Trans weer aan het opleiden...

Het ligt vast aan mij hoor, maar ik begrijp niet zo goed waarom ze nu weer zoveel man aannemen? Toen ik daar langs ben geweest vertelden ze me dan ze niet wilden uitbreiden en een vrij jonge personeelsgroep hadden (=weinig pensioen). Wat is nu de reden dat ze voor de 2e keer in vrij korte tijd tientallen mensen aannemen?
 
:eek!: Ik heb wel een belletje gekregen en mag binnenkort op gesprek...!! :p:
Weet iemand hoe de selekties bij Trans eruit zien...?
 
Rotary said:
Weet iemand hoe de selekties bij Trans eruit zien...?


Eerste ronde is een tweetal gesprek van 45 minuten met of 2 gezagvoerders of een gezagvoerder en iemand van P en O. Gewoon de std dingen, waarom piloot, waarom trans, voor en nadelen vanjezelf. Niks moeilijks en erg prettige sfeer. Ze willen je niet in een hoekje gaan schreeuwen maar gewoon kijken waarom ze met je in een cockpit willen zitten.

Misschien nog een korte case en dat was het. Ikzelf heb een erg leuk en goed gevoel er aan over gehouden!

Tweede ronde is het AHFC in Utrecht, oftewel psygotechnisch onderzoek:
-Cases
-Capaciteiten onderzoek, reken testjes, begrijpend lezen, stroom diagrammen enz
-400 persoonlijkheids vragen! (Helemaal mee eens t/m helemaal oneens beantwoorden) Als je nog niet gek bent, daarna zeker!! :)
-"Vlieger testjes" met een knuppeltje vliegen
-En een gesprekje met een psygoloog

Kom je daar doorheen dan rest alleen nog maar de medische keuring en een achtergronds check van ik meen de maracheussee (schrijf je dat zo?? Het is namelijk al vrij laat ;) )

Succes en we horen het vast wel! Ow en als ik vragen mag, wat voor vooropleiding heb je gehad en hoeveel uur heb je op de klok?

RR
 
Thnx voor de info, kan ik goed gebruiken...

Ik heb een groot totaal van iets meer dan 1000 uur die ik bijna allemaal bij de KLu gevlogen heb. En mijn contract zit er nu bijna op, ik kan gaan rondneuzen en nu lijkt er iets te gaan gebeuren. Ik ben benieuwd...!!

Nu nog een vraagje van mijn kant... Geen grading in de sim bij Trans...?
 
Dat is altijd een lastige geloof ik. Zover ik weet, als je een jaar niet hebt gevlogen moet je grading doen. Maar ik heb geen idee hoe het zit met KLu mensen. Misschien dat andere daar wat meer van weten

RR
 
dus ze nemen wel mensen met 1000 a 1200 uur, hoorde dat ze vooral lowtimers namen...

nou ja.... ill keep on praying :D
 
Ik ben ook net aangenomen met zon 900 totaltime.
Volgens de nieuwe CAO val je dan wel een trede hoger in salaris, al blijft je senioriteit natuurlijk wel gewoon op datum van in-dienst-komen.
 
Ze verwachten inderdaad een boel transfers naar de KLM, zelfs van de grote groep die in 2005/2006 is aagenomen.
Dat deze lui niet bepaald "transfervrij" zijn in de vorm van een bond van 40K lijkt deze mensen niet te deren.
Is wat voor te zeggen als je de long-term math doet...
 
Seppe_Approach_Control said:
een bond van 40K /QUOTE]
Plus daar dan bovenop ook nog eens een keer die 65 eurios:grijns:
Balen joh!
 
Last edited:
Valt allemaal wel meeeeee, Jaap, JFO staat toevallig op je pasje, je verdient meer dan een beginnende KLM-er, zeker als je uren hebt. Tijdens de eerste fase van de linetraining gaat er naast de LTR-captain een extra FO mee op de jump, en dan mag je laten zien dat je de kist volledig single pilot kunt landen en niet eerder dan dat schrappen ze de safetypilot.
Een van de redenen waarom Trans verschil maakt tussen JFO en SFO is om aan te geven wie er wel en niet als relief captain mag optreden tijdens heavy crew vluchten (na extra training in de sim)
Eerste 9 maanden mag je als junior FO niet naar tricky C-velden zoals Samos en Innsbruck. Kortom, Trans doet haar uiterste best om een veilige operatie te garanderen en nieuwe FO's toch de kans te geven snel ervaring op te bouwen.

Tja, die 65 euri, inderdaad jammer, maar ik kreeg ze op m'n eerste loonstrookje netjes terug zonder er verder nog naar te hoeven vragen.
 
Tja , altijd maar kort door de bocht gaat ook vervelen ( mijzelf overigens nie hoor:rolleyes: )
En als je maar naar Lesbos mag!
 
beste mensen:)

In de wandelgangen hoor ik toch zeker een 20 tot 30 man.. die na een half jaar vliegen!!! lees: krappe 300 uur, de benewagen nemen naar het massale blauwe volk.

En ach ja, die 40K die toveren ze vrolijk uit een wel heel grote hoed (van de bank), alsof het een lieve lust is!

En nu! KLM lacht zich natuurlijk t apezuur!!!... transavia is immers van KLM!! dus met dat geld wordt lekker geschoven! haha

Ieder zijn eigen keuze:)

Groeten!
 
Back
Top