vraag aan 757/767 piloot

Thanks Koning Lucht dat je de moeite hebt willen nemen om in tegenstelling tot vele anderen hier een serieus antwoord te geven op een serieuze vraag... Opvallend is dat sommigen direct de link weten te leggen naar 911 en vermoeden dat ik info aan het verzamelen ben om die andere "King of the Sky" die geen C172 kon vliegen maar wel een 757 ( een zekere hani hanjour) te evenaren met een heavy...

Welnu, de vraag heeft hier zeker mee te maken (nee, niet om het na te doen) omdat ik een discussie volg op de site Pilotsfor911truth.com over de wereldberoemde manouvre van ongeoefende Hani die een 757 kennelijk ver buiten zijn flightenvelope heeft kunnen laten vliegen (150 kts over Vmo) en mét die snelheid op 30ft hoogte die kazerne in DC heeft weten te raken met kennelijk twee vingers in zijn neus en ogen dicht...

Ik weet, dit is niet het board om over dit soort zaken te discusseren en dat is mijn intentie ook niet maar ik was eens erg benieuwd om van een echte 757/767 jock te vernemen wat nu wél en wat nu niét kan met zo'n kist op lage hoogte door dikke lucht.

Aangaande andere replyers is het inderdaad jammer om gelijk afgezeken te worden door zogenaamde broedervliegers hier, hoewel ik vermoed dat het heel veel Wannabees zijn. Ik zie ze langskomen met een berg aan ratings waar ik niets van geloof maar dat terzijde...

En oh ja, voor de andere zogenaamde "deskundige" die riep, 1500 uur met een PPL..., ja, ik ben 47 en vlieg vanaf mijn 16e dus...
 
Rukkerwilco :haha: Probeer het anders zelf even in je 10x20"monitors FSX-setup (vergeet je strepen niet)

Daarom Ex Easy zeker...:haha: Jij bent zeker die van de easyjet tv serie die nu schoenenverkoper is omdat ie gekicked is... Taalgebruik zeker...:haha:
 
Lekker door je overspeed raggen is gewoon niet slim en de koekjes zullen wel niet zo lekker zijn bij de baas. 520 mph op 30.000 ft? kan maar zo... M 0.84 is vmo.
En idd probeer het maar in FS om te kijken hoe hard hij gaat.
Op deze vraag hoef je van niemand (75/76 rated of niet) een normaal antwoord te verwachten.

Antwoord alreeds ontvangen van iemand die wél current is...
Als jij verwijst naar FS sim, weet ik genoeg...:D
 
ik ook, lol!

enne ja sorry ik bedoelde natuurlijk mmo in mijn post:rolleyes: of ben ik nu ook niet geloofwaardig meer?
Zal ik mijn profiel ook maar aan passen? :grijns:

Trouwens KL, bedoel je dat het niveau aan het dalen is van de nieuwe of van de huidige mensen? Want kom op, wat zijn dit voor vragen?
Maar je hebt het wel goed beantwoord!

Gewoon een normale vraag,

Lees mijn reactie hierop aan "Koning Lucht" zou ik zeggen, gewone vraag welke aanleiding was tot de wereld waarin we nu leven, geldt zéker voor jullie als beroepspiloten. Na 2001 is dat wereldje toch aardig ingestort, ben blij dat ik alleen maar voor mijn plezier vlieg...
 
Kijk, als je nou was begonnen met het verhaaltje, zoals je dat bij je derde post hebt geschreven en dan je vraag had gesteld, zouden veel mensen het anders hebben opgevat. Maar meneer komt even binnen met "zég vertel es hoe zit dat nou...... en geen antwoorden van wannabees graag" Vind je het dan raar dat er zo wordt gereageerd? Als je arrogant binnenkomt kan het inderdaad een akelig arrogant boardje zijn ja.

Je gelooft niet de berg aan ratings die je voorbij hebt zien komen ? Als je nou het forum eens door bladert zul je wel eens tot de conclusie kunnen komen dat de meesten toch écht wel de ervaring en de kwalificaties hebben die ze bij hun sig hebben geplaatst

Veel plezier als je binnenkort weer een uurtje lokaal gaat om daarna het circuit onveilig te maken. Of ga je dit keer misschien wel naar Texel voor een lekkere koffie met appelgebak? (moet het wel heel erg kastelenweer zijn en de gps moet het dan ook wel doen natuurlijk):D



Trouwens ben geen schoenenverkoper maar een limodriver en geen ex Easy.:dozey:
Maar je bent de tweede al die dat denkt, dus dat neem ik je niet echt kwalijk.
 
