variabele eindejaarsuitkering

De vaststelling zal dus na mei 2011 plaatsvinden en de uitkering in juli 2011.
Tot op heden kregen we zeer weinig feedback over de vaststelling van het percentage en zagen we ongeveer tegelijkertijd met de loonuitkering (of zoals in de laatste twee jaar 0%) het percentage verschijnen.

Het blijft dus nog even een paar maandjes afwachten en ik hoop dat het VNV en/of KLM dan snel met uitsluitsel komt.
 
For info, VNV is ook nog aan het sparren met de KLM omtrent de recente flinke boete die betaald moet worden vanwege cargo afspraken. U weet wel, het geintje met onze zogenaamde brave duitse buren...... (bron)

VNV wil uiteraard dat dit verlies niet meetelt in het resultaat van de uitkering. Wat mij betreft logisch, echter, in Amstelveen wordt natuurlijk tegengas gegeven......

Dat is naast sneeuw, as, en Egypte ook nog iets dat speelt.

Adios
 
For info, VNV is ook nog aan het sparren met de KLM omtrent de recente flinke boete die betaald moet worden vanwege cargo afspraken. U weet wel, het geintje met onze zogenaamde brave duitse buren...... (bron)

VNV wil uiteraard dat dit verlies niet meetelt in het resultaat van de uitkering. Wat mij betreft logisch, echter, in Amstelveen wordt natuurlijk tegengas gegeven......

Dat is naast sneeuw, as, en Egypte ook nog iets dat speelt.

Adios

Martinair is toch onze Cargo-tak, kunnen we dat dan niet van hun uitkering aftrekken?? :D:D:D:biertje::biertje::biertje:
 
Grappig boer... :D
Snap je nu waarom de discussie tussen KLM-ers en MP-ers zo fel is in het grote MP topic? juist, door dit soort domme reacties :biertje:
 
Grappig boer... :D
Snap je nu waarom de discussie tussen KLM-ers en MP-ers zo fel is in het grote MP topic? juist, door dit soort domme reacties :biertje:

Daarom plaats ik hem ook, omdat iedereen wat meer relaxed moet zijn. Hoe hard we ook schreeuwen, het wordt toch voor ons bepaald. Ook mijn situatie, of nee plekje op DE lijst is misschien wel in gevaar......Maar om me daar nou mega druk om te gaan maken, nee, heb wel wat beters te doen dan haantjes gedrag te vertonen. Ik gun alle MP vliegers het allerbeste, liever niet op een manier dat ik erop achter uit ga, maar als het zo is....... in the end zijn we allemaal vliegers en collega's, ik zie het wel.

PS Oh en gelukkig snap je de betekenis van smilies......:biertje:
 
For info, VNV is ook nog aan het sparren met de KLM omtrent de recente flinke boete die betaald moet worden vanwege cargo afspraken. U weet wel, het geintje met onze zogenaamde brave duitse buren......

Volgens mij is het al jaren bekend dat de EU zéér hoge boetes uitdeelt voor kartelvorming; mede dankzij onze onvolprezen Neelie Kroes, die als het een beetje anders was gelopen nu Minister-President was geweest. In de VS is het zelfs een misdrijf en kunnen bestuurders hoofdelijk en strafrechtelijk vervolgd worden.

Daarom stuit het mij ZEER tegen de borst dat er steeds met een beschuldigende vinger richting Lufthansa wordt gewezen, terwijl KLM toch echt de hand in eigen boezem moet steken. Dat er bij Lufthansa iemand wakker is geworden en de Mededingings Authoriteit heeft ingeschakeld is het probleem van KLM, niet van Lufthansa. Sterker nog, hadden we bij KLM maar zo'n verlichte geest, maar 'wij' kozen ervoor om onze kop in het zand te steken, alles te ontkennen en geen medewerking te verlenen.

We kunnen LH de schuld geven, en verder gaan. Echter, dat er geen reorganisatie heeft plaats gevonden om zoiets als dit ooit weer te voorkomen geeft volgens mij aan dat we binnenkort weer tegen een kartelboete aanlopen; voor zover ik weet heeft niemand bij de Cargo divisie het veld moeten ruimen, met Wisbrun voorop. Er lopen geen programma's; alle communicatie die KLM over dit onderwerp heeft wijzen met een beschuldigende vinger richting LH.

