arthorizon
New member
Nu het WK vanavond begint en we er allemaal van uitgaan dat Oranje de titel gaat pakken, komen er bij Art wat herineringen boven drijven.
Herinneringen aan de eerste operationele werk dag bij de nieuwe baas.
Het was “The Morning After”. 8 July 1974.
De dag ervoor was Art, en met hem een hele generatie, voor het leven met een geweldig trauma opgezadeld. Tot op de dag van vandaag voelt het aangedane onrecht vervelend aan. Heb sinds dien ook nooit meer iemand met de naam Holzenbein vertrouwd.
Het kon gewoon niet waar zijn, de finale moest overgespeeld worden, minstens,was de algemene gedachtengang.
Het was 08.30 toen Art met zijn 2CV bij Venlo de grens passeerde. Voor de jonge lezertjes, men moest toen nog stoppen en paspoort laten zien.
De gang naar Canossa was begonnen. De Nederlandse douane man, “ nou meneer, een gezellige dag verder, hahaha.”. De Duitse douane man, “aahh, Der Vice Weltmeister, Zwei zu Eins, recht schoenen Tag noch, hahaa.“ De toon was gezet.
Op de Autobahn Koln-Frankfurt was het spitsroeden rijden. Er waren zelfs morons die voor de gelegenheid een kartonnen bord bij zich hadden met de tekst “2-1”, wat ze half uit het raam hangend aan iedere Nederlandse nummerplaat lieten zien. Nou ging zo’n Eend niet zo hard dus iedere Heinz und Wolfgang met hun BMW en Merc kwamen toeterend en licht gevend voorbij stuiven, en lachen dat ze deden, gruwelijk
Gelukkig bracht een aantal Nederlandse vrachtwagen combinaties redding. Art manouvreerde de Eend met goedkeuring van de truckers tussen twee combinaties in wat twee voordelen opleverde. De Bumis en de Schumis konden hem niet meer zien en er kon 30 procent gas worden terug genomen vanwege de slipstream. Op deze manier tot op Frankfurter Kreuz aangekomen en in een keer de goede abfahrt naar de parking gevonden.
Toen nog even met een crew pendel busje naar despatch. Aangezien het uiform niet vertelde welke nationaliteit je had kon Art geruisloos in blenden. Maar dat was dan ook het enige voordeel.Twintig minuten lang moest een poeha van de Weltmeisters aangehoord worden waar je met een minder sterke maag makkelijk twee teiltjes mee kon vullen. De woorden alleen al, mannschaft, anschluss, ausdauer, kampgeist, laufpensum, torinstict, Der Kaiser, Der Bomber, und so weiter... bah bah.
Dat was toen, nu zal het anders gaan.
Mijn voorspelling. De Mannschaft ligt er na de eerste ronde uit.
De finale: Nederland - Brazilie. Beslissing na 120 minuten, tijdens penalties.
En, nog snel even voordat FD zich er mee komt bemoeien, Cocu, Ooijer, Robben, Van Bommel, Van Nistelrooy, V.of H. Allemaal PSV of Ex. Ajaxieden zie ik nog niet in de basis staan. Marco van B. moet er wel verstand van hebben.
Hals und Beinbruch
Art
@ Diana, het resultaat ziet er gelikt uit.
Herinneringen aan de eerste operationele werk dag bij de nieuwe baas.
Het was “The Morning After”. 8 July 1974.
De dag ervoor was Art, en met hem een hele generatie, voor het leven met een geweldig trauma opgezadeld. Tot op de dag van vandaag voelt het aangedane onrecht vervelend aan. Heb sinds dien ook nooit meer iemand met de naam Holzenbein vertrouwd.
Het kon gewoon niet waar zijn, de finale moest overgespeeld worden, minstens,was de algemene gedachtengang.
Het was 08.30 toen Art met zijn 2CV bij Venlo de grens passeerde. Voor de jonge lezertjes, men moest toen nog stoppen en paspoort laten zien.
De gang naar Canossa was begonnen. De Nederlandse douane man, “ nou meneer, een gezellige dag verder, hahaha.”. De Duitse douane man, “aahh, Der Vice Weltmeister, Zwei zu Eins, recht schoenen Tag noch, hahaa.“ De toon was gezet.
Op de Autobahn Koln-Frankfurt was het spitsroeden rijden. Er waren zelfs morons die voor de gelegenheid een kartonnen bord bij zich hadden met de tekst “2-1”, wat ze half uit het raam hangend aan iedere Nederlandse nummerplaat lieten zien. Nou ging zo’n Eend niet zo hard dus iedere Heinz und Wolfgang met hun BMW en Merc kwamen toeterend en licht gevend voorbij stuiven, en lachen dat ze deden, gruwelijk
Gelukkig bracht een aantal Nederlandse vrachtwagen combinaties redding. Art manouvreerde de Eend met goedkeuring van de truckers tussen twee combinaties in wat twee voordelen opleverde. De Bumis en de Schumis konden hem niet meer zien en er kon 30 procent gas worden terug genomen vanwege de slipstream. Op deze manier tot op Frankfurter Kreuz aangekomen en in een keer de goede abfahrt naar de parking gevonden.
Toen nog even met een crew pendel busje naar despatch. Aangezien het uiform niet vertelde welke nationaliteit je had kon Art geruisloos in blenden. Maar dat was dan ook het enige voordeel.Twintig minuten lang moest een poeha van de Weltmeisters aangehoord worden waar je met een minder sterke maag makkelijk twee teiltjes mee kon vullen. De woorden alleen al, mannschaft, anschluss, ausdauer, kampgeist, laufpensum, torinstict, Der Kaiser, Der Bomber, und so weiter... bah bah.
Dat was toen, nu zal het anders gaan.
Mijn voorspelling. De Mannschaft ligt er na de eerste ronde uit.
De finale: Nederland - Brazilie. Beslissing na 120 minuten, tijdens penalties.
En, nog snel even voordat FD zich er mee komt bemoeien, Cocu, Ooijer, Robben, Van Bommel, Van Nistelrooy, V.of H. Allemaal PSV of Ex. Ajaxieden zie ik nog niet in de basis staan. Marco van B. moet er wel verstand van hebben.
Hals und Beinbruch
Art
@ Diana, het resultaat ziet er gelikt uit.