Koning Lucht
Well-known member
Ik had al een tijdje dit idee, maar de situatie bij mijn huidige werkgever heeft dit idee alleen maar bevestigd. Het is niet meer mogelijk om carriëre te maken in de luchtvaart. Je kunt alleen nog een baan vinden. Dit is in de toekomst ook niet meer een baan voor het leven. De huidige discussie binnen ons bedrijf over senioriteit heeft dat maar weer eens laten zien. Voor de niet-ingewijden: het puur op basis van senioriteit selecteren van mensen die het bedrijf moeten verlaten is tegen de (Engelse) wet. Dit zorgt voor het verder onder druk zetten van het senioriteits systeem en gaat in de toekomst alleen maar leiden tot een verdere verwatering van terms and conditions. Sterker nog, ik zou iedereen sterk AF willen raden een opleiding tot vlieger te beginnen. Het wordt er niet beter op. Je kunt het NIET meer verantwoorden om meer dan 100k Euro in je opleiding te steken. Het salaris mag dan misschien nog aantrekkelijk zijn, als je niet voor je type hoeft te betalen, maar de baanonzekerheid...
Heren/Dames wannabe's denk er goed over na. Wat zou jij doen als je gedwongen een bedrijf moet verlaten en WEER moet emigreren, omdat er gewoon geen werk is in het land waar je zit. Huis verkopen etc. Denk eens na over de sociale implicaties. (Denk aan vrouw/kinderen/settlen/cultuur verschillen/weer een nieuwe taal leren) Ik kan op het ogenblik geen bedrijf in de luchtvaart meer noemen waar ik mijn loopbaan kan doorbrengen. Ik ken genoeg piloten van begin 30 die het helemaal gehad hebben met deze zieke sector, maar er eigenlijk niet meer uit kunnen stappen, vanwege studieschuld of niets anders geleerd of...
Ervaren vliegers, voeg je in de discussie a.j.b..
Heren/Dames wannabe's denk er goed over na. Wat zou jij doen als je gedwongen een bedrijf moet verlaten en WEER moet emigreren, omdat er gewoon geen werk is in het land waar je zit. Huis verkopen etc. Denk eens na over de sociale implicaties. (Denk aan vrouw/kinderen/settlen/cultuur verschillen/weer een nieuwe taal leren) Ik kan op het ogenblik geen bedrijf in de luchtvaart meer noemen waar ik mijn loopbaan kan doorbrengen. Ik ken genoeg piloten van begin 30 die het helemaal gehad hebben met deze zieke sector, maar er eigenlijk niet meer uit kunnen stappen, vanwege studieschuld of niets anders geleerd of...
Ervaren vliegers, voeg je in de discussie a.j.b..