@ dodo en de type-rating
@ dodo en de type-rating
Die 45k van HXL is een lachertje en gebaseerd op het verleden. 10 sessies in de sim, een beetje grondschool, paar uur CPT en circuitjes met een echt toestel waren de verklaring dat 100.000 gulden misschien (ja, misschien) wel terecht waren. Tja, en wat deed men dan bij Air Holland, HXL en in het begin ook DBR, je deelt dat bedrag door de bekende 2,20371 en dan kom je op ongeveer 45.000 euries.
Dit stinkt.
Werkelijke kosten liggen veel lager, zeker nu je een zero-flight time type-rating kunt doen. Mensen belazeren elkaar dus waar ze bij staan.
De type-rating als onderdeel van je operationele budget: Zeker om de gratis krant voor passagiers en collega mee te kunnen financieren, terwijl je als beginnend co-piloot niet eens de door jou betaalde krant mag lezen. Da's gevaarlijk. Nee, 10 uur naar het schermpje staren, da's lekker......