Tweede kamer verdeeld over beloning luchtverkeersleiding

Pardon? Het vet van zaal? Nogmaals.. er is een tekort, er komen niet veel vkl's los per jaar en over 8 jaar start bij Twr/App de pensioengolf, gevolgd door die bij Acc een jaar of 7 daarna!

D'r zit verschrikkelijk veel overtollig vet aan het hele bedrijf, maar dit is juist niet op de operationele zaal. Waarom was het anders tot voor kort (en volgens mij nu nog) nodig dat Vkl's vrije dagen inleverden om het rooster kloppend te maken?

Waarom denk je dat die functies Operationeel Expert functies heten? Juist! Het zit in de naam! :duh: Of wilde jij bijvoorbeeld zonder kennis van operationele problemen SARA of AMRUFRA invoeren?

Daarnaast bestaan die OE taken al véél langer dan 2 jaar. En die 70 worden er ook weer minder als er mensen met pensioen gaan. Wat een onzin.

Het tekort van verkeersleiders is een gegeven dat dwangmatig in stand wordt gehouden.
Waarom zou dat zijn ???
Niet in de laatste plaats om hogere salarissen af te kunnen dwingen !!

VKL's die vrije dagen inleveren, wat een lachertje. Dat doen ze alleen voor het krijgen van een hele ruime ruime compensatie. Ik ken meer verkeersleiders die aan het begin van het jaar vrije dagen bijkopen dan verkeersleiders die vrije dagen inleveren.
Als ze die vrije dagen dan later niet kunnen opnemen krijgen ze daarvoor uiteraard een heel ruime compensatie. Niet raar dat die compensatie ruimer is dan hetgeen het bijkopen van de vrije dagen heeft gekost.

Er zijn de afgelopen 2 jaar enkele tientallen nieuwe operationele expert functies bijgekomen bij LVNL en ook nu hangen er weer twee nieuwe functies aan de borden, zijnde expert procedures en expert trainingsmanager. Al die nieuwe functies invullen gaat ten koste van beschikbare tijd als verkeersleider en dus ontstaat er weer een tekort aan verkeersleiders.

Da's nou net de bedoeling, want dan ..........

Die 70 van 2008 waren er 56 in 2007 en zullen er in 2009 .... zijn.
 
Verkeerd ingelicht,

Het ontkennen heeft weinig zin, net zo min als deze discussie, daarom stop ik daar nu mee.
Dat is de verantwoordelijkheid van LVNL. Daar zal ze vroeg of laat wel op afgerekend worden. Het is dan alleen te hopen dat de rekening ook inderdaad betaald wordt door de verantwoordelijken en niet bij anderen neergelegd wordt.
 
Surferboy,

Als je het land verlaat en naar een zonnige plek toe wil, kan ik je overhalen om naar Italië toe te gaan?
Ben het een beetje zat om als vlieger zelf voor VKL te spelen daar die Italianen allemaal stuk voor stuk, totaal onbekwaam zijn.
Ze gaan pas nadenken over (onverwachte) situaties als ze opdoemen. En dan de verkeerde opdrachten geve: XXX Go-Around straight ahead and pick up the holde 6000ft at BEG. (Terwijl vanwege terrein, min. hold FL90 is!) Wij: XXX ùnder radar conhtrol climbing 6000ft and pick up the hold at BEG. Bergamo: Euh euh euh XXX make left turn now now and euh euh euh climb and eh pick up hold 6000ft at .....!
Ik word er zo moe van dat die onbekwame gasten niet weten wat ze willen, geen plannen paraat hebben.
Wellicht dat je die gasten een beetje kunt trainen voor €220.000,- per jaar wat mij betreft voor 500.000,- pj. Slechter als Italie kan het wat mij betreeft in Europa niet.

De nederlandse VKL's horen tot de beste van de wereld, iets wat al mijn buitenlandse collega's stuk voor stuk bevestigen. Als je je werk goed doet moet je goed betaald worden! Balkenende hoort dus minimum loon te ontvangen en z'n collega's in de 2e kamer ook.
 
[off topic]

Ah xxx bonjorno! turna righta eading toewe foure sero modified baseh anda standebye for directa coordination in progress.

xxx directe toa mikso to establish sixteena left call tower eighteenseven ciao!

[/off topic]

God wat heb ik een hekel aan Italie.
 
xxx directe toa mikso to establish sixteena left call tower eighteenseven ciao!

