TV-serie over vliegers-in-opleiding

Ja jongens, erg mooie serie. Goed in beeld gebracht, complimenten!

Ik heb een paar getalletjes onthouden (correct me if i'm wrong)

Van de 2000 man die aan de selectie beginnen, voltooien er 10 de EMVO en daarvan komen er 3 op de F16 terrecht...

Dat is dus 0,15% :yeehaa:

Er zijn meer EMVO klassen, dus dat er van de 2000 man er maar 3 F16 gaan vliegen klopt niet helemaal. Desalniettemin blijft het getal wel klein :grijns:
 
voor dit jaar 60 spots EMVO is mij verteld, laten we dan voor het gemak zeggen 12 F16, en ook nemen we aan dat er nog steeds 2000 solliciteren, wordt het al iets rooskleuriger ;) (0.60% voor wie het wilt weten)
 
Ook mijn complimenten voor deze reeks, heb er van genoten. Verwacht (en dat is natuurlijk precies de bedoeling) dat er de komende tijd wel een stijging van het aantal sollicitaties zal zijn...
 
Prachtige serie. Zat elke maandag om 10 voor half 10 klaar voor de buis.
T bloed giert door mn lichaam als ik de serie kijk!

Ik vind het mooi dat ze niet alleen laten zien hoe rooskleurig alles eruit ziet, maar dat het ook tijdens de gehele opleiding een vraag blijft of je het blijft halen.
Zelfs op Sheppard kan je je spullen nog pakken als het moet.
Ik moet zeggen dat de mensen in de serie buitengewoon aardige kerels zijn allemaal.
Ze zijn allen 200% gemotiveerd en je ziet wat voor moois je ervoor terug krijgt!
 
Ook van mij complimenten voor de serie ... heb er erg van genoten. De emoties bij de jongens en meisjes op rondom het vliegen ... zo herkenbaar. Dat is klaarblijkelijk voor alle vliegeniers (of het nou F16 is of niet) gelijk.

Hopelijk komt er over twee jaar een aftermath aflevering ... ben namelijk erg benieuwd hoe het de nieuwste lichting dan is vergaan en ook naar de ervaringen van de oudste lichting met hun eerste operationele werkzaamheden (bijvoorbeeld in Afghanistan)
 
Erg leuk dat Airworker Dave door is naar de KMA. Dus Dave, als je dit leest, veel succes daar en op de EMVO! Houd vol.

Verder heb ik gemist wat er gebeurt is met een andere Airworker, namelijk Ruben. Heb niet iedere aflevering gezien. Kan iemand dat vertellen?
 
Wat ik persoonlijk jammer vond aan de afleveringen die ik heb gezien is dat alles is gespitst op de F-16, terwijl dat maar een klein deel van de KLu is, het zou ook interessant zijn om mensen in de heli-opleiding te volgen, waar toch de meeste mensen heen gaan. Geen compleet beeld van de KLu in mijn ogen.
 
Wat ik persoonlijk jammer vond aan de afleveringen die ik heb gezien is dat alles is gespitst op de F-16, terwijl dat maar een klein deel van de KLu is, het zou ook interessant zijn om mensen in de heli-opleiding te volgen, waar toch de meeste mensen heen gaan. Geen compleet beeld van de KLu in mijn ogen.

Inderdaad. En dat terwijl de Apache toch duidelijk het coolst is :cool: (evenals de andere heli's uiteraard, ik bedoel, wie raakt niet in katzwijm bij het geluid van een Chinook).
 
Inderdaad. En dat terwijl de Apache toch duidelijk het coolst is :cool: (evenals de andere heli's uiteraard, ik bedoel, wie raakt niet in katzwijm bij het geluid van een Chinook).

