Trans neemt aan

L

Liftdumper

Guest
Bijna niet te geloven, toch is het waar: HV gaat een beperkt aantal copiloten aannemen. Ongeveer tien man.

Voor wie het betreft: gefeliciteerd!
 
Die 6 co's zijn al anderhalf jaar weg. Drie zijn er overgestapt naar de Mac na een 757-lease. De andere 3 zijn voormalige Parc captains die bij Trans als co vlogen en nu naar easy gaan als baas.

Ik zie het meer als uitbreiding, er komt een kist bij, Dutchbird plat, Exel op losse schroeven.

Ben wel benieuwd wat voor mensen ze gaan oproepen. Heavy of juist ab-initio.
 
Ik ben dus weer lekker op de hoogte. Not.

Toch lijkt het me dat HV het op de korte termijn ineens best druk kan krijgen. Het lijkt er op dat DBR definitief van het toneel gaat verdwijnen, en dan is er nog het idee om vanaf CUR te gaan opereren. Drie 737's, hoeveel crews zijn dat?
 
hmmm.. ik heb gehoord dat Trans op lange termijn van mensen af wilde, des noods met een gouden voet afdruk ;) ;)

Lazy J
 
Voorzichtig met je info! Da's een oud verhaal wat bij de uitfasering van de 757 speelde. Bijvoorbeeld omdat het niet meer rendabel was om een groepje gezagvoerders 757, die een jaar later met pensioen zou gaan, eerst een dure TQ B-737 te laten doen, waarna ze nog hoogstens een paar maanden inzetbaar zouden zijn. En de meeste van die zeer seniore gezagvoerders vlogen ook nog op de afbouw-basis waarop ze gewoon recht hebben/hadden; 50% werken, 100% verdienen. Dus helemáál weinig inzetbaar in die laatste maanden 737!
Situatie lijkt nu anders te liggen.
 
Aan de hand van aannames in het verleden neem ik aan dat er wel een aantal nederlanders bij RYR zijn die wel in aanmerking komen voor deze functie...
 
bedankt voor je opheldering, koenemans
En nog even een vraagje, is dat dan nog steeds aan de orde of niet? En geldt het ook voor FO's op de 757??

mvg

Lazy J
 
RTO said:
Aan de hand van aannames in het verleden neem ik aan dat er wel een aantal nederlanders bij RYR zijn die wel in aanmerking komen voor deze functie...

Denk dat er weinig geïnterreseerden zijn, behalve de "home sweet home" factor is er geen verbetering.
 
Lazy J,
Er hebben destijds enkelen gebruik van de aangeboden wachtgeldregeling gemaakt.
Voor wat betreft de afbouwregeling, wat dus iets anders is; geldt voor het eind van je carriere. Voor co's 757 (nu allemaal dus 737) geldt zoiets dus niet, want niet oud, of je moet misschien een co van 50 jaar hebben!
Twee maanden geleden zaten we qua vliegers nog ruim in ons jasje, maar blijkbaar zit er weer een beperkte aanname aan te komen.

Vlieg ze!
 
Nou, Bounty, je gaat toch niet zeggen dat het enige voordeel van HV t.o.v. Ryanair het feit dat je in NL bent is? Het salaris is denk ik een groot verschil, dus daarom zou ik het niet vreemd vinden als mensen liever bij Ryanair blijven vliegen, zeker als je nog een flinke schuld hebt (opleidingskosten + type rating). Maar geld is ook niet alles, als dat wel zo was, had ik nu misschien ergens in het midden oosten gezeten.

En ik meende laatst te lezen dat jij na je beginperiode van unwavering support voor RYR, je ook de dark side had gezien :)

Maar alle gekheid op een stokje, een aantal NLS>RYR jongens die bij HV zijn komen werken, hadden als banden met HV (bijv. in de cabine gewerkt) en kenden het bedrijf al (en vice versa) en kenden ook de mensen die er werken. Dan kun je een wat volledigere afweging maken voor jezelf en zij kozen ervoor om weer bij HV te gaan solliciteren. Ieder z'n ding.
 
Precies, en begrijp me niet verkeerd, HV lijkt mij een prima bedrijf ! Sterker nog, zit je net een maandje of 4 bij RYR, dan is de keuze misschien nog wel makkelijk. Echter, als je hier eenmaal op het normale salaris zit (1 jaar) dan is het een moelijke keuze. Het scheelt nl iets meer dan een slok op een borrel. Verder lijkt ( ik heb dus niet bij hv gewerkt hiervoor ) het mij dezelfde operatie. Zelfde kisten, zelfde low cost systeem, etc.

En ja,.... het managment bij trans zal iets coulanter zijn ;) Ook niet onbelangrijk.
 
Uit de officiële mededeling van vliegdienst; waarschijnlijk worden 4-6 nieuwe co's aangenomen ivm de komende zomerpiek en kleine uitbreiding. Op dit moment zijn er sollicitatiegesprekken gaande. Vliegers met Boeing 737NG-typerating hebben voorrang in de selecties.
 
Back
Top