Vice Weltmeister

arthorizon

New member
Nu het WK vanavond begint en we er allemaal van uitgaan dat Oranje de titel gaat pakken, komen er bij Art wat herineringen boven drijven.
Herinneringen aan de eerste operationele werk dag bij de nieuwe baas.

Het was “The Morning After”. 8 July 1974.
De dag ervoor was Art, en met hem een hele generatie, voor het leven met een geweldig trauma opgezadeld. Tot op de dag van vandaag voelt het aangedane onrecht vervelend aan. Heb sinds dien ook nooit meer iemand met de naam Holzenbein vertrouwd.
Het kon gewoon niet waar zijn, de finale moest overgespeeld worden, minstens,was de algemene gedachtengang.

Het was 08.30 toen Art met zijn 2CV bij Venlo de grens passeerde. Voor de jonge lezertjes, men moest toen nog stoppen en paspoort laten zien.
De gang naar Canossa was begonnen. De Nederlandse douane man, “ nou meneer, een gezellige dag verder, hahaha.”. De Duitse douane man, “aahh, Der Vice Weltmeister, Zwei zu Eins, recht schoenen Tag noch, hahaa.“ De toon was gezet.
Op de Autobahn Koln-Frankfurt was het spitsroeden rijden. Er waren zelfs morons die voor de gelegenheid een kartonnen bord bij zich hadden met de tekst “2-1”, wat ze half uit het raam hangend aan iedere Nederlandse nummerplaat lieten zien. Nou ging zo’n Eend niet zo hard dus iedere Heinz und Wolfgang met hun BMW en Merc kwamen toeterend en licht gevend voorbij stuiven, en lachen dat ze deden, gruwelijk
Gelukkig bracht een aantal Nederlandse vrachtwagen combinaties redding. Art manouvreerde de Eend met goedkeuring van de truckers tussen twee combinaties in wat twee voordelen opleverde. De Bumis en de Schumis konden hem niet meer zien en er kon 30 procent gas worden terug genomen vanwege de slipstream. Op deze manier tot op Frankfurter Kreuz aangekomen en in een keer de goede abfahrt naar de parking gevonden.
Toen nog even met een crew pendel busje naar despatch. Aangezien het uiform niet vertelde welke nationaliteit je had kon Art geruisloos in blenden. Maar dat was dan ook het enige voordeel.Twintig minuten lang moest een poeha van de Weltmeisters aangehoord worden waar je met een minder sterke maag makkelijk twee teiltjes mee kon vullen. De woorden alleen al, mannschaft, anschluss, ausdauer, kampgeist, laufpensum, torinstict, Der Kaiser, Der Bomber, und so weiter... bah bah.

Dat was toen, nu zal het anders gaan.
Mijn voorspelling. De Mannschaft ligt er na de eerste ronde uit.
De finale: Nederland - Brazilie. Beslissing na 120 minuten, tijdens penalties.

En, nog snel even voordat FD zich er mee komt bemoeien, Cocu, Ooijer, Robben, Van Bommel, Van Nistelrooy, V.of H. Allemaal PSV of Ex. Ajaxieden zie ik nog niet in de basis staan. Marco van B. moet er wel verstand van hebben.

Hals und Beinbruch
Art

@ Diana, het resultaat ziet er gelikt uit.
 
Tja..aangezien ik komende tijd erg veel in Duitsland zal zijn, hoop ik maar dat het dit keer beter uitpakt voor Nederland. Al is het in ieder geval maar ten opzichte van de Duitsers... :1855:

Allen viel Spass mit der Weltmeisterschaft! :biertje:
 
Art,

Tja WM '74 (2-1)een zeer traumatische ervaring :traantjes, ik heb er jaren lang nog regelmatig van wakker gelegen en werd ook regelmatig door mijn duitse collega's hier aan herinnerd......

Gelukkig was ik voor mijn werk in de gelegenheid om in Duitsland (Rottach-Egern am Tegernsee, Ober-Bayern tegenover het Hotel Bachmaier van Die Deutsche Mannschaft) in therapie te gaan. Deze therapie heette EK '88 (1-2). De dagen in aanloop naar de halve finale waren voor het arrogante He...nVolk, met uitspraken als:

"Ahh, Dienstag Nationaler Trauertag in Holland wah.... !?"

En na de halve finale: Tja die uren,dagen, weken en maanden daarna,.... die waren helemaal voor mij. We wonnen niet alleen van de duitsers maar "Die Scheiss Hollaender wurden auch noch Europameister" ..... Elke dag ging ik met een brede grijns en de vingers omhoog ( Zwei zu Eins) de werkvloer op. Sommige collega's spraken niet meer met mij en dan stond ik ze, netzo lang met die gijns aan te kijken tot ze zich omdraaiden en verslagen wegliepen. Gevolgd door mijn uitspraak: "Dass war die Ausgleichende Gerechtigkeit!!"

De meeste collega's waren uiteindelijk wel sportief en feliciteerden me, een ander trok na de finale voor die gelegenheid een fles "Fuerst von Metternich" open om vervolgens te toosten op de superieure "Niederlaender".

Ik hoop: "dass die Scheiss Hollaender Weltmeister werden" zolang we het maar beter doen dan die Duitsers....... anders moet ik weer in therapie.

gjk
 
Waarom hebben de Nederlandse kinderen in de grensstreek straks zulke grote oren?

