waar ik niet helemaal uit kom.
Het gaat met name om het draaien van bochten: Als ik een bocht naar rechts maak (dus bijv van Noord naar Oost.) Geef ik een uitslag naar rechts met het stuur. Maar door het neveneffect van de propellor (links omhoog wegtrekken) zou je zeggen dat je later voeten moet geven omdat het vliegtuig op dat moment al naar omhoog wegtrekt.
Bij een linkerbocht zou ik zeggen dat je direct voeten moet geven, omdat het vliegtuig al naar links trekt en dus naar de grond..
In het mooie boekje wat ik erbij heb gekregen zeggen ze dat bij een rechterbocht je later voeten moet geven en een linkerbocht direct bij de uitslag. (links leiden en rechts laten.)
ik loop hierop vast, iemand die mij kan vertellen waarom je direct voeten moet geven bij een linkerbocht en laten bij een rechterbocht?
p.s. tips voor bij het leren?
Het boekje heb ik al doorgelezen en ik ben al een heel eind gekomen, maar ik had nog een paar vragen waar ik niet helemaal uit kom.
Het gaat met name om het draaien van bochten: Als ik een bocht naar rechts maak (dus bijv van Noord naar Oost.) Geef ik een uitslag naar rechts met het stuur. Maar door het neveneffect van de propellor (links omhoog wegtrekken) zou je zeggen dat je later voeten moet geven omdat het vliegtuig op dat moment al naar omhoog wegtrekt.
Bij een linkerbocht zou ik zeggen dat je direct voeten moet geven, omdat het vliegtuig al naar links trekt en dus naar de grond..
In het mooie boekje wat ik erbij heb gekregen zeggen ze dat bij een rechterbocht je later voeten moet geven en een linkerbocht direct bij de uitslag. (links leiden en rechts laten.)
ik loop hierop vast, iemand die mij kan vertellen waarom je direct voeten moet geven bij een linkerbocht en laten bij een rechterbocht?
p.s. tips voor bij het leren?