Ja set up voor 16L, je komt uit het Noord-westen passeert net loalizer 1nm FAF 16R in IMC conditions, checked in met 118,7. XXX cleared ILS16R, ! :confused: HEY WE WHERE CLEARED AND SET UP FOR 16L!!!! Euh...XXX nowa you are cleared for euh 16 rite.:wegkwijt:

Tja, never a boring moment in DISASTER AREA called: Italy


sorry for going off topic!
 
O NEE!!!! Al die jaren dat we op de pensioengolf zaten te wachten, is 'ie daar eindelijk: bij LVNL!

Pardon? Het vet van zaal? Nogmaals.. er is een tekort, er komen niet veel vkl's los per jaar en over 8 jaar start bij Twr/App de pensioengolf, gevolgd door die bij Acc een jaar of 7 daarna!

Sorry, kon het niet laten ;)
 
terwijl onze service niet below standards is!

Nou als je aan VFR vliegend Nederland vraagt of de service below standards is dan denk ik dat LVNL het wat moeilijker gaat krijgen.

Flight information service met de grote S van Shit, in onze buurlanden is dat aanmerkelijk beter, neem een voorbeeld aan Duitsland.

Sluiten van het luchtruim onder de Schiphol TMA, zeker niet de schuld van de verkeersleiders maar van die kantoorfuncties die niet hadden bedacht wat het effect zou zijn als we massaal de transponder aan moesten zetten. Of kwam het omdat de operationele experts nog benoemd moesten worden ?

Poging tot het sluiten van de Rotterdam TMA. Uit wel ingelichte bronnen verneem ik dat dat verhaal binnenkort weer gewoon opnieuw terugkomt. Dus wederom actie nodig van KNVVL en AOPA. Of moeten we als VFR vliegers de boel maar eens echt plat gaan gooien.

Al met al zou je wat minder moeten opscheppen en eerst maar eens zorgen dat het allemaal wat beter voor elkaar komt.
En wat die salarissen betreft dat wordt wel geregeld door Den Haag.
 
De service valt inderdaad in het niets vergeleken met alle landen om ons heen, duidelijk dat kleine luchtvaart in NL alleen maar als lastig gezien wordt (en zich voornamelijk richt op de beroeps heli's vanaf de Noordzee). Jammer...
 
FIC staat hier compleet buiten, maargoed ik had niet anders verwacht dan dat je niet zou weten hoe dat in elkaar zit. Daarnaast moet je eens aan de Helivliegers van de Kooy vragen hoe die de service vinden van AMS info! Daahaag! :biertje:

Tuurlijk weet ik niet hoe het in elkaar zit, maar jij zit op te scheppen over de LVNL service en daar reageer ik op.
FIC is toch ook LVNL of niet soms :confused:

En die andere zaken die ik opnoem is toch ook LVNL.

Ga maar lekker naief verder slapen :snore::snore:
 
Maar nogmaals, compleet besides the point. Staat geen enkele FIC'er in die lijst.

Maargoed, de typische Nederlandse jaloezie straalt weer van de post af. Vliegers verdienen teveel en doen niks, verkeersleiders verdienen teveel en leveren slechte service.

Volgende keer als je in een vliegtuig zit tijdens een inboundpiek met slecht weer eens kijken hoeveel je ons dan waard vind....tief toch lekker op zielig figuur.

Geen idee welke lijst je bedoelt, maar ik heb het niet over de prestaties van personen die achter de FIC zetten. Puur het beleid, dat 1 poppetje half NL en de Noordzee op zich moet nemen (dito Dutch Mill), flight following hebben ze nog niet van gehoord hier en dat is natuurlijk niet zo gek ook als je het allemaal alleen moet bijhouden. Wellicht dat het nu makkelijker / beter wordt door de S transponders in Dutch-Mill land, scheelt weer wat werkdruk. Wat salaris betreft, hebben we het over gehad. Als je het goed doet mag je geen reserves opbouwen en moet geld schatkist in, als je het slecht doet moeten jullie inleveren en worden er mensen uitgetrapt. Dat is slecht en niet sociaal management vanuit het rijk, die een soort spagaat tussen marktwerking en rijksdienst uitprobeert (beetje het slechte van beide werelden). Dat is ook wat Shark probeert te zeggen volgens mij, waarbij ik de indruk krijg dat je hem verwart met Dutchfly.

We're on your side, dude. Chill.... (zo zie je maar hoe snel je communicatieverwarring krijgt).
 
Back
Top