Vliegmedische keuring

Allereerst gefeliciteerd met het behalen van je grading, Pilot-787! Heb je inmiddels al wat gehoord van de CvA? Begin je in december (JAR-29) als je wordt aangenomen?

De medische keuring stelt inderdaad niet zoveel voor. Als je gewoon gezond leeft en in het dagelijks leven geen klachten hebt moet het raar lopen als je er niet doorheen komt. Ik hem me destijds door de arts laten vertellen dat minder dan 5% van de gekeurde mensen wordt afgewezen.

Ga gewoon goed uitgerust naar je keuring. Een weekje wat minder drank en harde muziek en het komt vast goed. Succes ermee!
 
Ik heb vorige week zelf een herkeuring gedaan, class 1, bij Multimedisch op Lelystad Airport.
Het was mijn eerste herkeuring. Bij de initiele keuring had ik bij Arboned in Utrecht gedaan.
Je merkt dat Multimedisch een nieuw bedrijf is. De mensen zijn vriendelijk maar als je een vraag hebt, moet de assistent/secretaresse het soms even navragen. Maar antwoord krijg je sowieso. Ik heb er geen op of aanmerkingen op verder. Kosten waren 121,50 euro (incl. 10 korting), herkeuring kreeg ik direct mee.
 
Allereerst gefeliciteerd met het behalen van je grading, Pilot-787! Heb je inmiddels al wat gehoord van de CvA? Begin je in december (JAR-29) als je wordt aangenomen?

Ga gewoon goed uitgerust naar je keuring. Een weekje wat minder drank en harde muziek en het komt vast goed. Succes ermee!

Check even de datum boven de post van Pilot-787. Waarschijnlijk is hij al klaar met zijn opleiding...
 
Hallo mensen,

Ook ik moet nog mn medical halen om te mogen beginnen met de vliegopleiding. De rest allemaal gehaald, maar die medische keuring moet nog.

Er zit nogal verschil tussen de instituten. Scheelt tussen de 50-100 eu.

Iemand tips?

Heb inderdaad net gelezen over lelystad. Erg prettige prijs t.o.v. AEC bijvoorbeeld.

Mvg,

V1
 
Geachte forumleden,



Ik ken mensen die de medische keuring van vlieger bij Klu hebben gedaan en het niet hebben gehaald.(Door slechte gewrichten, Bronchitis gehad,Scoliose etc etc) terwijl die mensen gewoon heel sportief waren maar wel door hun verleden werden geweigerd.


Wordt er bij de medische keuring als vlieger er ook naar gekeken?
Moet je ook in je boxer gaan staan bij de medische keuring voor vlieger?
 
Geachte forumleden,



Ik ken mensen die de medische keuring van vlieger bij Klu hebben gedaan en het niet hebben gehaald.(Door slechte gewrichten, Bronchitis gehad,Scoliose etc etc) terwijl die mensen gewoon heel sportief waren maar wel door hun verleden werden geweigerd.


Wordt er bij de medische keuring als vlieger er ook naar gekeken?
Moet je ook in je boxer gaan staan bij de medische keuring voor vlieger?

Het antwoord op je eerste vraag weet ik niet precies, maar ik weet wel dat de medische keuring niet heel streng is. Wanneer je over het algemeen ''gewoon gezond'' bent, haal je het wel. Veruit het grootste deel haalt dit ook wel.

2e vraag: Nee, je shirt moet (bij mij tenminste) wel uit voor het hartfilmpje.
 
Back
Top