Kortom er wordt geen verantwoordelijkheid genomen voor dit verlies van 750 miljoen tot 1 miljard. En dus wordt er ook geen lering uit getrokken. Je zou de integriteit van KLM kunnen betwisten. Zeker ook omdat een groot deel van de werknemers denkt dat het normaal is de regels te overtreden, en dat het onterecht is als je daarvoor een sanctie krijgt opgelegd. Dat is het beeld dat de directie schept, en Bounty is daar onder andere ook voor gevallen.

Ik ben benieuwd welk percentage we krijgen.
 
@ Q

Helemaal eens dat KLM 100% de fout is ingegaan. Ik zeg ook niet dit dit niet zo is. En net als jij, erger ik mij hier ook aan.

Maar, vind jij het terecht dat Lufthansa, die exact dezelfde afspraken heeft gemaakt en daardoor net zo schuldig is aan dit soort praktijken, vrij gesproken mag worden en dus geen boete krijgt omdat zij zichzelf hebben aangegeven ? En om van de boete af te komen de andere clubs (lees concurrentie) verlinkt hebben ?

Om de moderators niet gelijk wakker te schudden zal ik maar even voor me houden wat ik hier van vind !

Anyway, back on topic :)

winstuitkering....
We zijn wat aan de vroege kant, meestal ergens eind mei pas bekend, toch ?
 
er begint op sommige plekken een beeld te vormen dat Lufthansa dit kartel heeft gesloten met in het achterhoofd het kartel zelf op deze manier te laten klappen.
Dubbele winst; tijdens het kartel, en daarna een oneerlijk speelveld met voordeel voor Lufthansa.

KLM is zeker fout geweest, de vinger gaat naar de nieuw ontstane situatie tov LH.
 
PARIJS - Air France-KLM heeft het boekjaar 2010-2011 afgesloten met een operationele winst. Het positieve resultaat zou zijn te danken aan goede resultaten bij KLM. Dat heeft topman Pierre-Henri Gourgeon van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij volgens de Franse krant Libération intern laten weten.

In de eerste negen maanden van het boekjaar 2010-2011 realiseerde Air France-KLM een positief bedrijfsresultaat van 525 miljoen euro, tegen een verlies van 788 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder.

Air France stelde eerder dit jaar de winstverwachting naar beneden bij. De luchtvaartonderneming maakt de officiële jaarcijfers op 19 mei bekend.

bron; luchtvaartnieuws

Ben benieuwd.....
 
papierprikker said:
als die 8 procent niet lukt bij 613 miljoen winst... waarbij dan wel?

Ik dacht dat de uitkering niet gekoppeld was aan de hoeveelheid winst maar aan de winstverwachting (danwel verliesverwachting)? Dus minder winst dan men had verwacht is niet goed. Minder verlies dan verwacht is beter, maar weet niet hoe de formule precies in elkaar steekt.
 
Vergeet niet dat zonder de verkoop van Amadeus er verlies zou zijn gemaakt..helaas..neemt overigens niet weg dat de vooruitzichten weer positief zijn! Net zoals Nosig weet volgens mij niemand wat nu precies de rekenmodellen zijn om die bonus te berekenen...VNV is nog steeds bezig om meer transparantie hierin te krijgen.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat we weer achter het net gaan vissen juli..Lets keep vingers crossed..
 
VNV heeft al geregeld dat het een duidelijk proces is. Het gaat om % die om het target heen varieren waarop deze bonus wordt bepaald. En niet onbelangrijk het gaat om het KLM resultaat, laat dat nou een heel stuk beter zijn dan dat van AF, (onze winst schijnt hun verlies te hebben gecompenseerd + een beetje)...... Helaas hebben maar heel weinig inzicht in al deze cijfers aangezien ze bedrijfsgevoelige info zijn en zullen we denk ik de berichtgeving vanuit het bedrijf moeten afwachten.
 
Vergeet niet dat zonder de verkoop van Amadeus er verlies zou zijn gemaakt.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Als je zonder éénmalige posten wilt beschouwen moet je ze ook allemaal weg laten (denk aan boetes). Ook operationeel is er immers winst gedraaid.
 
Back
Top