Uitbreiding Schiphol in gevaar door conflict

Business class passagier, in uniform met alle credentials en als een terrorist behandeld.

Tja ik find dat ook verdacht...

Als piloten klagen wij toch over geld? En dan business class.

Ik denk dat ze eigenlijk even het witte handschoentje met glijmiddel hadden moeten pakken.

:naund:
 
Nou protagger leuk verhaal maar hoe verklaar je dit dan:

Ryanair en Easyjet Co-piloten die zelf hun typerating moeten betalen om vervolgens voor een x aantal maanden voor een schijntje mogen komen werken (Easyjet iets van 1200 pond en 8 maanden). In deze maanden werken ze maximaal, om vervolgens op een urencontract à 45 pond per uur te komen werken.
Maar aangezien ze in de eerste maanden al maximaal gewerkt hebben is er weinig over, bovendien zijn er überhaupt teveel Co-piloten in de winter waardoor er voor sommigen niet eens 100 pond per maand word verdiend.
Of je word gewoon aan het einde van de 8 maanden weer op straat gezet, met de typerating kosten niet eens gedekt.

TERWIJL de respectievelijke maatschappijen in het geld zwemmen.

Non-agressie? Het systeem voorkomt excessen...?

Sorry maar ik zie het kapitalistische voorbeeld iedere dag!

Omscholen, kan niet... Teveel geïnvesteerd in de eigen "toekomst". De enige uitweg is faillissement. Faillisement op je 21ste...

Puur kapitalisme is het antwoord niet!

Oh en werken voor een andere maatschappij mag niet. Maar je bent wel zelfstandige! Dus al die sociale werkgeverslasten hoeven niet betaald te worden.

Nou wat mij betreft mag er wat meer gereguleerd worden in dit opzicht, want bovenstaande praktijken dienen niets anders de de bonus van enkele managers en de zakken van vliegscholen die gouden wolken verkopen.
 
Flash2002

Ik ga niet in op je verhaal. Je begint weer over kapitalisme, terwijl het duidelijk is dat we dat niet hebben. Lees dit eerst maar eens: http://mises.org/daily/2895/

Bovendien is het niet de schuld van de maatschappijen dat ab initio's gedevalueerd zijn, dat hebben de scholen en studenten zelf gedaan. Toegegeven, als de banken niet zo fucked up waren dan zou het ook heel wat schelen, daarom is deregulering belangrijk. Het forceert iedereen serieuzer om te gaan met d ekeuzes die ze maken, en om de roze bril af te zetten om koste wat het kost iets te doen wat men leuk vindt.
 
Protagger, leuke website hoor maar als je al je informatie uit 1 enkele bron haalt ben je toch erg beperkt bezig!

Deregulatie, zorgt juist voor de excessen die je in de luchtvaart ziet! Mensen worden feitelijk gewoon opgelicht omdat ze de droom hebben om te vliegen. Dat heet misbruik maken maar is zogenaamd legaal omdat het vrije keus is.
 
Hoe moet ik deze discussie met je aangaan als je weigert om met feiten te discussiëren? Ik kan vrij weinig met je comments omdat ze laten zien dat je niet fatsoenlijk mijn uitgangspunt hebt gelezen en/of begrepen.

Je zegt namelijk dat deregulatie voor excessen zorgt, waar blijkt dat uit? Het enige wat is gebleken de afgelopen decennia is dat veel regulatie en een grote overheid tot een graaicultuur en stagnatie van welvaart heeft geleid. Nog niet te spreken over de klassenstrijd die nu al een tijdje gaande is omdat iedereen zoveel mogelijk geld probeert af te troggelen van de overheid.

Er zijn zat boeken hoor die hier over gaan. Ik kan je wel verwijzen naar enkele tientallen, dan niet meer, zodat je mij niet meer beticht van "beperkt" bezig zijn. De enige die hier beperkt bezig is ben jij zelf, door niet inhoudelijk te reageren maar door langs alles wat ik heb gezegd hebt te discussiëren.
 
Back
Top