Smarty2000
New member
Een vraag is nooit dom, hooguit het antwoord!
Adios!
Een antwoord is nooit dom, hooguit niet correct. Ergo, er zijn geen domme vragen en antwoorden.
Een vraag is nooit dom, hooguit het antwoord!
Adios!
Rukkerwilco :haha: Probeer het anders zelf even in je 10x20"monitors FSX-setup (vergeet je strepen niet)
Lekker door je overspeed raggen is gewoon niet slim en de koekjes zullen wel niet zo lekker zijn bij de baas. 520 mph op 30.000 ft? kan maar zo... M 0.84 is vmo.
En idd probeer het maar in FS om te kijken hoe hard hij gaat.
Op deze vraag hoef je van niemand (75/76 rated of niet) een normaal antwoord te verwachten.
Je kan het beste bij het boarden de purser slaan en gelijk doorlopen, dan heb je de meeste kans, en maak je ook nog zelf eens een take off mee! Ook leuk!
Honeywell, 8000 uur
ik ook, lol!
enne ja sorry ik bedoelde natuurlijk mmo in mijn post of ben ik nu ook niet geloofwaardig meer?
Zal ik mijn profiel ook maar aan passen? :grijns:
Trouwens KL, bedoel je dat het niveau aan het dalen is van de nieuwe of van de huidige mensen? Want kom op, wat zijn dit voor vragen?
Maar je hebt het wel goed beantwoord!
.....wat is de consequentie als je full throttle vliegt op deze lage hoogte én wat als je met full throttle een decent doet en max VMo met 100 kts overschrijdt. Ik snap dat je dat niet ff in de praktijk uitprobeert maar ga er vanuit dat je als 757/767 vlieger weet wat er kan/gaat gebeuren.
Antwoord alreeds ontvangen van iemand die wél current is...
Als jij verwijst naar FS sim, weet ik genoeg...
Had bijna m'n keutel ingetrokken na je reply Roger, totdat je daarna 3 posts de tijd nam om mensen die hier toch met enige credibility en regelmaat hun verhalen doen proberen af te branden.
Misschien een suggestie om je eerste post opnieuw te lezen en dan af te vragen of dit wel de toon is waarop je je eerste tien posts op dit board wil zetten.
Rogerwilco,
Ten eerste, ik vind 1500 uur met een PPL serieus knap, zijn er weinig die dat kunnen zeggen.
Ten tweede, ik ben geen deskundige.
Ten derde, is het nou nodig om tegen mensen die wél een rating hebben op een heavy (ik noem een Viper) te gaan roepen dat ze niet meer current zijn?
Ten vierde, is het nodig om tegen iemand te roepen die niet voor easyJet gevlogen heeft maar het heeft over een kist met EASy te roepen dat hij zeker schoenenverkoper is?
Ten vijfde, al die reacties kunnen ook in 1 post. Wordt Diana wat vrolijker van volgens mij.
Dankjewel.
oh ja wat weet jij dan?
Denk dat je het helaas fout zult hebben...... mja daar gaan we geen discussie over voeren...
Tevens, zoals velen al hebben gezegd, als je de vraagstelling of de achterliggende gedacht nu bij je post had gezet dan had ik gerust even wat langer na gedacht en het voor je uitgezocht.
Nogmaals credit voor KL dat hij het heeft gedaan.
De manier waarop je iets vraagt, is vaak ook de manier waarop je een antwoord kan verwachten.
In mijn vraag staat expliciet, sorry klinkt misschien bot maar...
Dit is omdat ik helaas al vaker op hele vriendelijke vragen uiterst kleinerende antwoorden heb gezien bij andere vraagstellers en dat is jammer... Je had ook kunnen vragen, wat bedoel je precies? en op voorhand direct doorverwijzen naar, ga maar proberen op de PC flightsimulator, dan neem je de vraag én de vraagsteller per direct niet serieus. Dit kun je niet simuleren op een PC flightsim en dat weet je denk ik heel goed.
Aangaande je vraag/opmerking, wat weet je dan, kan ik kort zijn, Ik heb ook antwoorden op USA forums gelezen van 757/767 captains die weer haaks staan op koning lucht vice-versa en heb daar zo mijn gedachten over. Ik kan niet bepalen who=who of roepen, wil de echte captain met praktijkkennis en ervaring even opstaan.
Juist door deze grote tegenstellingen in antwoorden van professionals leek het mij een uitgelezen kans om het nu eens hier te vragen bij onbevooroordeelde nuchtere Hollandse vliegers die geen 911 bagage hebben. Tegelijkertijd realiseerde ik mij dat er op dit board weinig tot niets te vinden is over deze gebeurtenis, vliegtechnisch gezien dan, wat op zich vreemd is omdat het event juist zijn stempel heeft gezet op de aviation en er dingen zijn gebeurt of misschien wel voorgespiegeld waar je als beroepsvlieger op heavy's direct je wenkbrauwen zou moeten fronsen. Ik deed dat al als privévliegertje op sep-jes.
Het kan natuurlijk ook nog een boardpolicy zijn hier om de luchtvaartkant van de 911 discussie buiten de deur te houden.
Toen ik jaren geleden mijn brevetje ging halen werd er door mijn instructeur precies uitgelegd wat de kist wél en niet mocht maar nog belangrijker, zeker niet mocht of kon en wat de consequentie was als je het wél deed.
Ik neem aan dat het voor een 757/767 nét zo gaat.
In ieder geval toch bedankt voor je reactie...