Omdat vaders de kinderen optillen aan hun oren om dan te zeggen, daar, over de grens, daar wonen de wereldkampioenen voetbal van 2006.

Aldus een duitse collega, die na zijn dienst opeens geconfronteerd werd met vier lekke banden......:angel: :angel:

We zullen wel zien, eerst maar een Servisch-Montenegrijns-Ivoorkustenees-Argentijns-trauma creëren, daarna komt wel een keertje Rache....
 
Het eerste trauma is afgeleverd. Ik denk dat Nederland zijn visite kaartje af heeft gegeven. In de volgende ronde speelt Nederland tegen iemand uit de poule van Portugal, Iran, Mexico en Angola, als ze doorkomen. Een revanche op Portugal zou mooi zijn;)

Aan allen die het WK gaan volgen, cheers!:biertje:
 
Last edited:
Jammer dat Amerika in de kwart finale niet tegen Iran kan uitkomen :grijns:

Ik denk dat we het WK gaan winnen, en winnen van Duitsland na strafschoppen in die finale....
 
1ste wedstrijd gemist :traantjes Krijg je als je 'snachts moet vliegen en doodmoe in :snore: valt. Wordt je wakker, is de wedstrijd over :mad:
 
Kan niet geloven dat we de eerste wedstrijd hebben verloren met 3-0 !!!

Oh, wait a minute... eerste wedstrijd hebben we gewonnen met 1-0 !!!

Just kidding, just kidding.....
 
FD,

Word het geen tijd dat je je "call sign" veranderd in FLying Redneck?:grijns:
 
you better be watchn' your language boy! (add een grote 4 bij 4 redneck, met 2 tanden, voor zn truck in virginia bij dit beeld)
 
Zo, nu de WK kop er af is kan de thread weer on topic.

Wat hebben we gezien tot nu toe ?

Een onsamenhangend Duitsland wat met moeite kan winnen van een team met de kwalifikaties van een, zeg maar, 1ste FC Ubach Over Worms.
Klinsi is gelijk door Bild weer in genade aangenomen. Pathetisch.
Daar hoeft Nederland niet bang voor te zijn.

Engeland. Machteloze vertoning, en dan ook nog na een eigen doelpunt van de tegenstander met knikkende knieen de westrijd uitspelen. Volgens Sven staan ze al in de finale.
Wacht, het wordt nog beter, Rooney komt. Als die mee gaat doen is het toernooi eigenlijk gelopen vind de Engelse pers. Haha,de nieuwe Verlosser. Tipje voor Marco, mochten we Engeland tegenkomen, zet Boularouz op Rooney en je ziet dat ventje de hele wedstrijd niet meer terug.
Neen, daar hoeft nederland niet bang voor te zijn.

En dan de Hype, nu toch wel doorgeprikt, alsof de Mythbusters aan het werk zijn geweest.
De Braziliaanse samba dansers. Nou, bij mij gingen de handen niet op elkaar.
Een doelpuntje hebben ze eruit weten te slepen en zonder Ronaldhino is het maar een fletse vertoning. Ontnuchterend. Opgeblazen Nike marketing.
Daar hoeft Nederland niet bang voor te zijn.

En dan Nederland zelf.
Prima, bijna foutloos de hele wedstrijd gecontroleerd. De Hollandse school is terug op het veld. Als Arjan, Ruud en Robin een beetje aan hun CRM werken kan het niet meer stuk en zal je de roep om KJH ook niet meer horen.
Hoeft nederland inderdaad nergens meer bang voor te zijn?
Toch wel, er loert een gevaar, het buurt elftal van Guus. De beer is los daar en vervolgens gaan ze overal als een stoomwals overheen.

Dus moet Ik even mijn voorspelling bijstellen.
De Finale: Nederland - Australie. Beetje benauwd over die afloop.

Cheers
Art
 
Ik denk dat hij bedoelde dat de finale Togo - Trinidad & Tobago wordt. Ik geef Trinidad & Tobago een iets grotere kans.:biertje:
 
capt. Kebab said:
Sinds wanner hoort Togo bij Tobago?


SHORT HAUL PILOT :mad: :mad:


he langeafstandsrukker togo tegen trinidad-tobago , hoe gaat ie? hier (nog) geen nieuws maar wat niet is gaat zeker komen!!

garoeten aan misskebab en de kebrads

I.
 
Ah soh.

Tot nu toe eigenlijk geen up-sets gezien (op twee maal nul-nul na) en hoop toch op iets als een paar WKs geleden wat Kameroen deed. Gewoon als underdog lekker ver komen en als ze verliezen toch nog de helden van die wedstrijd zijn.
 
kijk dit soort topics zie ik nu graag ;)

Zolang Nederland maar wint, en Brazilië er in de tweede ronde uitvliegt (het liefste met een rode kaart voor ronaldinho) vind ik alles best. Tsjechië vind ik trouwens een hele sterke indruk maken, net als Italië.
Argentinië en Ivoorkust ben ik niet zo van onder de indruk, die moeten we allebei kunnen hebben. Enige minpuntje bij Nederland is Mathijsen, die mag van mij gewisseld worden met Boulahrouz, en Rafi natuurlijk op de plek van Sneijder want die raakte werkelijk niets goed afgelopen zondag...
 
Back
Top