Mooi he.
Was laatst in Leeuwarden te overnachten. Mn kamer keek zowat uit op de basis.
'S nachts om 3 uur werd ik wakker van een enorm gebulder.
Dacht eerst dat ik droomde..half in slaap rende ik naar het raam..
De pracht zelve vloog zo over. Heerlijk.
Kan meteen in de catagorie: "Waar kunnen we jou 's nachts wakker voor maken"
zie hier ;)
 
Of tijdens overnachtingen in het KDK te Soesterberg, de avond voor je 2é GVSS dag. Als ze dan avond vliegen aan het oefenen zijn en om de paar minuten een chinook voorbij komt. Weet je wel te motiveren!
 
Of anders vanochtend 2 Apache's op 50 meter hoogte hierzo ^^.

Echt jammer dat het voorbij is deze serie.
 
Of tijdens overnachtingen in het KDK te Soesterberg, de avond voor je 2é GVSS dag. Als ze dan avond vliegen aan het oefenen zijn en om de paar minuten een chinook voorbij komt. Weet je wel te motiveren!

die tijd is voorbij

gliders only nu...
 
Dat kan ik wel vertellen, aangezien ik de persoon in kwestie ben...

Ik moest geopereerd worden aan mijn neusholte, dit is goedgegaan en inmiddels ben ik medisch goedgekeurd. Dit is gebeurt na de opnames, dus dit kon de KRO er helaas niet meer in doen.

Ik mag week 17 naar Portugal voor de PVS, als ik dat haal begin ik in augustus ook aan de KMA! :D

Ruben

Erg leuk dat Airworker Dave door is naar de KMA. Dus Dave, als je dit leest, veel succes daar en op de EMVO! Houd vol.

Verder heb ik gemist wat er gebeurt is met een andere Airworker, namelijk Ruben. Heb niet iedere aflevering gezien. Kan iemand dat vertellen?
 
Hey mooi man! Gefeliciteerd! Hoor je niet vaak dat medische keuring resultaat nog omgedraaid is eigenlijk. Maar gelukkig een uitzondering... Zet hem op in Portugal!
 
Goed zeg! Mooi dat de operatie goed is gegaan en je goedgekeurd bent. Alvast veel succes met de PVS!
 
Ik mag week 17 naar Portugal voor de PVS, als ik dat haal begin ik in augustus ook aan de KMA! :D

Ruben

Dus de augustus klas (potentiële) begint ook naar Portugal te gaan :D
Ben benieuwd wanneer ik het 0346 op mijn display zie verschijnen!

Martin
 
Inderdaad. En dat terwijl de Apache toch duidelijk het coolst is :cool: (evenals de andere heli's uiteraard, ik bedoel, wie raakt niet in katzwijm bij het geluid van een Chinook).

Tja, wat moet ik ervan zeggen. Ik ben meer voor het geluid van een Fokker 60 die zijn gas dicht trekt tijdens het taxien, of een C-130, of dan toch maar de F-16!! Vleugels zijn beter dan wieken, toch? :D Cjinoooks maakten me te vaak wakker hier in Amersfoort Of zet ik nu sterke daling in op de pyramide, Diana?? ;)
 
Dat kan ik wel vertellen, aangezien ik de persoon in kwestie ben...

Ik moest geopereerd worden aan mijn neusholte, dit is goedgegaan en inmiddels ben ik medisch goedgekeurd. Dit is gebeurt na de opnames, dus dit kon de KRO er helaas niet meer in doen.

Ik mag week 17 naar Portugal voor de PVS, als ik dat haal begin ik in augustus ook aan de KMA! :D

Ruben

Jaloers, jaloers....:passed::D
Goeie zaak! Heel veel succes!
 
Dat kan ik wel vertellen, aangezien ik de persoon in kwestie ben...

Ik moest geopereerd worden aan mijn neusholte, dit is goedgegaan en inmiddels ben ik medisch goedgekeurd. Dit is gebeurt na de opnames, dus dit kon de KRO er helaas niet meer in doen.

Ik mag week 17 naar Portugal voor de PVS, als ik dat haal begin ik in augustus ook aan de KMA! :D

Ruben

hey gefeliciteerd man!!!
 
Back
Top