Rogerwilco,


Ten eerste, ik vind 1500 uur met een PPL serieus knap, zijn er weinig die dat kunnen zeggen.
Ten tweede, ik ben geen deskundige.
Ten derde, is het nou nodig om tegen mensen die wél een rating hebben op een heavy (ik noem een Viper) te gaan roepen dat ze niet meer current zijn?
Ten vierde, is het nodig om tegen iemand te roepen die niet voor easyJet gevlogen heeft maar het heeft over een kist met EASy te roepen dat hij zeker schoenenverkoper is?
Ten vijfde, al die reacties kunnen ook in 1 post. Wordt Diana wat vrolijker van volgens mij.


Dankjewel.
 
Peut -

Mooi speelgoed man die Easy.

Roger -

Een kist kan best buiten de eveloppe vliegen, echter ben je dan een "test vlieger" daar de fabrikant dit niet gedaan heeft. Zou dus best kunnen dat de kist buiten Mmo vloog.

Voor de rest hou ik me buiten dergelijke disuccussies daar ik het altijd vrij respectloos vind om te sugereren dat het all een grote "set up" was op die dag. Niet dat jij dat denk, maar over het algemeen hoor je vrij bizare verhalen van conspiracy believers...

Straks ge je me nog vertellen dat LZ een vliegende freelance journalist is, vrouwen mogen stemmen, chemtrails niet bestaan en piloten teveel verdienen.

FD

PS: Ben de helft van je leeftijd met meer ervaring als beroepsvlieger.... Mag ik wel reageren, of ben ik ook schoenverkoper? (trouwens... Lijkt me niks mis aan om in een mooie dames schoenen winkel van die hoge leren laarzen en hakken aan meiden te verkopen de hele dag...... :grijns: )

PPS: Dat gaat voor jou en voor "journalisten" op. Het heeft veel meer zin om gelijk open kaart te spelen, inzicht van zaken te geven, over de gedachtengang achter een post. Krijg je veel meer eerlijke en normale antwoorden.
 
Had bijna m'n keutel ingetrokken na je reply Roger, totdat je daarna 3 posts de tijd nam om mensen die hier toch met enige credibility en regelmaat hun verhalen doen proberen af te branden.

Misschien een suggestie om je eerste post opnieuw te lezen en dan af te vragen of dit wel de toon is waarop je je eerste tien posts op dit board wil zetten.
 
Vind het toch nog steeds een rare vraag en vraagstelling, kan misschien aan mij liggen maar had je hier echt een (serieus) antwoord verwacht, buiten de facts van KL, kudos to him. Ik word betaald door m´n baas om dat soort dingen juist niet uit te proberen. Wat er gebeurd als je met 100kts + over je VMo gaat? I don´t know, misschien niks, misschien heel veel.

.....wat is de consequentie als je full throttle vliegt op deze lage hoogte én wat als je met full throttle een decent doet en max VMo met 100 kts overschrijdt. Ik snap dat je dat niet ff in de praktijk uitprobeert maar ga er vanuit dat je als 757/767 vlieger weet wat er kan/gaat gebeuren.

Misschien heb ik wat gemist tijdens de TQ maar mij is daar nooit wat oververteld.
 
Antwoord alreeds ontvangen van iemand die wél current is...
Als jij verwijst naar FS sim, weet ik genoeg...:D

oh ja wat weet jij dan?
Denk dat je het helaas fout zult hebben...... mja daar gaan we geen discussie over voeren...

Tevens, zoals velen al hebben gezegd, als je de vraagstelling of de achterliggende gedacht nu bij je post had gezet dan had ik gerust even wat langer na gedacht en het voor je uitgezocht.
Nogmaals credit voor KL dat hij het heeft gedaan.

De manier waarop je iets vraagt, is vaak ook de manier waarop je een antwoord kan verwachten.
 
Had bijna m'n keutel ingetrokken na je reply Roger, totdat je daarna 3 posts de tijd nam om mensen die hier toch met enige credibility en regelmaat hun verhalen doen proberen af te branden.

Misschien een suggestie om je eerste post opnieuw te lezen en dan af te vragen of dit wel de toon is waarop je je eerste tien posts op dit board wil zetten.

Hij die de schoen past, trekt hem aan, had al vaker op heeeel normale vragen van anderen soortgelijke replys gelezen na mijn kennismaking op dit forum.

Opvallend dat het vaak dezelfde zijn die zo kennelijk zelgvergenoegzaam als atplér reageren.

In mijn vraag heb ik, mede gelet op dit feit, bewust om een serieuze reactie gevraagd. Als je EQ een beetje gemiddels is vraag je eerst, aparte vraag? verklaar je eens nader...

is iets anders dan direct afbranden en vragen stellen hoe een PPlér aan 1500 uur komt. Heeeeel veel kennelijk voor een PPLér in Nederland die al ruim dertig jaar vliegt. lekker belangrijk en géén antwoord op de vraag.
 
