Vliegmedische keuring

Pilot-787

New member
Hallo allemaal:),

Afgelopen week heb ik mijn grading gehaald bij MVVL. (Ja, mensen die mij toen daar gezien hebben, ik heb t gehaald:p:)

Ik wacht nu op een telefoontje voor de COVA en moet daarna nog medische keuring doen.

Wordt er in enige vorm gekeken naar conditie? Zijn er bepaalde dingen die door je conditie beinvloedt kunnen worden bijvoorbeeld met betrekking tot de longfunctietest?

Ben namelijk niet zo'n sportief type, fiets alleen elke dag heen en weer naar school en werk :p:...

Alvast bedankt voor jullie reacties:biertje:





ps. ik heb gezocht op het forum maar kon er niks over vinden, so do'nt start flaming.
 
Ik heb tijdje geleden ook keuring gedaan op Schiphol en het verbaasde me eigenlijk hoe weinig ze checken voor een Medical Klasse I , het is niet eens zoveel meer t.o.v een een Klasse II die ik vroeger voor mijn zweefvliegen wel eens moest doen. .

Ze controlen je urine, bloed, hart(plaatje), ogen , oren en je moet in zo´n machine blazen om je longinhoud te controleren. En daarna heb je een babbeltje met de dokter. Die gaat nog even aan je zitten en je bent klaar.

Easy peazy
 
Ik heb tijdje geleden ook keuring gedaan op Schiphol en het verbaasde me eigenlijk hoe weinig ze checken voor een Medical Klasse I , het is niet eens zoveel meer t.o.v een een Klasse II die ik vroeger voor mijn zweefvliegen wel eens moest doen. .

Ze controlen je urine, bloed, hart(plaatje), ogen , oren en je moet in zo´n machine blazen om je longinhoud te controleren. En daarna heb je een babbeltje met de dokter. Die gaat nog even aan je zitten en je bent klaar.

Easy peazy

Hey thermal!
Als je maar door je medical komt, er is vast wel over nagedacht ;)

Suc6 met de opleiding nog!
PS. Heb jij 250 uren glider??
 
Ik heb tijdje geleden ook keuring gedaan op Schiphol en het verbaasde me eigenlijk hoe weinig ze checken voor een Medical Klasse I

Een vraagje voor de KLM-vliegers onder ons dan. De KLM heeft toch ook een bedrijfs medische keuring? Waarom doet men deze (als je al Medical Class 1 goedgekeurd bent)? En waar controleert men hier strenger op?

Tim
 
Ik denk dat je daarvoor t beste contact op kunt nemen met t AEC (http://www.aecmedicals.nl/)
Zij zijn een van de bedrijven die medische keuringen doen, en zij kunnen vast wel vertellen waar je bloed allemaal op word gecontroleerd...
 
maak je niet druk over die keuring oh

even poepen, plassen en door een wc rol ademen en dan kun je weer gaan

dat is een hele goede samenvatting! :p

t stelt echt niks voor, zolang je geen ernstige lichamelijke klachten hebt of zware medicijnen gebruikt ofzo, loop je daar fluitend naar binnen en net zo hard fluitend weer naar buiten...
 
hahaha ik ben ook niet bang dat we het niet gaan halen. Maar ze gaan neem ik aan je bloed wel testen op ziektes e.d.
Bij die tests die je nou aanhaalt wordt totaal niet gecontroleerd op ziektes als: diabetes, epileptie etc.

Hoe achterhalen ze dit dan of gaan ze zover gewoon niet... kan ook natuurlijk
 
ik weet niet waar ze prcs naar kijken bij je bloed, ik neem aan dat t een test is voor ziekten, miss soa's...

epilepsie en diabetes moet je volgens mij zelf aangeven al, op t formulier, en daar slik je medicijnen voor, en dat word ook gevraagd, maar t kan best dat daar nog eens extra naar word gekeken...

t bloed onderzoeken ze iig niet zelf, dat laten ze doen in een lab...

drm zei ik al eerder, neem ff contact op met (bijv.) AEC, die kunnen t probably perfect vertellen...

en vertel t daarna hier uiteraard ook even ;)
 
Een vraagje voor de KLM-vliegers onder ons dan. De KLM heeft toch ook een bedrijfs medische keuring? Waarom doet men deze (als je al Medical Class 1 goedgekeurd bent)? En waar controleert men hier strenger op?

Vliegmedische keuring is een soort apk keuring om te voorkomen dat je achter de knuppel onwel wordt etc. m.a.w. korte termijn planning. Goedkeuring betekent helemaal niet dat je gezond bent, alleen maar dat je veilig kan vliegen.

KLM bedrijfsmedische keuring is veel uitgebreider omdat KLM wil weten of je het ook 30 jaar vol gaat houden en niet na 5 jaar in de ziektewet komt of uberhaupt vaak ziek gaat zijn. Vandaar bv ook testen op suikerziekte. Dus: lange termijn planning.
 
Back
Top