Uitfasering Fokkervloot

Even voor de goede orde: CityJet is een 100% dochter van de AF/KLM-groep, het hoofdkantoor staat in Dublin, Ierland en de lonen voor vliegers en cabin crew (afkomstig uit vele landen, en ongeveer 20 nederlandse vliegers) zijn significant hoger dan bij KLC.

De merknaam VLM gaat verdwijnen, maar ze blijven wel op hun eigen AOC opereren.
 
....de lonen voor vliegers en cabin crew......zijn hoger dan KLC

Dat is naturlijk een beetje kort door de bocht. Het maandelijks te storten bedrag is geen garantie voor goedkopere operatie/personeel. Iemand die meer betaald krijgt is misschien agv een strakke CAO ook veel productiever en uiteindelijk dus toch goedkoper. Nog maar afgezien van zaken als ziektekosten, pensioen etc etc

En dat rekensommetje kunnen ze in Parijs denk ik uitstkend maken
 
Bij KLC is je salaris na een jaar of 5 al bijna verdubbeld (in zelfde startfunctie), is diezelfde groei er ook bij cityjet?
 
Nosig:

Van een normaal carrierepatroon uitgaand zit je na een jaar of vijf wel links bij CityJet en is het antwoord op jouw vraag: ja.
 
...en als je niet promoveert gaat je salaris niet ongeveer maal twee in vijf jaar(maar stijgt wel gestaag), daar staat tegenover dat je al wel met een voorsprong begint t.o.v. KLC.
 
...en als je niet promoveert gaat je salaris niet ongeveer maal twee in vijf jaar(maar stijgt wel gestaag), daar staat tegenover dat je al wel met een voorsprong begint t.o.v. KLC.


Maar ja... Als je dan na een paar jaar Cityjet naar KLM wil lever je alles weer in!:rolleyes:
 
Last edited:
Maar ja... Als je dan naar een paar jaar Cityjet naar KLM wil lever je alles weer in!:rolleyes:

Ja dus... Ik zie het probleem niet. Wil best met je ruilen voor een lager salaris. ;)

Maar SlimJim heeft gelijk wat betreft het salaris bij CityJet t.o.v. KLC.

"Voor de rest merkt de passagier weinig van de verandering in de vorm van kwaliteit, in het geval dat een F50 route nog steeds door een F50 wordt gedaan"

We zijn ruim 10 min sneller en het geluidsniveau ligt ietsje lager (binnen in dan)...

Snap het standpunt van KLC qua werkgelegenheid wel maar zoals al eerder hier gepost, AF/KL is meer dan alleen KLM/KLC.
 
"Voor de rest merkt de passagier weinig van de verandering in de vorm van kwaliteit, in het geval dat een F50 route nog steeds door een F50 wordt gedaan"

We zijn ruim 10 min sneller en het geluidsniveau ligt ietsje lager (binnen in dan)...

Hoe doe je dat dan, 10 min sneller?
 
In de Flight International van deze week staat een paginagrote advertentie voor de verkoop van "up to 14" ex-KLM F100's. Blijkbaar is de verkoop naar het midden-oosten definitief van de baan?
 
Ik heb gelezen dat op 27 maart de laatste lijnvlucht met de Fokker 50 zal plaatsvinden? Weet iemand of deze vlucht voor iedereen te boeken is en of er ook nog plaats is? Wat is de bestemming en is er verder nog iets bijzonders aan deze vlucht?

Alvast bedankt!
 
Gevist van http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=47&t=60082
Article in the Noordhollands-Dagblad maandag 1 februari 2010:

It's about the Fokker 50 fleet which is leaving the KLM fleet by the 27th of March.
The paper wants to make a remember pages with stories, pictures, comments etc.
They are looking for 'Fokkerianen', Pilots, Stewardess, Technical Staff, Passengers and other fans.

Address:

Haarlems Dagblad
t.a.v. Frans van den Berg
Postbus 507
2003PA Haarlem

Email: f.van. den.berg-OP-hdcmedia.nl
 
Misschien wel een heel kort vluchtje...naar het AVIODROME?
:haha::haha:
Geen Fokker 50, maar wel grote broer Fokker 100 kennelijk:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=33648
KLM doneert Fokker 100 aan Aviodrome

01-02-2010

DRIEBERGEN - De collectie van het Luchtvaart- Themapark Aviodrome wordt uitgebreid met een Fokker 100 van KLM. Het park verwacht bovendien dat de komst van een voormalige DC-8 van KLM naar Lelystad doorgaat, zo bevestigde Aviodrome-directeur Jan Schaatsbergen maandag (1 februari) aan Luchtvaartnieuws.nl.
 
Laatste F50 vlucht van de KLC....

27-03: STD 16.35 KL1811 CGN CGN F50 Laatste vertrek vanaf AMS
27-03: STA 19.20 KL1812 CGN CGN F50 Laatste terugkomst op AMS....
 
Bedankt voor de info! Weet iemand of er doorgaans nog iets op zo'n vlucht is te verwachten?
 
Ik moet mezelf even corigeren.

Laatste F50 aankomst op AMS......
27-03: STA 21.10 KL1026 LHR LHR F50.....

Het laatste vertrek klopt wel.....
 
Die LHR vlucht staat inderdaad nog wel op het schema, maar ik had begrepen dat de LHR vluchten met de Fokker 50 ruim voor die tijd gestaakt worden....
 
Back
Top