Ik mag als PPLér alleen hier posten dus ik hoop dat iemand met ervaring op de 757/767 dit leest en deze vraag kan beantwoorden.
Wat is de maximum snelheid van dit type op pak hem beet 1000 ft. De topsnelheid van 520 Mph. is op 30.000 ft heb ik begrepen maar wat is mogelijk in de zogenaamde dikke lucht en wat is de consequentie als je full throttle vliegt op deze lage hoogte én wat als je met full throttle een decent doet en max VMo met 100 kts overschrijdt. Ik snap dat je dat niet ff in de praktijk uitprobeert maar ga er vanuit dat je als 757/767 vlieger weet wat er kan/gaat gebeuren.
A.U.B. geen speculatieve antwoorden van 757/767 wannabees maar graag een concreet antwoord van iemand met ervaring, sorry, klinkt bot maar wil graag duidelijke informatie.
THX
Ok mensen, omdat het vakantie is, slecht weer om voor je plezier te vliegen vandaag én omdat er kennelijk toch veel nieuwgierigen zijn die meer omtrent de achtergronden van mijn vraag willen weten, hierbij een stukje historie én de aanloop tot mijn vraag omtrent de mogelijkheden én kennelijk onmogelijkheden met een airliner en in het bijzonder de 757/767 welke als lijdende voorwerpen zijn gebruikt op 911. Ik beperk mij in principe altijd tot het onderzoek naar de vluchten AA77 (Pentagon) en UA93 (Shanksville) omdat daarvan de flight data recorders zijn vrijgegeven door de NTSB die alleen maar meer vragen oproept dan ze in feite beantwoordt
Ik wil het expliciet NIET hebben over het feit hoe een 757 in het gaatje past van het Pentagon, door 3x 1,5 meter versterkt beton is heengeboord, in eerste instantie volledig verdampt, (ja echt, was de officiele lezing) en in eerste instantie een flightpath heeft gevlogen waarin hij enkele meters boven de grond op volle snelheid (150 Kts over Vmo) 5 lantaarnpalen uit de grond heeft gevlogen om vervolgens in het Pentagon te verdwijnen zonder echt grote wrakstukken achter te laten.
Hierover lopen al zoveel wellus/nietus discussies op forums wereldwijd waarvan ik alleen maar kan zeggen, test je perceptie als piloot en in het bijzonder als ATPLér. Zo'n ding vliegt nu eenmaal anders dan een GA kistje en jullie kunnen het weten, toch?...
Wat hebben we concreet om als piloot te kunnen aanschouwen,
Pilotsfor911truth is een organisatie, je raad het al, van piloten die is opgezet om een aantal onopgehelderde vragen trachten te beantwoorden die door de US Goverment in de breedste zin van het woord worden genegeerd.
In het kader van de vrijheid tot publiekelijke informatie die nog steeds geldt in de US heeft P4T procedures gevoerd om de data in handen te krijgen van alle Flight Data Recorders van de gekaapte toestellen die in eerste instantie allemaal waren vernietigd of onvindbaar om te achterhalen wat er nu precies is gebeurt.
Plotsklaps was er ineens wél een FDR van AA77 en later kwam die van UA93 ook tevoorschijn. Van de kisten in NY wordt nog steeds gesteld dat ze onleesbaar zijn.
Opvallend detail is dat de FDR's het ineens wél hebben overleefd maar dat de CVR's door de impact vernietigd zijn, zeker ook gezien het feit dat inmiddels is gebleken dat de impact bestendigheid én de fysieke locatie in de tailsectie gelijk zijn. Voor de record, ze hebben beiden een tolerantie van 3600 G gedurende 6,5 milleseconde. Waarom de FDR hetw wel heeft overleefd en de CVR niet is vooralsnog een raadsel.
Na ontvangst van de eerste data van AA77 heeft P4T de ruwe data in een grafische cockpitpresentatie gezet om e.a. makkelijker te kunnen interpreteren en heeft daar een video van vrijgegeven. Omdat er een aantal zaken niet kónden kloppen hebben ze later een 2e versie ontvangen met als eindproduct een discussie van jewelste omdat deze data aangeeft dat de 757 van kaper Hani Hanjour,
* een geheel ander flightpath vliegt dan oorspronkelijk officieel geclaimt (denk eens aan die lantaarnpalen)
* Snelheden, bank-angels én decent rates doet die volgens instructeurs op de 757 niet mogelijk zijn.
*een half uur van de radar verdwijnen niet mogelijk is en dat uit de data niet blijkt dat de transponder is afgezet. (wij weten wel dat als de transponder wordt uitgeschakeld je nog steeds zichtbaar bent op de radar)
De barometer (altimeter) setting niet is teruggesteld van 29.95 naar de QNH bij terugkomst en dus de hoogtemeter 1 sec. voor impact 300 ft aangeeft, e.a. nog te corrigeren met de werkelijk geldende luchtdruk naar ik meen me te herinneren 490 Ft.
* in de 2e serie data duikt ineens ook de radioaltimeter registratie op welke 1 sec. voor impact 273 ft aangeeft (?)
Na NTSB voor de 2e keer gecontact te hebben én de FBI hieromtrent, zegt NTSB in een officieel statement, deze 2e reeks data hadden jullie nooit mogen ontvangen en de FBI stelt, géén commentaar...
Wie lust er nog peultjes... Voor diegene de details willen zien, hierbij twee linkjes,
http://video.google.com/videoplay?docid=-8672066571196607580
en inmiddels ook over UA93 met in feite dezelfde "verdachte omstandigheden"
http://video.google.com/videoplay?docid=-1695850318850681282
Welnu, wat mag ik als amateurpiloot hieruit opmaken,
* Het flightpath is structureel anders dan de eerste lezing.
* Het nieuwe Flightpath ligt ver van de eerste waarin de paaltjes zijn omgevlogen.
* De eindsnelheid in de laatste seconde van registratie is 460 Kts.
* Het Pentagonis slechts 60 ft hoog...
* Radio altitude is 1 sec. voor Impact 273 ft
Mijn vragen zijn,
* Kan een 757/767 460 Kts doen op +/- 400 ft, in zijn laatste aanloop.
* Kan een 757/767 in 1 sec. bij die snelheid een hoogte overbruggen van 340 ft.
* wat is de te verwachten consequentie m.b.t. de G loads, flutter, flame-out etc.
* Kan een 757/767 aerobatic gevlogen worden door een ongeoefende PPLér.
Omdat de officieel gepubliceerde versie nog steeds het scenario volgt van het 1e flightpath, inclusief de paaltjes en nagenoeg een levelled flight op slechts 15 ft hoogte, heb ik natuurlijk nog de vraag,
* Wat is het te verwachtte groundeffect op 15 ft bij full throttle.
NTSB heeft inmiddels verklaard dat het gebruikelijk is dat er wel eens 4 tot 6 sec. kan missen in de recording van de FDR. (solid state versie)
Ik vraag mijzelf dan af, dan loopt de recording dus 4 tot 6 sec. achter dus hoe zit het dan met de doorgifte van de FDR sensoren die gekoppeld zijn aan bijvoorbeeld de stuurorganen... Duurt het dan ook 4 tot 6 seconden voordat je roeruitslag krijgt...
Thx...