vraag aan 757/767 piloot

Dimona

New member
Ik mag als PPLér alleen hier posten dus ik hoop dat iemand met ervaring op de 757/767 dit leest en deze vraag kan beantwoorden.

Wat is de maximum snelheid van dit type op pak hem beet 1000 ft. De topsnelheid van 520 Mph. is op 30.000 ft heb ik begrepen maar wat is mogelijk in de zogenaamde dikke lucht en wat is de consequentie als je full throttle vliegt op deze lage hoogte én wat als je met full throttle een decent doet en max VMo met 100 kts overschrijdt. Ik snap dat je dat niet ff in de praktijk uitprobeert maar ga er vanuit dat je als 757/767 vlieger weet wat er kan/gaat gebeuren.

A.U.B. geen speculatieve antwoorden van 757/767 wannabees maar graag een concreet antwoord van iemand met ervaring, sorry, klinkt bot maar wil graag duidelijke informatie.

THX
 
Is er ook een min Vmo dan? :grijns:
Nice work trouwens, 1500 uur met een PPL!
 
Rukkerwilco :haha: Probeer het anders zelf even in je 10x20"monitors FSX-setup (vergeet je strepen niet)
 
Lekker door je overspeed raggen is gewoon niet slim en de koekjes zullen wel niet zo lekker zijn bij de baas. 520 mph op 30.000 ft? kan maar zo... M 0.84 is vmo.
En idd probeer het maar in FS om te kijken hoe hard hij gaat.
Op deze vraag hoef je van niemand (75/76 rated of niet) een normaal antwoord te verwachten.
 
En als we toch bezig zijn... hoe kan ik als passagier het makkelijkste in de cockpit komen tijdens de vlucht? Waar zitten de crashaxes en wat denken jullie er van als ik een mes tegen de keel van één van de stewardessen houd? zouden jullie dan de deur open maken?
Kan ik de hoofddeur open maken tijdens de vlucht?

Groetjes Henk, met 2000hr
 
Je kan het beste bij het boarden de purser slaan en gelijk doorlopen, dan heb je de meeste kans, en maak je ook nog zelf eens een take off mee! Ook leuk!

Honeywell, 8000 uur
 
RogerWilco, de VMO/MMO van een 757 is 350/M.84 voor de 767 360/M.84.

Als je op 1000' vliegt is je Tas ongeveer gelijk aan je IAS dus kun je 'veilig' tot 349 Knots gaan. Je zit dan wel boven de bird impact speed.

Op 30.000 voet ben je op Mach gelimiteerd. Je bereikt dan Mach 0.84 ver voordat je aan 350 knopen IAS zit. Op 30.000 voet is de temperatuur -45 C.

De TAS is dan 38.97 x 0.84 x √(273-45) = 494 Knots.

Ik neem aan dat je met een PPL deze snelheden zelf wel om kunt zetten naar Km/uur.

In een Jet heb je op zeeniveau zoveel thrust over vanwege de 'dikke lucht', dat de kist dus sneller kan vliegen dan dat'ie structureel aankan.

Op hoogte heb je ongeveer een kwart van je vermogen over en is het veel moeilijker de kist structureel te beschadigen, je loopt dan tegen het maximale machnummer aan. Dit is een aerodynamische limiet.
 
RogerWilco, de VMO/MMO van een 757 is 350/M.84 voor de 767 360/M.84.

Als je op 1000' vliegt is je Tas ongeveer gelijk aan je IAS dus kun je 'veilig' tot 349 Knots gaan. Je zit dan wel boven de bird impact speed.

Op 30.000 voet ben je op Mach gelimiteerd. Je bereikt dan Mach 0.84 ver voordat je aan 350 knopen IAS zit. Op 30.000 voet is de temperatuur -45 C.

De TAS is dan 38.97 x 0.84 x √(273-45) = 494 Knots.

Ik neem aan dat je met een PPL deze snelheden zelf wel om kunt zetten naar Km/uur.

In een Jet heb je op zeeniveau zoveel thrust over vanwege de 'dikke lucht', dat de kist dus sneller kan vliegen dan dat'ie structureel aankan.

Op hoogte heb je ongeveer een kwart van je vermogen over en is het veel moeilijker de kist structureel te beschadigen, je loopt dan tegen het maximale machnummer aan. Dit is een aerodynamische limiet.

kijk zo kan het ook.
 
Je kan het beste bij het boarden de purser slaan en gelijk doorlopen, dan heb je de meeste kans, en maak je ook nog zelf eens een take off mee! Ook leuk!

Honeywell, 8000 uur

Haha! :nicethread:
 
ik ook, lol!

enne ja sorry ik bedoelde natuurlijk mmo in mijn post:rolleyes: of ben ik nu ook niet geloofwaardig meer?
Zal ik mijn profiel ook maar aan passen? :grijns:

Trouwens KL, bedoel je dat het niveau aan het dalen is van de nieuwe of van de huidige mensen? Want kom op, wat zijn dit voor vragen?
Maar je hebt het wel goed beantwoord!
 
Het valt me trouwens op dat het niveau van dit forum aan het dalen is mannen en vrouw.

Eens! Los van wat de bewuste persoon met de vraag bedoelt, mag iemand wel een normaal antwoord verwachten lijkt mij. Ik zit bijna dagelijks even op het bulletinboard, juist omdat er regelmatig leerzame zaken worden gemeld.

Dit soort reacties nodigt niet echt uit om vaker terug te komen, laat staan ook eens een vraag te posten (terwijl ik binnenkort met mijn distance learning ATPL-theorie ga beginnen).

Een vraag is nooit dom, hooguit het antwoord!

Adios!
 
Back
Top