Trans weer aan het opleiden...

ach.. iemand zei mij ooit eens dat na een hoop rekenen hij t verschil in carriere transavia/klm over een hele carriere een kleine 1.000.000 euro is.. van horen zeggen..
dus als je van 1.000.000-40.000 euro gelukkiger denkt te worden..
 
Geld zegt lang niet alles natuurlijk. Ik zal 3 voorbeelden geven: werktijden en carriereverloop (typewisselingen), gezin. Elk bedrijf heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen. Een van de grootste verschillen tussen Trans en KLM is het thuis zijn. Bij Trans heb je (van horen zeggen) 2 a 3% overnights. Wat dus inhoudt maximaal een stuk of 10. Als jij nu elke nacht in je eigen bed wil liggen, klinkt dat natuurlijk als muziek in je oren. Want dit aantal overnights zul je bij KLM soms al wel in 1 maand hebben. (En dat is natuurlijk weer type afhankelijkl).

En uiteindelijk is het zo, wanneer je een uitnodiging van `een van de drie` thuis op je mat hebt liggen, zul je nog eerst je gesprekken, psychos en gradings moeten halen....
 
@PitchDisconnect:

De motieven die mensen hebben om naar de blauwe buren te stappen kan ik begrijpen! zeker weten!. Helemaal als je er al enkele jaren zit.

Kzou me alleen ff achter de oren krabben als ik net uit m'n opleiding kwam met een 120K of nog meer schuld, en daar vervolgens nog s 40K vrolijk bij op tellen.

En tuurlijk uiteindelijk zul je die dr best uitkrijgen:)

Groeten:)
 
Ze zijn nu in elk geval druk aan het interviewen. Zag afgelopen donderdag een boel hoge heren van de aanname commissie jasje-dasje bij de kantine in de rij staan.

<knip>
edit: was overduidelijk een grapje, maar sommige mensen interpreteerden dat niet als zodanig
 
Last edited:
Degenen die op interview mogen komen hadden hun password zeker een stuk sneller in huis dan ik. Loop nu al 2,5 week op een password te wachten (zodat ik eindelijk m'n profiel in kan vullen) en een halve week op een reply op een mailtje dat ik n.a.v. dat lange wachten had gestuurd... Schiet zo niet erg op natuurlijk! :dozey:

Zijn ze allemaal op vakantie op kantoor, of gebruiken ze mijn €65,- om voor de 27/28e keer (ben de tel kwijt) een profit te halen? ;)

:airforce: Ice
 
Mail je CV anders door met de melding dat je betaald heb maar nog geen password hebt ontvangen.
Heb ik vorig jaar ook gedaan en werd meteen de volgdende dag gebeld.
 
Is dit omzeilen van het betalen? of had je al wel betaald maar écht geen password ontvangen?
 
Ik had ook betaald maar na 2 weken écht niks gehad. Niet dat ik ongeduldig ben maar had gehoord dat anderen het binnen 1 werkweek hadden gekregen, dus na 2 weken een beleefd mailtje gestuurd. Of dat geholpen heeft weet ik niet, maar het password is nu binnen!

En nu snel alles invullen! :cool:

:airforce: Ice
 
sjorske said:
Kzou me alleen ff achter de oren krabben als ik net uit m'n opleiding kwam met een 120K of nog meer schuld, en daar vervolgens nog s 40K vrolijk bij op tellen.
Groeten:)

Ik begrijp je volkomen. Maar ik ken meerdere mensen die het doen....
 
Komt misschien ook bij dat men bang is om deze aanname-golf te missen en dan nog vele jaren te moeten wachten op zon kans... tja is dat zoveel geld waar?

Heel persoonlijk denk ik
 
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt met wat betreft deze aanname-golf missen. Als je kijkt naar wat er de laatste 10 jaar is gebeurt op het gebied van aannames.... Helemaal niets, die markt zat muurvast. Nu het sinds een jaar weer loopt wil iedereen zijn stap kunnen maken. Met in hun achterhoofd houdend dat de markt zo weer dicht kan klappen en dat ze dan weer 10 jaar zouden moeten wachten.
 
Was er niets zoiets als die sinus beweging met een periode van 14 jaar? Als we nu een jaar uit het dal zijn hebben we volgens die theorie over 6 jaar weer een hoogtepunt
 
Doet Trans al aan type-rated direct entry Captains? Dan zou ik mogelijk nog wel interesse hebben.

AWOL
 
AWOL said:
Doet Trans al aan type-rated direct entry Captains? Dan zou ik mogelijk nog wel interesse hebben.

AWOL

Ik zou zeggen, als je dit wilt, altijd proberen! 'Nee' heb je en 'Ja' kun je krijgen.
 
Ik zeg wel interesse te hebben dan, maar wat verdient een beginnende captain eigenlijk bij Trans? Is namelijk niet geheel onbelangrijk. ;)

AWOL
 
Voor zover ik weet is senioriteit bij Trans net zo heilig als bij KLM en zijn direct entry captains dus geen optie. Senior FO's upgraden naar captain en aanvullen met nieuwe FO's. Dat is de enige manier.
Door capaciteits problemen is Trans wel eens gedwongen om tijdelijk captains in te huren, maar dan zit de VNV er waarschijnlijk bovenop om te kijken dat die lui ook direct weer vertrekken als ze niet meer nodig zijn.
 
Back
Top