transavia

Iz said:
- 600hr total time en 400hr 'relevant' (multi pilot of militair) of een type rating op de 737NG is goed voor trede 2
- 1200hr totale time en 800hr 'relevant' of een type rating op de 737NG + 450hr on type is goed voor trede 3

Het kost je misschien 65 euri's maar als je aangenomen wordt en je hebt ervaring ga je gewoon een paar honderd knopen per maand meer verdienen dan vliegers met uren (ongeveer 20% van de nieuwe Co's) die die nu al bij Trans vliegen en in 2006 zijn aangenomen.
De beloning afgestemd op ervaring is namelijk pas ingegaan op 1 juli 2006 en iedereen die tot nu toe in dienst is gekomen in 2006 was dat reeds voor 1 juli.
Raar maar waar!
 
Seppe_Approach_Control said:
als je aangenomen wordt en je hebt ervaring ga je gewoon een paar honderd knopen per maand meer verdienen dan vliegers met uren (ongeveer 20% van de nieuwe Co's) die die nu al bij Trans vliegen en in 2006 zijn aangenomen.

Volgens mij mag dat helemaal niet , qua gelijkheidsbeginsel.
Discriminatie op basis van vlieguren , nou moet 't niet gekker worden:grijns:
 
Die 65 Euro die Transavia vraagt is pure naaaperij als je het mij vraagt!
Transavia kan niks zelf verzinnen alle lowcost bestemmingen die Ryanair doet die gaat Transavia dan ook maar doen! Vind het bijzonder dat Transavia iemand in dienst heeft die nieuwe routes opstart en die vervolgens op Ryanair.com gaat kijken wat er voor een leuke nieuwe bestemmingen hij daar kan jatten!
 
jaap stobbe said:
Volgens mij mag dat helemaal niet , qua gelijkheidsbeginsel.
Discriminatie op basis van vlieguren , nou moet 't niet gekker worden:grijns:

Sjonge jaap, heb je een beef met HV? Dit vind ik een mooie manier om het pijnpunt van het senioriteitsprincipe enigszins te compenseren, namelijk dat als je van een andere maatschappij komt, je weer bij nul moet beginnen. Zo word je toch nog enigszins beloond. Overigens was er eerst leeftijdsdiscriminatie, hoe ouder je was hoe hoger je startsalaris. Vind ik veel oneerlijker en is inmiddels ook onwettig verklaard door onze regering.

Het belastingssysteem van NL mag je de fiscus aanrekenen. Niet HV, of KLM of welk bedrijf dan ook, ik zie je punt daar dan ook niet.

Seppe, dat klopt, en als de regeling met terugwerkende kracht (tot hoever? er blijft altijd een cutoff punt en dus altijd mensen die zullen balen) wordt ingevoerd, dan zullen er dus ook mensen in salaris op achteruitgaan, omdat zij ouder waren maar met minder ervaring. Dat lijkt me niet gewenst. Als iemand het best zou vinden dat een ander in salaris achteruit wordt gezet zodat hij er zelf op vooruit zou gaan, dat zou ik erg kwalijk vinden. Feit is dat de salarissen sterk zijn gestegen, ik heb het zelf jaren met véél minder moeten doen en voor het huidige resultaat is erg hard gestreden en gewerkt!

737, voegt lekker veel toe ook. Transavia was al jaren een winstgevende airline voordat Ryanair bestond. Als je die 65 euro (die je terugkrijgt als je aangenomen wordt) nu lekker beet kunt pakken van "zie je wel, ook zij troggelen het personeel af" dan moet je echt met iets beters komen. Het personeel wordt niet uitgeknepen, je hoeft je eigen uniform, medical en sim sessies niet te betalen. Laat staan je type rating.

Wat betreft het routepatroon, ja HV wordt ingezet op strategische manier (los van dat we met afstand de grootste charteraar van NL zijn, iets heel anders dus, en ook de ad hoc en leasemarkt goed bespelen), in opdracht van KLM. Onder andere om de strijd met Ryanair en Easyjet aan te gaan. Soms succesvol, soms minder. Desondanks, nog altijd winst. Weliswaar niet op de schaal van Ryanair, maar ik werk liever bij een kleiner gezond bedrijf dan bij een groot bedrijf waar het niet meer om de mensen gaat. Ieder z'n meug.
 
737 said:
Vind het bijzonder dat Transavia iemand in dienst heeft die nieuwe routes opstart en die vervolgens op Ryanair.com gaat kijken wat er voor een leuke nieuwe bestemmingen hij daar kan jatten!

En dit baseer je op???

Overigens vind ik het niet zo vreemd hoor! Als ik routes voor een luchtvaartmaatschpij zou moeten verzinnen dan zou ik toch ook even bij de concurenten kijken wat die allemaal in de 'aanbieding' hebben.

Bijna alle (niet luchtvaart) bedrijven doen dat trouwens! van simpelweg de concurent in de gaten houden tot complete bedrijfsspionage!
 
Iz said:
Sjonge jaap, heb je een beef met HV?

Euh nee, want uren zat, mocht ik willen solliciteren:grijns: Vroeg me alleen oprecht af of zoiets wel wettig is?Vind het ook wel wat hebben, maar zoals gezegd...
 
