TR J32

Turboprop uren heb je tegenwoordig vrij weinig meer aan om je eerste baan te bemachtigen op een Jet, waar je waarschijnlijk dan weer je eigen TR moet betalen.. succes met je keuze!
 
Dit doen we door te ontmoedigen wat prima lukt want 40 K is te veel en moet je ook zeker NIET doen. Dit is geen pay to fly maar alleen een Pay and Training Scheme.

Dus deze mensen zouden 40k betalen, opgeleid worden incl een stukje line training? Line training op de route?

Je kunt chocola over een drol strooien, maar dat maakt het geen bonbon...

Anyway, in ieder geval bedankt voor de duidelijkheid en eerlijkheid. ;)
 
Zie ik het nou verkeerd of doet spinner het juist uitstekend?!

Eigen studenten gratis TR geven en dan vervolgens een betaalde baan als verzorgen.

Studenten van buiten afraden de TR te doen oa door extra veel geld voor diezelfde TR te vragen, hierdoor beschermt hij zijn eigen studenten.

Ik heb niets anders dan respect voor hoe AIS out of the box gedacht heeft door zijn eigen, volgens mij, succesvolle airline te starten en ex AIS studenten als FO's aan te nemen.

Disclaimer: ik heb zelf NLS gedaan, dus niks met AIS te maken!
 
Waar staat dat de eigen student niets betaalt voor de TR? Ik zie hier boven alleen een "naar mijn weten :18K"....
 
Hallo Dames en Heren,

RAH de type-rating J32 kan je doen bij CAE/OXFORD staat niet in hun lijstje maar ze doen het wel,gronschool in Manchester en sim.in Zweden.
Skyexpress in Griekenland doen het ook.Heb zelf ook gebeld met AIS en ik kreeg te horen dat de type-rating alleen voor hun eigen studenten is.
Er bestaat een kleine kansje dat ik het ook moet doen,maar ik wacht af wat de suggestie van de Chief-Pilot is.
 
Die sim in Zweden (ex-Oxford) is een paar jaartjes terug verhuisd...een vooruitdenkend bedrijf uit Lelystad heeft daarin geinvesteerd...ze hebben er meteen ook een stuk of wat vliegtuigen bijgekocht, want tja, als je toch opleidingen verzorgd, moet je ze ook ergens op kunnen laten vliegen...:biertje:
 
Weet iemand waar ik de TR op de J32 kan doen?

Onze grote vriend bij AIS heb ik al gesproken, maar hij geeft verschillende signalen af. Via mijn verzoek alleen voor captains. Als een maat van me hem een mailtje stuurt: dan wel voor FO's maar dan voor €40.000 (incl MCC). Beetje krom maar ja, c'est la vie. Ik vind het ook een beetje te veel geld voor de J32. Maar dat kan aan mij liggen.

Via google ben ik niet echt ver gekomen. Dus suggesties zijn welkom.

Gr. RAH
Hoi,

RAH als je nog steeds een type -rating J32 wilt doen voor 14000 Euro ,stuur me dan een pm.

Groetjes
 
Een Fokker 50 rating waar niemand meer op zit te wachten kost ook 38000 euri en
ik denk dat AIS het heel netjes doet voor hun eigen studenten en een solide business model heeft.

Als je echt die baan op de J32 kan krijgen dan zou ik gewoon voor die TR gaan.
 
Een Fokker 50 rating waar niemand meer op zit te wachten kost ook 38000 euri en
ik denk dat AIS het heel netjes doet voor hun eigen studenten en een solide business model heeft.

Als je echt die baan op de J32 kan krijgen dan zou ik gewoon voor die TR gaan.

Verschil is dat er van de Fokker 50 een factor of 5 à 6 meer rondvliegen nog. Daarnaast zijn er slechts een klein handjevol fatsoenlijke operators waarvoor je zou willen vliegen op de Jetstream.

Ik ben zelf ook van mening dat vliegen beter is dan thuis zitten, maar RAH had hoogstwaarschijnlijk niet een aanbieding van een van die fatsoenlijke operators. Dan wil je niet €14k uitgeven (laat staan €40k), na 1-6 maanden op straat staan met een handjevol uren en dan voor de zeldzame JS31/32 vacature in de rij staan achter de AIS FO's met ca. 350-500 uur on type ;).

Dat bedrag is dan elders beter te besteden denk ik, met betere kansen op succes.
 
Voor je het weet heeft AIS die ook allemaal opgekocht met SIM er bij ...

F50 208 gebouwd
J32 168 gebouwd

In service ??
 
Van de Fokker nog zo'n 100-125 als je Wiki mag geloven. Van de Jetstream zou het mij verbazen als er wereldwijd meer dan 50 nog echt rondvliegen. Rond de 25 in Europa en Afrika, en dan een handjevol hier en daar in Canada, Zuid Amerika, Nieuw Zeeland, etc...
 
Back
Top