Vice Weltmeister

...... maar nu vieren ze hier toch echt alsof ze wereldkampioen zijn! Had ook mijn hoop op de Portugezen gezet, maar helaas. Heb de afgelopen twee weken al genoeg ´Holland ist raus!´ grappen gehoord. Maar goed, Berlijn hebben ze zelf in elk geval ook niet gehaald! Verder niks tegen Duitsers hoor, zolang ze met voetbal maar niet winnen!
 
Ja, dat klopt.

Dat ze Weltmeister hadden moeten worden zeggen ze eigenlijk niet, neen, ze zijn het eigenlijk.
De finale Zondag doet er niet meer toe. De finale is Zaterdag gespeeld en die hebben ze gewonnen.
Om dit te kunnen begrijpen moet je enig antropologisch veldwerk hebben gedaan, zoas ik zelf bijvoorbeeld, en daarom zal Art het even uitleggen.

Het heet “hineininterpretieren”. Het is een semantische gave die in de Heimat zeer wel ontwikkeld is en al op de basis school word aangeleerd. Met het grootste gemak kunnen ze daar dan iets recht praten wat krom is of omgekeerd, ligt er maar aan welke kant je opkijkt. En hoe worden ze dan vanzelf Weltmeister? Als volgt.
Enig studie materiaal voor deze kleine kursus is gratis on line beschikbaar bij www.bild.de.

Platz 3 – aber sorry, Italien und Frankreich, wir fühlen uns selbst ein bißchen wie Weltmeister. Keine Mannschaft hat so durchgängig attraktiven Fußball gespielt wie Deutschland. Deutschland hat bisher die meisten Tore geschossen und stellt mit Miroslav Klose hoffentlich auch den Torschützen-König des Turniers.

We hebben dus nu: 1. durchgangig attraktiv – 2. meisten Tore – 3. Torschutzen Konig.
Dan, verder.

3:1 gegen Portugal. Die Fans im Stuttgarter Stadion und ganz Deutschland feierten die letzte rauschende WM-Nacht und drei Helden. Das war einmalig oder besser gesagt: schweinimalig! Bastian Schweinsteiger, der mit zweieinhalb Toren die Portugiesen fast allein abschoß. Oliver Kahn, der in seinem vielleicht letzten Länderspiel noch einmal Weltklasse hielt. Jürgen Klinsmann, der trotz aller Kritik im Vorfeld bewiesen hat, daß er Deutschland auf den richtigen Fußballweg zurückführt.

Dat geeft, 4. Drei Helden – 5. Weltklasse Torwart – 6. Einmalige Coach.
Verder,

Als Bundeskanzlerin Angela Merkel ihm gestern bei der Feier einen Kuß auf die Wange drückte, da war es wie die Liebeserklärung einer ganzen Nation. „Es ist der absolute Wahnsinn. Was die Mannschaft geleistet hat. Es ist unbeschreiblich, man findet keine Worte mehr dafür.

Dat geeft
7. Liebeserklarung – 8. Wahnsinn – 9. geleistet – 10. unbeschreiblich.

Nu, zet deze tien woorden eens allemaal achter elkaar en zie, there you have it.
Ze ZIJN Weltmeister, dat kan je toch niet meer ontkennen? Dat krijg je nu gewoon te horen en ze zeggen het zonder met de ogen te knipperen of te blozen.
Die andere wedstrijd op Zondag? Doet er toch niet meer toe, wij zijn de beste. Schluss.

Om het bovenstaande kan er bij mij nog wel een glimlachje af en hoop dat u nu de Nachbarn een beetje begrijpt. Niet aan ergeren, ze houden het toch vol tot 2008 en dan begint het opnieuw.

Wat mij wel en beetje stoort is het hoge Wendehals gehalte.
Der Klinsi, ze hebben hem twee jar lang uitgelachen, belachelijk en voor idioot uitgemaakt, uitgekotsts, de grootste miskleun van de eeuw, ook Ballack en zelfs Der Kaiser hebben het breed uitgemeten.
En nu ???

„Zum deutschen Fußball-Glück fehlt nur noch eines: Das Ja-Wort von Bundestrainer Klinsmann. Wann sagt er endlich, was alle hören wollen: Ich mache weiter.“

Daar vreet je toch je sigaar bij op.!

Frau H. Is weer teruggekeerd op aarde en we gaan brunchen..

Cheers
Art
 
wb het NL elftal: waar waren alle "sterren" van vorige edities: Bergkamp, Seedorf, Kluivert, die pitbull Davids en enkele anderen?

disclaimer: ik volg het NL voetbalgebeuren niet zo nauw
 
Ik net zo min metro, maar ik meende begrepen te hebben dat MvB het niet zo op de ego's van bepaalde personen had. Hij zocht meer de mensen die het nog een eer vonden om voor Oranje te mogen spelen en daarmee al een belangrijke winst scoorde. Als je nog de incidentjes van vorige toernooien kan herinneren, dat is ons nu allemaal bespaard gebleven. Goed, je mag dan de individuele klasse van een paar personen missen, je hebt in ieder geval rust in de toko.

(Ik heb weken geen Telegraaf gelezen dus ik weet niets van opstootjes oid, het enige wat ik vernam was dat Davids (?) behoorlijk wat kritiek had geleverd aan het adres van MvB?)

PS Diana, bedankt voor de zoektocht.


En de positieve sfeer die er de afgelopen dagen in Luxemburg hing door het Portugese succes (10% van LUX is Portugees) zal nu wel langzaam tanen. Toch mooi wat een anderhalf uurtje sport kan doen.

En ach Art, aan de andere kant heeft Duitsland misschien wel een opstekertje nodig. Net als het wonder van Bern zorgt deze derde plaats vielleicht voor een economische opleving. Kunnen ze de werkeloosheid een beetje verminderen.

En het aanstaande vergrijzingsprobleem in Duitsland wordt hopelijk door de feeststemming van afgelopen nacht over negen maanden enigszins tegengegaan.

Benieuwd hoeveel Olivers Jürgens en Bastianen er dan uitrollen.:eek!: :eek!: :eek!:
 
Back
Top