Nou protagger leuk verhaal maar hoe verklaar je dit dan:
Ryanair en Easyjet Co-piloten die zelf hun typerating moeten betalen om vervolgens voor een x aantal maanden voor een schijntje mogen komen werken (Easyjet iets van 1200 pond en 8 maanden). In deze maanden werken ze maximaal, om vervolgens op een urencontract à 45 pond per uur te komen werken.
Maar aangezien ze in de eerste maanden al maximaal gewerkt hebben is er weinig over, bovendien zijn er überhaupt teveel Co-piloten in de winter waardoor er voor sommigen niet eens 100 pond per maand word verdiend.
Of je word gewoon aan het einde van de 8 maanden weer op straat gezet, met de typerating kosten niet eens gedekt.
TERWIJL de respectievelijke maatschappijen in het geld zwemmen.
Non-agressie? Het systeem voorkomt excessen...?
Sorry maar ik zie het kapitalistische voorbeeld iedere dag!
Omscholen, kan niet... Teveel geïnvesteerd in de eigen "toekomst". De enige uitweg is faillissement. Faillisement op je 21ste...
Puur kapitalisme is het antwoord niet!
Oh en werken voor een andere maatschappij mag niet. Maar je bent wel zelfstandige! Dus al die sociale werkgeverslasten hoeven niet betaald te worden.
Nou wat mij betreft mag er wat meer gereguleerd worden in dit opzicht, want bovenstaande praktijken dienen niets anders de de bonus van enkele managers en de zakken van vliegscholen die gouden wolken verkopen.