jaap stobbe said:
Volgens mij mag dat helemaal niet , qua gelijkheidsbeginsel.
Discriminatie op basis van vlieguren , nou moet 't niet gekker worden:grijns:
Sjonge jaap, heb je een beef met HV? Dit vind ik een mooie manier om het pijnpunt van het senioriteitsprincipe enigszins te compenseren, namelijk dat als je van een andere maatschappij komt, je weer bij nul moet beginnen. Zo word je toch nog enigszins beloond. Overigens was er eerst leeftijdsdiscriminatie, hoe ouder je was hoe hoger je startsalaris. Vind ik veel oneerlijker en is inmiddels ook onwettig verklaard door onze regering.
Het belastingssysteem van NL mag je de fiscus aanrekenen. Niet HV, of KLM of welk bedrijf dan ook, ik zie je punt daar dan ook niet.
Seppe, dat klopt, en als de regeling met terugwerkende kracht (tot hoever? er blijft altijd een cutoff punt en dus altijd mensen die zullen balen) wordt ingevoerd, dan zullen er dus ook mensen in salaris op achteruitgaan, omdat zij ouder waren maar met minder ervaring. Dat lijkt me niet gewenst. Als iemand het best zou vinden dat een ander in salaris achteruit wordt gezet zodat hij er zelf op vooruit zou gaan, dat zou ik erg kwalijk vinden. Feit is dat de salarissen sterk zijn gestegen, ik heb het zelf jaren met véél minder moeten doen en voor het huidige resultaat is erg hard gestreden en gewerkt!
737, voegt lekker veel toe ook. Transavia was al jaren een winstgevende airline voordat Ryanair bestond. Als je die 65 euro (die je terugkrijgt als je aangenomen wordt) nu lekker beet kunt pakken van "zie je wel, ook zij troggelen het personeel af" dan moet je echt met iets beters komen. Het personeel wordt niet uitgeknepen, je hoeft je eigen uniform, medical en sim sessies niet te betalen. Laat staan je type rating.
Wat betreft het routepatroon, ja HV wordt ingezet op strategische manier (los van dat we met afstand de grootste charteraar van NL zijn, iets heel anders dus, en ook de ad hoc en leasemarkt goed bespelen), in opdracht van KLM. Onder andere om de strijd met Ryanair en Easyjet aan te gaan. Soms succesvol, soms minder. Desondanks, nog altijd winst. Weliswaar niet op de schaal van Ryanair, maar ik werk liever bij een kleiner gezond bedrijf dan bij een groot bedrijf waar het niet meer om de mensen gaat. Ieder z'n meug.