Trans neemt aan

O ja, en inderdaad ook een paar mensen die weg gaan. NLS-co's die een beter perspectief als baas op de F50 zien ivm leeftijd en hun senioriteit bij HV vs hun commandperspectief.
 
Zo, veel zeg! Wat is de achtergrond van de potentiele kandidaten? Mix van Nls'ers, mensen met turboprop ervaring en mensen die een typerating bij fsb gekocht hebben??

Daar komt het inderdaad zo'n beetje op neer... een mix.
Een typerating zou niet per se in je voordeel werken omdat je het toch over moet doen.

m.h.
 
Een typerating zou niet per se in je voordeel werken omdat je het toch over moet doen.

Zonder nu een discussie wel of geen TR te starten:
Als type rated vlieger bij HV doe je slechts een conversie. Grondschool plus 6 a 8 simsessies...
Lijkt mij voor trans dus wel degelijk een voordeel, zowel financieel alsmede tijdsbesparing!
 
Is het een feit dat HV iedereen opnieuw een typerating laat doen, ongeacht of men 737 rated is of niet?

Lijkt me sterk, een refresher course (paar sessies +LPC) volstaat normaal gesproken als men al rated is op een bepaald type... Sommige maatschappijen hebben wel het beleid mensen alles over te laten doen, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Doc
 
Als type rated vlieger bij HV doe je slechts een conversie. Grondschool plus 6 a 8 simsessies...

Primer, een conversie met grondschool en 6-8 simsessies? Dat heet bij mij een hele typerating!
Mijn Boeing en Airbus typerating waren ook maar 8 simsessies ofzo. (misschien twaalf, ik weet het eigenlijk echt niet meer)
Mijn punt is: Ik ben het met Dr.E eens dat het bij een 'normale' maatschappij om een eendaagse refresher course zou gaan (meer op de company gericht dan op tech-bits) en dan daarna twee simsessies voor de SOP's gevolgd door een LPC.
 
@cb

Mijn Boeing en Airbus typerating waren ook maar 8 simsessies ofzo. (misschien twaalf, ik weet het eigenlijk echt niet meer)

Tussen 6 aan de ene kant en 12 aan de andere zit nogal een verschil hoor.
 
Betreft 6 a 8 sessies, o.a. company-SOP's natuurlijk. Met als laatste een soort recurrent/profcheck. Allemaal afhankelijk of je met NUL uren 737 net nat achter de oortjes uit een Duitse simulator bent gerold (men was in het verleden niet bepaald altijd zwaar onder de indruk van de kunsten van TQ-kopers), of dat je een 'volwaardige' 737 vlieger met honderden/duizenden uren bent.
 
primer said:
Zonder nu een discussie wel of geen TR te starten:
Als type rated vlieger bij HV doe je slechts een conversie. Grondschool plus 6 a 8 simsessies...
Lijkt mij voor trans dus wel degelijk een voordeel, zowel financieel alsmede tijdsbesparing!


ik heb gehoord dat je bij transavia, typerated of niet, zoiezo de hele typerating doet.
 
Ik denk inderdaad dat er totaal zo'n 15 naar Cityhopper gaan. Een normale Typerating cursus bij Trans is zo'n 18 sessies dat is incl. catIII training, examen etc.

grt
 
kan iemand misschien het volgende kunnen verifiëren?

Personnel Department
Attention: Mr. Walter Broek
Transavia Airlines
P.O. Box 7777,
Westelyke Randweg 3,
1118 CR,
Luchthaven Schiphol,
Netherlands

Tel: 31 (20) 6046 169
Fax: 31 (20) 6015 093
Recruitment Personnel:
Mr. Marco Koopman, Pilot Recruitment


Grote vraag is bijvoorbeeld naar wie van de twee personen die brief moet...
(Ja ik weet wel van die online trucendoos, maar kls/nls heb ik niet)
 
Addy said:
(Ja ik weet wel van die online trucendoos, maar kls/nls heb ik niet)


Je kan ook aanvinken: Een andere erkende instelling.

wat dat is geen idee, gewoon inschrijven via internet. It's the only way
 
1. Algemeen
Theoretisch JAA ATPL
Praktisch JAA CPL + IR
Multi Engine Rating
Multi Crew Course
Minimaal HAVO of vergelijkbare vooropleiding
2. Ervaring
NLS/ KLS/ KLU/ of MLD: niet gespecificeerd of;
100 uur Multi Engine ervaring (MPA) binnen Europa of 300 uur Multi Engine ervaring (MPA) buiten Europa

ik zie nergens andere erkende instelling staan...
 
Weet iemand wat de tijd tot command bij Transmaffia is? IK heb best interesse en heb 4400 uur waarvan 3300 op de Boeing 737.
 
Addy said:
ik zie nergens andere erkende instelling staan...

Astu.




Addy said:
100 uur Multi Engine ervaring (MPA) binnen Europa of 300 uur Multi Engine ervaring (MPA) buiten Europa...

en ik ken mensen die uitgenodigd zijn die onder die ureneis zitten.

So good luck
 
Porno: lang!

Niets is natuurlijk zo veranderlijk als de luchtvaart. Een jaar geleden werd nog gezegd dat we niemand zouden aannemen en een half jaar later werd dat 76 nieuwe FO's (20% van het korps!) met zo'n 30 commands. Nu lijkt het erop dat er gelijke getallen voor het komende jaar aan zitten te komen.

Qua groei gebeurt er niet zoveel. We hebben geen groeiplannen als Ryanair, Easyjet of Air Berlin simpelweg omdat moeder Air France/KLM dat (nog) niet aandurft. Vlak voor 9/11 waren die er wel en stond er enorme uitbreiding op de plank en het is best mogelijk dat dat terugkomt (opportunities genoeg), maar op dit moment is dat dus niet officiëel aan de orde, dus ga ik er niet vanuit.

En dat limiteert natuurlijk je time to command. Als je 200 FO's voor je hebt staan en er worden er 30 per jaar naar links gestuurd, dan duurt het nog 7 jaar. Aan de andere kant, zoals in mijn periode, kan het zijn dat je met snelle uitbreiding ab-initio's voor je voorbijgaat vanwege de ureneis, maar erg waarschijnlijk is dat op dit moment niet. Krijg je stagnatie of teruggang, dan wordt het wel heel lang voordat je naar links kunt.

Dus in jouw geval weet ik niet of ik de stap zou maken, als ik heel eerlijk zou zijn, tenzij je geduld hebt en graag in NL met een goed pensioen wilt werken. Na 18 maanden zou je Senior FO worden, waarbij je weer een salaristrede extra opschuift.


Addy,

Als je geen NLS/KLS/KLu/MLD hebt gedaan, moet je gewoon 100 uur MPA Europa of 300 uur MPA buiten Europa hebben. Zo niet, kun je niet via de website solliciteren helaas. En anders gewoon even mailen naar het sollicitatie mailadres die je daar ook vindt. Of Walter Broek even bellen, je hebt het nummer blijkbaar al, of anders naar Transavia bellen en ze laten doorschakelen. Zou ik sowieso doen, een beetje initiatief wordt best gewaardeerd bij HV.
 
Last edited:
Thanks IZ,

Dat is inderdaad best een best een lange tijd. Zeker omdat ik nu al captain ben op de A319 bij onze oranje vrienden. Misschien moet ik maar even afwachten wat de KLM allemaal gaat doen. Ook komen er een hoop geluiden uit de midden oosten en azie voor een base in europa. Hoorde dat eithad een base wil openen in brussel.

mzzl
 
Back
Top