Vlootvernieuwing AF-KLM

Nee, de sollicitatie garantie heb je tegenwoordig dus niet meer. Vroegah, tsja....
Hoe is de KLS eigenlijk ooit op dit pad gekomen? Het is toch niet zo veel gevraagd die sollicitatie vooraf te doen, zodat je tenminste wat zekerheid hebt voordat je aan de opleiding begint? En voor de "false positives" heb je toch nog een syllabus om die er in de loop van de opleiding uit te filteren?

Ik vind het niet echt een royale constructie, eerst een (zelf gefinancierde) dure opleiding doen, zodat je op het eind mag solliciteren voor een wachtlijst, en dan na jaren ben je eens aan de beurt voor een co-co plekje. Ik ben misschien als LH-Ab Initio wat verwend, maar vroegah was het bij de KLS ook beter. Snap niet waarom ze dat nou moesten veranderen, en wat voor voordeel ze erbij hebben.
 
Hoe is de KLS eigenlijk ooit op dit pad gekomen? Het is toch niet zo veel gevraagd die sollicitatie vooraf te doen, zodat je tenminste wat zekerheid hebt voordat je aan de opleiding begint? En voor de "false positives" heb je toch nog een syllabus om die er in de loop van de opleiding uit te filteren?

Ik vind het niet echt een royale constructie, eerst een (zelf gefinancierde) dure opleiding doen, zodat je op het eind mag solliciteren voor een wachtlijst, en dan na jaren ben je eens aan de beurt voor een co-co plekje. Ik ben misschien als LH-Ab Initio wat verwend, maar vroegah was het bij de KLS ook beter. Snap niet waarom ze dat nou moesten veranderen, en wat voor voordeel ze erbij hebben.

Dit is het gevolg van de grote wachtlijst van afgestudeerde KLS-ers die nog wachten op een plek bij KLM. Dat waren op een gegeven moment 350 mensen en dit wilde men niet verder laten oplopen omdat afgestudeerden anders jaren moeten wachten totdat ze een keer kunnen beginnen. Daarom staat in het nieuwe contract dat je moet tekenen dat "afgestudeerde KLS-ers die hun opleiding begonnen zijn vanaf 2010 geen enkele verwachting mogen hebben m.b.t. een contract bij KLM" (of iets in die strekking). De enige garantie die je krijgt is dat ALS de KLM in de toekomst mensen nodig heeft, dat het afgestudeerden van de KLS zijn.
 
Oftewel, Alle KLM-ers in de toekomst komen van de KLS, maar niet alle KLS-ers van de toekomst gaan naar de KLM. (toekomst is 2010+)
 
Oftewel, Alle KLM-ers in de toekomst komen van de KLS, maar niet alle KLS-ers van de toekomst gaan naar de KLM. (toekomst is 2010+)

Correct. En daardoor wordt het er niet aantrekkelijker op om bij de KLM FA te beginnen. Het verbaast me dan ook niet dat een behoorlijk aantal mensen die nu wachten om bij de KLM FA te beginnen (of nog in selectie zitten) zich ook aangemeld hebben voor het FPP van BA.

Anyway, we dwalen af van het topic: Vlootvernieuwing! Sorry voor mijn opmerking een aantal posts eerder, het was meer bedoeld als een side note. Eventueel kunnen we op het onderwerp van KLM FA afgestudeerden doorgaan in een ander topic? (topic over Aannames KLM?)
 
Oftewel, Alle KLM-ers in de toekomst komen van de KLS, maar niet alle KLS-ers van de toekomst gaan naar de KLM. (toekomst is 2010+)
Positieve noot is daarbij wel dat tegen die tijd ook alle KLC vliegers (door verdwijnen F50) en alle Martinair vliegers (indirect) van de KLS komen (door MAC integratie). Daarmee is de prefered suplier afzetmarkt gegroeid naar 3000 functies.
 
Dat waren op een gegeven moment 350 mensen en dit wilde men niet verder laten oplopen omdat afgestudeerden anders jaren moeten wachten totdat ze een keer kunnen beginnen.
Als dat de reden was, dan vind ik dat men het beter had kunnen doen. Nu komt het erop neer dat als je van huis uit geen geld hebt, dat de KLS een heel avontuur wordt. Ze hadden bijv ook kunnen zeggen dat ze alleen mensen met een afgeronde studie zouden nemen, dan wordt de vraag ook minder, en je hebt er misschien nog eens wat aan als bedrijf.

Maar ja, het is off topic in deze thread.
 
Back on topic:

Las ergens dat de officiële beslissing op 15 september bekend gemaakt gaat worden. Overigens, heeft iemand een idee wat er ter vervanging van de F70/100 komt, en wanneer dat zou moeten gebeuren? Begint ook al oude troep te worden.

FFM
 
Back on topic:

Las ergens dat de officiële beslissing op 15 september bekend gemaakt gaat worden. Overigens, heeft iemand een idee wat er ter vervanging van de F70/100 komt, en wanneer dat zou moeten gebeuren? Begint ook al oude troep te worden.

FFM

Is er uberhaupt al bekend of die nieuwe Embraers ter vervanging/uitbreiding zijn van de F100's.... Die discussie liep volgens mij nog...
 
PARIJS/AMSTELVEEN - Air France-KLM plaatst bij Airbus en Boeing een order voor opgeteld 110 vliegtuigen. Het gaat om vijftig vaste bestellingen en zestig opties. Airbus mag in ieder geval 25 A350-900's leveren, Boeing even zoveel 787-9's. Dat heeft Air France-KLM vrijdag bekendgemaakt. De onderneming neemt verder opties op nog 35 A350's en 25 787 Dreamliners.

De raad van bestuur van de fusiemaatschappij is donderdag met de aankoop akkoord gegaan. Wel moeten nog afrondende gesprekken met Airbus en Boeing worden gevoerd.

Het is de bedoeling dat KLM in 2016 haar eerste 787-9 in ontvangst neemt. Vanaf dat moment verdwijnen de driemorige MD-11's uit de vloot. Air France krijgt in 2018 haar eerste A350 XWB. Bij de Franse maatschappij wordt afscheid genomen van de Airbus A340-300. In een later stadium gaan de twee maatschappijen beide met zowel de 787 als A350 vliegen.

De uitbreiding en verjonging van de vloot moet leiden tot 73 Airbus A350's en 787's in het jaar 2024, aldus Air France-KLM vrijdag. Het gaat daarbij om 43 A350's en dertig 787's.

Welke leverancier de motoren voor de 787 Dreamliner mag leveren, wordt later bekendgemaakt. De A350 zal worden aangedreven door de Trent XWB-motor van Rolls-Royce. Dat is het enige voor de A350-900 beschikbare motortype.
 
0-16092011-120712.jpg


Krijg ik toch een lichte kriebel in de broek van.. :biertje:
 
Dus schitterende kist ;-)

van januari t/m april 2012 komen er 5x E190 bij, rumour has it dat vier van de kisten uitbreiding is en er 1 Fokker 100 uitgefaseerd wordt...

Briljant nieuws van de 787's en A350's. Ben heel benieuwd 2016 is nog wel een tijdje en er zal tussendoor ook nog iets moeten komen...
 
Back
Top