Rogerwilco,


Ten eerste, ik vind 1500 uur met een PPL serieus knap, zijn er weinig die dat kunnen zeggen.
Ten tweede, ik ben geen deskundige.
Ten derde, is het nou nodig om tegen mensen die wél een rating hebben op een heavy (ik noem een Viper) te gaan roepen dat ze niet meer current zijn?
Ten vierde, is het nodig om tegen iemand te roepen die niet voor easyJet gevlogen heeft maar het heeft over een kist met EASy te roepen dat hij zeker schoenenverkoper is?
Ten vijfde, al die reacties kunnen ook in 1 post. Wordt Diana wat vrolijker van volgens mij.


Dankjewel.

Dank je wel voor je reactie... Ik wil best lijdend voorwerp zijn hoor opdat sommigen even na gaan denken voordat ze gelijk een vraagsteller af gaan branden met onzin. Gebeurt hier regelmatig, jammer, dacht een aardige NL luchtvaartsite gevonden te hebben waar amateurvliegers én professionals met elkaar in contact kunnen komen. Jammer dat regelmatig de amateurs direct afgezeken worden door de professionals. Daarin ben ik zeker geen uitzondering.

Ben blij dat er toch nog professionals zijn die wél serieus ergens op ingaan en er kennelijk net zo over denken.

Alles in 1 antwoord stoppen is niet netjes, daarmee zou ik ongemerkt ook de serieuze reageerders kunnen aanvallen.
 
RogerWilco,

Aangezien je het antwoord hebt gekregen van een èchte 757 piloot, zouden wij het zeer op prijs stellen als je dat antwoord hier kunt delen.

Zeker voor de mensen die hier niet mogen reageren van jou is dit natuurlijk heel interessant, want ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die zich afvragen wat er gebeurt als je Vmo + 100 kts vliegt.
 
oh ja wat weet jij dan?
Denk dat je het helaas fout zult hebben...... mja daar gaan we geen discussie over voeren...

Tevens, zoals velen al hebben gezegd, als je de vraagstelling of de achterliggende gedacht nu bij je post had gezet dan had ik gerust even wat langer na gedacht en het voor je uitgezocht.
Nogmaals credit voor KL dat hij het heeft gedaan.

De manier waarop je iets vraagt, is vaak ook de manier waarop je een antwoord kan verwachten.

In mijn vraag staat expliciet, sorry klinkt misschien bot maar...

Dit is omdat ik helaas al vaker op hele vriendelijke vragen uiterst kleinerende antwoorden heb gezien bij andere vraagstellers en dat is jammer... Je had ook kunnen vragen, wat bedoel je precies? en op voorhand direct doorverwijzen naar, ga maar proberen op de PC flightsimulator, dan neem je de vraag én de vraagsteller per direct niet serieus. Dit kun je niet simuleren op een PC flightsim en dat weet je denk ik heel goed.

Aangaande je vraag/opmerking, wat weet je dan, kan ik kort zijn, Ik heb ook antwoorden op USA forums gelezen van 757/767 captains die weer haaks staan op koning lucht vice-versa en heb daar zo mijn gedachten over. Ik kan niet bepalen who=who of roepen, wil de echte captain met praktijkkennis en ervaring even opstaan.

Juist door deze grote tegenstellingen in antwoorden van professionals leek het mij een uitgelezen kans om het nu eens hier te vragen bij onbevooroordeelde nuchtere Hollandse vliegers die geen 911 bagage hebben. Tegelijkertijd realiseerde ik mij dat er op dit board weinig tot niets te vinden is over deze gebeurtenis, vliegtechnisch gezien dan, wat op zich vreemd is omdat het event juist zijn stempel heeft gezet op de aviation en er dingen zijn gebeurt of misschien wel voorgespiegeld waar je als beroepsvlieger op heavy's direct je wenkbrauwen zou moeten fronsen. Ik deed dat al als privévliegertje op sep-jes.

Het kan natuurlijk ook nog een boardpolicy zijn hier om de luchtvaartkant van de 911 discussie buiten de deur te houden.

Toen ik jaren geleden mijn brevetje ging halen werd er door mijn instructeur precies uitgelegd wat de kist wél en niet mocht maar nog belangrijker, zeker niet mocht of kon en wat de consequentie was als je het wél deed.
Ik neem aan dat het voor een 757/767 nét zo gaat.

In ieder geval toch bedankt voor je reactie...
 
Heer Wilco -

Je hebt (even snel geteld) 10 antwoorden gekregen van "echte" beroepsvliegers, waarvan 4 757/767 vliegen. Voor 2 daarvan kan ik garant staat daar ik ze in persoon ken.

