transavia

damonjeroen

New member
is er iemand die mij wat over de werkomstandigheden bij transavia kan vertellen?

zoals rooster, overnights, collega's, vlieguren per maand, enz. heb je bij transavia wel overnights?

als er iemand mij een rooster zou kunnen sturen zou ik heel dankbaar zijn.
 
Rooster: geef ff je mailadres...
Collega's: professioneel maar op een relaxte manier. Uiteraard zitten er ook bij eikels bij, het is net een luchtvaart-maatschappij....
Overnights: Minimaal en voornamelijk in NL, in winterperiode vaker en meer in buitenland. Sporadische wetleases.
Uren per maand: Zomer tussen 80 en 120/maand (blokuren!). Winterperiode tussen 10 en 50/maand

Start-salaris is een drama, afhankelijk van leeftijd tussen 3500 en 4500/mnd.
Als je nu binnenkomt heb je 240 man voor je die allemaal genoeg uren hebben voor command. Promoties beginnen langzaam weer op gang te komen. Gloednieuwe kisten, uitstekende technische dienst, 80+ bestemmingen.


Grtz,
track
 
Eikels zitten helaas overal. Net zoals broers van Chuk Yager. Die lopen ook in iedere crewroom.

Ik hoorde dat de tijd tot command bij trans momneteel een jaar of 10 is aangezien ze niet gaan uitbreiden en er een hoop jonge captains zitten.

Mzzl
 
Ontwikkelingen?

Ontwikkelingen?

Is er iemand die ondertussen ook aan mij wat meer zou kunnen vertellen over Transavia?

Zoals bijvoorbeeld het rooster, de werksfeer, informatie over het bedrijf zelf en mogelijk over de aannameprocedure?

Thanks!
 
transavia is een heel leuk jong en gezellig bedrijf met super leuke collega´s ik werk er nu in de cabine maar het bevalt me echt top Greetz Desmo
 
Track, 1 correctie: leeftijd heeft niets meer te maken met de salarisformule. Ieder jaar stijgt je salaris met 1 trede, en als lowtimer kom je op FO trede 1 ook binnen. Heb je echter meer ervaring, dan kan je direkt 1 of 2 tredes overslaan:
- 600hr total time en 400hr 'relevant' (multi pilot of militair) of een type rating op de 737NG is goed voor trede 2
- 1200hr totale time en 800hr 'relevant' of een type rating op de 737NG + 450hr on type is goed voor trede 3
 
wordt er alweer aangenomen? sta al bijna een jaar voor 65 pleuri online geregistreerd maar heb tot heden nog nooit iets gehoord (ondanks bellen/emailen)
 
Ik weet wat je bedoelt Viper. Miischien heb je wel te veel ervaring.
Een paar jaar geleden had ik niet genoeg uren. Nu ik de uren heb word ik nog steeds niet uitgenodigd. En nu worden er veel mensen zonder ervaring aangenomen:stapelge:
 
Zoals ik al zei, overmorgen vlieg ik met een captain in de aannamecommissie, dus daar zal ik dan zeker nog even over babbelen. Er worden zeker ook jongens met ervaring aangenomen, mijn inschatting is dat dit het komende seizoen alleen maar zal toenemen (in verhouding tot lowtimers), maar het zal een mix blijven.
 
Iz said:
Zoals ik al zei, overmorgen vlieg ik met een captain in de aannamecommissie, dus daar zal ik dan zeker nog even over babbelen. Er worden zeker ook jongens met ervaring aangenomen, mijn inschatting is dat dit het komende seizoen alleen maar zal toenemen (in verhouding tot lowtimers), maar het zal een mix blijven.
Yo IZ, als je toch bezig bent heb t dan meteen ook effe over die BELACHELIJKE €65 die men moet dokken voor een sollicitatie!
 
Avi, don't get me started on that one. Heb het al via de VNV en rechtstreeks bij hoofd vliegdienst aangekaart, maar het is weer te insignificant om een hele heisa over te schoppen (vinden ze).

Ik zal deze week ook met HV om de tafel zitten voor de evaluatie van studiekosten bij onze vliegers en wat we nog meer kunnen doen om die situatie te verbeteren. Daar zal ik toch die € 65 weer in meenemen.

Tot die tijd kan ik iedereen van harte aanraden om zich gewoon in te schrijven en die € 65 te dokken, ook al zegt je principe nee. Voor nieuwe FO's is het salaris enorm op getrokken en als je met ervaring binnenkomt kan het zijn dat je tot wel 55% meer gaat verdienen dan onder de oude CAO. En daar ben ik erg tevreden over, geeft je een stuk meer ademruimte.

Daar mag ik ook even bij aantekenen dat het startsalaris een stuk hoger ligt dan bij KLM (jaja) als beginnend SO/FO F50/F70/F100/B737. Tuurlijk, het eindsalaris bij KLM ligt hoger, maar zeker in de beginjaren is het salaris een (ver)beter(d).

Beginsalaris voor iemand van 22 bij KLM is € 3100 bruto, bij HV tussen de € 3250 (geen ervaring) en € 3960 (ervaring). Als je na 5 jaar FO 737 bent, dan zit je op je 27e aan € 5100 voor KLM, en tussen de € 5360 en € 6060 bij HV (weer afhangende van de trede dat je bent binnengekomen).

FYI.
 
Hey IZ, ik zal je het geklaag over die 65 eruro besparen. Gestort is gestort, ik heb ervaring, ik vlieg op hetzelfde toestel, wil graag terug naar Nederland, het leek me de moeite waard. Maar ook ik heb na de incasso (al meer dan een half jaar geleden) niks meer vernomen van Transavia. Ik ben dus ook heel benieuwd naar wat jouw collega hiervan vindt.
 
IZ, ik lees net je nieuwe post. Principes en trots zijn makkelijk opzij te leggen. Het wrange gevoel dat dit geen resultaat op heeft geleverd ook. Maar nu moedig je nog steeds mensen aan om die 65 euro te betalen. That, I do not get!:kiss:
 
Nope, ik moedig mensen aan om te solliciteren, en daarmee de € 65 voor lief te nemen, nèt iets anders!
 
tja jongens die €65 komen we ook wel over heen.

@iz

Kaart eens aan dat ze mensen met uren (rond de 1200 :D ) moeten uitnodigen :D hehehe

oh well, we blijven hopen...
 
Iz said:
Beginsalaris voor iemand van 22 bij KLM is € 3100 bruto, bij HV tussen de € 3250 (geen ervaring) en € 3960 (ervaring). Als je na 5 jaar FO 737 bent, dan zit je op je 27e aan € 5100 voor KLM, en tussen de € 5360 en € 6060 bij HV (weer afhangende van de trede dat je bent binnengekomen).

FYI.

Daar hou je in NL na belasting dus...mwoa 60% van over ongeveer?Netto na 5 jaar fulltime shorthaul boren 3000 eurio's op je bankrekening,is dat correct geschat?
En toekomstige werknemers 65 euros aftroggelen om maar te MOGEN solliciteren is een liederlijke schande, wie dat heeft verzonnen moet acuut een proces aan z'n ( haar ) r**t krijgen.
 
Last edited:
65 euri
Als je dat er niet voor over hebt, nwa, dat zegt dan wat over de motivatie om bij dat bedrijf te werken.
Net zoals de oude discussie over maatschappijen waar je een typerating voor moet betalen. Als je niet wil, doe je het toch lekker niet, anderen doen het super graag.

De groeten
Bowstring
 
Welnee Jaap, niet zo negatief...

Na 5 jaar boren, hypotheekje erbij, ergens tussen 3500 en 3800 euri.
 
Back
Top