Trans weer aan het opleiden...

Vliegt sun country met yankees voorin niet voor trans ten tijden van tekorten? zag laatst een sun country kist ergens met een een N-reg en Transavia staart... grappig om te zien in the middle of verwegistan.
 
yep dat doen ze.. hebben geloof ik uit mijn hoofd 3 weken voor ons gevlogen eind deze zomer....

Wel grappig om ze tegen te komen, en mooie livery!..

Cheers
 
Tsja, opzich wel leuk voor die jongens om een paar weken per jaar vanuit AMS door Europa heen te boren (weer eens wat anders). Vliegen er HV meiden in de cabine van die vluchten? zullen die jongens ongetwijfeld erg leuk vinden.

Op wat voor roosters vliegen die mannen eigenlijk? gaan ze naar huis na 2 weken?

Jammer dat het verder een bedrijf is wat redelijk slecht gaat/sloom loopt dus weinig zin heeft om daar te solliciteren. Aan de andere kant... Er was ooit eens een tijd dat niemand naar Fed Ex en UPS wilde... hmmmmmm

FD
 
Last edited:
echt !!! ha no shit !!! poor bastards :D... naja, genoeg moois voor ze om naar te staren in de crewroom. Of is het een "no yankees" crewroom daar op SPL ? ;)


Allicht een plan om wat CRJ's in te huren volgende zomer van een andere amerikaanse maatschappij... Krijg je tenminste wat meiden van 21 (19 soms) achterin. Geloof het of niet, loopt aardig wat talent rond...
 
Phoenix_X said:
Het ligt vast aan mij hoor, maar ik begrijp niet zo goed waarom ze nu weer zoveel man aannemen? Wat is nu de reden dat ze voor de 2e keer in vrij korte tijd tientallen mensen aannemen?

Waarschijnlijk word er zoveel aangenomen vanwege de nieuwe Europese WRR regelgeving. Deze zal in 2007 actief worden en het zal erop neerkomen dat we minder lang mogen doorvliegen. Daarom zijn er om evenveel te vliegen meer crews nodig zijn. Ook ziet het ernaar uit dat er meer heavycrew gevlogen zal worden, althans dat is waar we bang voor zijn. Dan kunnen we met 3 man dus wel de langere vluchten door blijven vliegen. Dan worden er dus meer copiloten aangenomen dan captains opgeleid. en dan kunnen ze binnen trans ook de functie coco-nut in het leven roepen.

Wat betreft de selectie. Je hoefde vorig jaar alleen een grading te doen als je minder dan 500 uur had. En je moet natuurlijk nog recent gevlogen uren hebben. Anders kun je alsnog een grading doen.

Waarom iedereen naar de KLM gaat....
Ook ikzelf loop de selectie daar door en dat is niet omdat ik slecht betaald krijg of omdat ik t niet naar mn zin heb. Volgens mij kun je nergens anders een betere sfeer vinden binnen een airline dan bij Trans.
Het is alleen zo dat als ik nog een paar jaar zou blijven ik wel erg veel in salaris terug zou gaan ingeval van een overstap naar de KLM en daarnaast ook nooit meer hetzelfde geld binnen kan halen.
Een andere reden is de vloot keuze en variatie in operaties. Bij Trans komt het neer op een enkele helaas. Hoewel dit best uitgebreid is. (van Londen tot Egyte of Gambia) En soms ook operaties in verweggiestan voor andere airlines.

50 man worden er deze winter idd opgeleid waarvan de eerste 4 al klaar zijn en de volgende 4 begonnen zijn.

Ik hoop dat jullie weer een beetje OP DE HOOGTE zijn.

Groetjes
 
Wat betreft de selectie. Je hoefde vorig jaar alleen een grading te doen als je minder dan 500 uur had. En je moet natuurlijk nog recent gevlogen uren hebben. Anders kun je alsnog een grading doen.

Ze zijn hier niet erg consequent in. Ik had 1000uur waarvan 400 pic in het laatste jaar en moest toch een grading doen. Ze vertelden mij dat ze geen grading deden bij studenten die minder dan een jaar van school zijn.

ennieways,

succes,

m.h.
 
Oke, steeds meer berichten dat er schot in de zaak begint te komen. Goeie ontwikkeling lijkt mij. Om een beetje gevoel bij kansen bij HV te krijgen vraag ik mij af of iemand weet hoeveel mensen nu in het bestand zitten.

Thx,

T
 
Back
Top