Je staat hier hoog en laag te springen over hoe alle beroepsvliegers over je heen vallen en je kleineren, het enige wat ik hier zie is precies het tegenovergestelde. Je laat ons maar al te graag weten dat we flightsim piloten zijn, schoenen verkopen en stofzuigers vliegen. Beetje jaloers daar toch?

Zou je niet moeten zijn. Had graag gewild dat mijn banksaldo toereikend was om puur voor de lol te kunnen vliegen. Dus je doet iets goed. Wees trots op jezelf en wees trots op de prestatie van vliegers die mid 20 zijn met 5000 uur.

Ik heb net zoveel respect voor 16-jarige PPl piloten in opleiding, als dat ik voor 62-jarige 25.000 uur trainings captains heb. Ze hebben namelijk allemaal 10 vingers en 10 tenen en van beide groepen kan ik (maar dat ben ik) leren. Ik heb niet respect voor je omdat je 50+ bent, en al vloog toen de zwart-wit tv nog niet uitgevonden was. Ik heb respect voor je door de manier waarop je je al dan niet voordoet en presenteerd.

FD

(een om je eigen woorden te gebruiken "onbevooroordeelde nuchtere hollandse vlieger" Echter heb ik wel 9/11 bagage....)
 
Last edited:
In mijn vraag staat expliciet, sorry klinkt misschien bot maar...

Dit is omdat ik helaas al vaker op hele vriendelijke vragen uiterst kleinerende antwoorden heb gezien bij andere vraagstellers en dat is jammer... Je had ook kunnen vragen, wat bedoel je precies? en op voorhand direct doorverwijzen naar, ga maar proberen op de PC flightsimulator, dan neem je de vraag én de vraagsteller per direct niet serieus. Dit kun je niet simuleren op een PC flightsim en dat weet je denk ik heel goed.

Aangaande je vraag/opmerking, wat weet je dan, kan ik kort zijn, Ik heb ook antwoorden op USA forums gelezen van 757/767 captains die weer haaks staan op koning lucht vice-versa en heb daar zo mijn gedachten over. Ik kan niet bepalen who=who of roepen, wil de echte captain met praktijkkennis en ervaring even opstaan.

Juist door deze grote tegenstellingen in antwoorden van professionals leek het mij een uitgelezen kans om het nu eens hier te vragen bij onbevooroordeelde nuchtere Hollandse vliegers die geen 911 bagage hebben. Tegelijkertijd realiseerde ik mij dat er op dit board weinig tot niets te vinden is over deze gebeurtenis, vliegtechnisch gezien dan, wat op zich vreemd is omdat het event juist zijn stempel heeft gezet op de aviation en er dingen zijn gebeurt of misschien wel voorgespiegeld waar je als beroepsvlieger op heavy's direct je wenkbrauwen zou moeten fronsen. Ik deed dat al als privévliegertje op sep-jes.

Het kan natuurlijk ook nog een boardpolicy zijn hier om de luchtvaartkant van de 911 discussie buiten de deur te houden.

Toen ik jaren geleden mijn brevetje ging halen werd er door mijn instructeur precies uitgelegd wat de kist wél en niet mocht maar nog belangrijker, zeker niet mocht of kon en wat de consequentie was als je het wél deed.
Ik neem aan dat het voor een 757/767 nét zo gaat.

In ieder geval toch bedankt voor je reactie...

Als je de vraag misschien iets meer in de context van 911 had gevraagd dan waren de reacties misschien in het begin al iets anders geweest, maar ja dat kunnen we nu niet meer omdraaien.

Kan je iets concreter zijn in wat je wel weet en vooral op de antwoorden op de Amerikaanse Forums die schijnbaar haaks op een in mijn ogen klopend verhaal van KL staan. Kan dit dan misschien toch wel een mooie inhoudelijke discussie gaan worden.

Waarom er hier weinig over 911 te vinden is weet ik ook niet, naar mijn idee heerst er geen taboe over. Denk ook niet dat Diana een 911 discussie mits inhoudelijk en netjes blijft zou deleten.

Ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat niemand tijdens de TQ te horen heeft gekregen wat de consequenties zijn als je VMO +100kts vliegt. Mij is uitgelegd dat ik zeker niet VMO mocht overschreiden tijdens de training, but thats a given volgens mij. Wat er daarna gebeurd na +50kts?, +100kts?, +150kts?, denk toch dat je dan bij een Boeing moet zijn en niet bij lijnvliegers. Hoewel ik betwijfel of Boeing blij is met zo´n vraag want die weten het misschien zelf ook niet.
 
Back
Top