Tour operators kunnen geen airline runnen

Re: @ dodo en de type-rating

Re: @ dodo en de type-rating

@kroket said:
Werkelijke kosten liggen veel lager, zeker nu je een zero-flight time type-rating kunt doen. Mensen belazeren elkaar dus waar ze bij staan.


Ook al is de simulator een level D, dan zal je alsnog wel circuits in een echt toestel moeten doen.......
 
Dus niet......

Als de betreffende CAA het approved heeft (Duitsland bijvoorbeeld) kun je zero-flighttraining doen, en wordt de rating gewoon in je brevet bijgeschreven! Insurance companies stellen echter vaak wel de eis dat je circuitjes hebt gevlogen voor dat je je lijntraining ingaat.
 
Is een beetje off topic ..... maar ik had begrepen dat de issue is of het een initial (heavy) jet type rating is of niet.
 
Nog even on topic;

Zonder enige ervaring een luchtvaartmaatschappij oprichten kán niet, volgens Verberk. ''Iedereen met 100.000 euro kan een airline beginnen. Maar er is meer nodig als je vliegtuigen wilt onderhouden, de luchtvaartinspectie hun werk wilt laten doen en zo meer.'' De voorbeelden Air Holland, en diens opvolger Exel spreken volgens Verberk voor zich.

- Martin had toch ook geen ervaring ten ie begon met reclameslepen ?

Hoogleraren zijn meestal lousy ondernemers. De TU Delft hielp bij het produceren van de Eaglet EE10 in Den Helder.

Kunstof tweezitter die niet onderdeed voor, en eruitzag als een Piper Tomahawk. Zelfs geen fuel injection of GPS, en dan concureren met Cirrus, Lancair en Diamond. Zelfs een 172 heeft 4 zitplaatsen voor wat zij er voor vroegen aan geld.....

De analyse van die andere hoogleraar is aardig, maar schuiven met geld gebeurt dus ook bij Martin Air, en Erik de Vlieger kan je nu ook wel vertellen dat goochelen en sell-and-lease-back geen garantie is voor een goede financiele afloop.

Mijn analyse is dat alleen de combi passagiers en vracht wat opleverd voor een zelfstandige maatschappij op de lange termijn.

S.
 
Last edited:
- Martin had toch ook geen ervaring ten ie begon met reclameslepen ?
Dat was wel meer dan 40 years in the air geleden!


De analyse van die andere hoogleraar is aardig, maar schuiven met geld gebeurt dus ook bij Martin Air, en Erik de Vlieger kan je nu ook wel vertellen dat goochelen en sell-and-lease-back geen garantie is voor een goede financiele afloop.
De eerste DC10 werd meerdere malen verkocht tijdens 1e de vlucht naar AMS, dat hebben ze daarna nog vele malen meer gedaan. Misschien dat EdV dat heeft overgenomen???:D :radar:


Mijn analyse is dat alleen de combi passagiers en vracht wat opleverd voor een zelfstandige maatschappij op de lange termijn.
Geloof ik ook in, en anders genoeg wet lease voor in de winter (ook MP senario van vroeger!!
 
Back
Top