Phoenix_X said:
Het ligt vast aan mij hoor, maar ik begrijp niet zo goed waarom ze nu weer zoveel man aannemen? Wat is nu de reden dat ze voor de 2e keer in vrij korte tijd tientallen mensen aannemen?
Waarschijnlijk word er zoveel aangenomen vanwege de nieuwe Europese WRR regelgeving. Deze zal in 2007 actief worden en het zal erop neerkomen dat we minder lang mogen doorvliegen. Daarom zijn er om evenveel te vliegen meer crews nodig zijn. Ook ziet het ernaar uit dat er meer heavycrew gevlogen zal worden, althans dat is waar we bang voor zijn. Dan kunnen we met 3 man dus wel de langere vluchten door blijven vliegen. Dan worden er dus meer copiloten aangenomen dan captains opgeleid. en dan kunnen ze binnen trans ook de functie coco-nut in het leven roepen.
Wat betreft de selectie. Je hoefde vorig jaar alleen een grading te doen als je minder dan 500 uur had. En je moet natuurlijk nog recent gevlogen uren hebben. Anders kun je alsnog een grading doen.
Waarom iedereen naar de KLM gaat....
Ook ikzelf loop de selectie daar door en dat is niet omdat ik slecht betaald krijg of omdat ik t niet naar mn zin heb. Volgens mij kun je nergens anders een betere sfeer vinden binnen een airline dan bij Trans.
Het is alleen zo dat als ik nog een paar jaar zou blijven ik wel erg veel in salaris terug zou gaan ingeval van een overstap naar de KLM en daarnaast ook nooit meer hetzelfde geld binnen kan halen.
Een andere reden is de vloot keuze en variatie in operaties. Bij Trans komt het neer op een enkele helaas. Hoewel dit best uitgebreid is. (van Londen tot Egyte of Gambia) En soms ook operaties in verweggiestan voor andere airlines.
50 man worden er deze winter idd opgeleid waarvan de eerste 4 al klaar zijn en de volgende 4 begonnen zijn.
Ik hoop dat jullie weer een beetje OP DE HOOGTE zijn.
Groetjes