L
Liftdumper
Guest
Ok, roger!
Zo, veel zeg! Wat is de achtergrond van de potentiele kandidaten? Mix van Nls'ers, mensen met turboprop ervaring en mensen die een typerating bij fsb gekocht hebben??
Een typerating zou niet per se in je voordeel werken omdat je het toch over moet doen.
Als type rated vlieger bij HV doe je slechts een conversie. Grondschool plus 6 a 8 simsessies...
Ik ben het met Dr.E eens
Mijn Boeing en Airbus typerating waren ook maar 8 simsessies ofzo. (misschien twaalf, ik weet het eigenlijk echt niet meer)
primer said:Zonder nu een discussie wel of geen TR te starten:
Als type rated vlieger bij HV doe je slechts een conversie. Grondschool plus 6 a 8 simsessies...
Lijkt mij voor trans dus wel degelijk een voordeel, zowel financieel alsmede tijdsbesparing!
Addy said:(Ja ik weet wel van die online trucendoos, maar kls/nls heb ik niet)
1. Algemeen
Theoretisch JAA ATPL
Praktisch JAA CPL + IR
Multi Engine Rating
Multi Crew Course
Minimaal HAVO of vergelijkbare vooropleiding
2. Ervaring
NLS/ KLS/ KLU/ of MLD: niet gespecificeerd of;
100 uur Multi Engine ervaring (MPA) binnen Europa of 300 uur Multi Engine ervaring (MPA) buiten Europa