Iz, ik ken de ins&outs wel van het nieuwe salasris systeem, heb er nog met je over gemaild;) En weet ook dat je het tijdens de Ledenraad-vergadering van het VNV hebt aangekaard, maar het een beetje ondersneeuwde door de grote CAO pijnpunten die wel op het gehele HV-corps van toepassing waren, volstrekt logisch!
Ben ook verder prima tevreden met het nieuwe salaris, we vielen met onze neus in de boter. En die paar procent primair bedoeld voor de levensloop die we nog eens boven op het bruto salaris krijgen uigekeerd had je nog niet eens genoemd. De jongere vliegers waar ik mezelf toe reken kunnen dat de eerste paar jaar probleemloos in hun zak steken, eventueel gebruiken voor het aflossen van de schuld
Maar het blijft tikkeltje vreemd dat een vlieger die maanden later in dienst komt bij een bedrijf met dezelfde leeftijd en dezelfde ervaring (of zelfs minder!) meer gaat verdienen dan vliegers die al een tijdje in dienst zijn bij datzelfde bedrijf.
Heb er met een aantal captains over zitten bomen op FL-HeelHoog en geen een kon en wilde geloven dat het zo was. Leukste antwoord: wat vindt het VNV daar dan van? :haha:
Oplossing? inderdaad, die is er niet echt. Onderaan de huidige senioriteits lijst beginnen en de salarissen voor de mensen MET relevante uren naarboven aanpassen tot het punt dat degene met het laagste salaris hetzelfde verdient als iemand die na 1 juli in dienst komt. Maar dit zou de mensen die al aan aantal jaren in dienst zijn weer ontevreden stemmen omdat de newbe's er dan ineens relatief wel heel erg veel knopen bij krijgen....Lastig!
 
Bowstring said:
65 euri
Als je dat er niet voor over hebt, nwa, dat zegt dan wat over de motivatie om bij dat bedrijf te werken.
Net zoals de oude discussie over maatschappijen waar je een typerating voor moet betalen. Als je niet wil, doe je het toch lekker niet, anderen doen het super graag.

De groeten
Bowstring


Nevermind. I'm getting to old for this shit.

voor de rest:

HV met FR vergelijken is zowiets als een opel astra met een audi a4 vergelijken... Gaat niet echt op, appels en peren. En begin niet over het (indd) betere salaris bij FR... qol kun je geen prijskaartje aan hangen.

FD
 
Iz said:
Zoals ik al zei, overmorgen vlieg ik met een captain in de aannamecommissie, dus daar zal ik dan zeker nog even over babbelen. Er worden zeker ook jongens met ervaring aangenomen, mijn inschatting is dat dit het komende seizoen alleen maar zal toenemen (in verhouding tot lowtimers), maar het zal een mix blijven.

En, nog wat leuks gehoord?
 
Aargh, andere captain op gezet. Misschien zag hij me al staan op het rooster en heeft hij zich ziekgemeld :) Ik probeer 'm nog te spreken binnenkort.
 
leeftijdsgrens?

leeftijdsgrens?

hoi , weet iemand of er een leeftijdsgrens is bij aanname Transavia ?

grt dave (nieuw hier)
 
officieel geen, maar zodra je ouder dan 28 bent moet je volgens mij al veel ervaring op de juiste kist hebben om een kans te maken. Correct me if I'm wrong IZ. :)

Altijd leuk nieuwe mensen op dit board :biertje: , maar er bestaat ook een zoekfunctie, daarmee kun je dit soort vragen eigenlijk zelf beantwoorden :)
 
Sta toch wel te kijken. Zit zelf nu klein jaar bij EZY en daar lopen (S)F/O's rond van 20
t/m 50 jaar. De 20 jarige zijn als cadet binnengekomen, de 50 jarige als Ex-RAF of mensen die gewoon laat begonnen zijn. Captains dus vanaf 26 jaar (diezelfde cadet + 5000 uur on type tegen die tijd).

Salaris is niet afhankelijk van dienstjaren (behalve loyalty bonus) of leeftijd.
900 uur per jaar boren is voor iedereen 900 uur per jaar boren. Schat in dat het netto salaris vanaf oktober (pay rise) van een TRSS (betaald voor rating) SFO inc. sector pay op €4500 a €5000 gaat uitkomen. Dit is met de belasting betaald in Engeland dus de boys in Frankrijk en Duitsland kunnen hier nog behoorlijk wat meer aan overhouden.

Kortom, een 25 jarige die met een ATPL binnenkomt zit na een half jaar op zeg €4500 netto per maand. Lifestyle is een ander verhaal, zeker op monkey island.

Zitten hier ook FR vliegers? Hoor dat de salarisen daar hoger liggen.
 
Peut, dikkiedik, kan ik weinig over zeggen, omdat ik het fijne er niet van weet.

Buschauffeur, heel aardig van EZY, maar ga er nou niet met het topic vandoor. EZY en RYR betalen meer dan welke maatschappij in NL dan ook (in het begin in ieder geval), en iedereen is vrij om daar te gaan solliciteren.
 
IZ,

ezy en FR betalen niet meer dat lijkt maar zo....

wat de meeste jonkies hier vergeten is het sociale vangnet( voor hoelang nog)
en het belangrijkste pensioen!!!, dat tikt aardig door..

k.
 
Back
Top