Totalen en Bijzonderheden 2023 ✈️🎅🎄🎇

Daar is ie dan!
Kliko is back, helaas kan ik daar niet mee inloggen.
Jaren niet geweest op dit forum!😜
Met pensioen in HKG gegaan vanwege COVID.dus no more B747.
Meer dan 20000 uur op alle de 747-100/200/300/400/-8 gevlogen alles in command.
Nu B777 in Europa,
Totaal 830 uur alles PIC.
Langste HKG-CVG 15 uur
Kortste LEJ-BRU 1uur.
Geen nieuwe bestemmingen, ben overal en nergens al geweest.
Tot volgend jaar.
Las ergens iets over de B777 en B747, maakt mij geen reet uit hoe een vliegtuig vliegt!
Gaat om de levensstijl! Die een type je bezorgd!
 
Hahaha die 777 was bijna identiek aan de 747-8 qua automatisering en FMS.
Het ding vliegt zo makkelijk, geen uitdaging.
Dus beste pensioenbak.
En belangrijker veel minder vermoeiend omdat de cabine op 4000-5000ft staat itt 7000-8000ft op de 747.
 
Blijft toch altijd wel erg leuk dit topic elk jaar!

Vannacht de laatste rotatie gedaan. Al met al een kalm vlieg jaar met vmml lange rotaties. Beste nieuws is dat er 30 x 787-9's gaan komen vanaf 2026. Slechte nieuws is dat er bij m'n vader uiteindelijk ongeneeslijke kanker is geconstateerd na eerdere medische blunders. 2024 wordt al zeer waarschijnlijk zijn laatste jaar.

Totaal 860:20hrs PIC op 737NG/MAX8/9
Sim hrs: 20hrs
215 sectoren, gemiddeld 18 p/mnd.
25031 passagiers vervoerd
542478 km gevlogen

Langste vlucht: Dubai - Salalah, Oman. 08:00hrs inc 2 x Go-Arounds in Mogadishu, 1 uur holden, een diversion naar Salalah en uiteindelijk een return to base. Rond 2.5hrs uur max FDP extension.
Kortste vlucht; Zanzibar - Dar Es Salaam, Tanzania; 00:30hrs block

Takeoffs: 108
Landings: 106
Daytime flying: 574:55hrs
Night time flying: 285:25hrs

25 Nightstops gedaan.
11 Night turnarounds gedaan. (erg laag!)
09 Dagen recruitment gedaan.
07 Nieuwe bestemmingen aangevlogen (Mogadishu, Krabi, Pattaya, Mykonos, Bodrum, Santorini en Corfu)
06 Go-Arounds (4 x Mogadishu, Almaty en Hargheisa)
05 De-iceing
02 Deadhead. (Santorini-DXB en Dubrovnik- DXB)
02 Aborted Engine Starts (MAX)
02 Visual/manual flight + approach (Mykonos-Santorini)
01 LVP Takeoff RVR200m in Almaty
01 CAT II Autoland in Yekaterinburg
01 Single FMC Fail
01 Cyclone aftermath landing in Mumbai
01 PAX restraint (dronken)
01 Standby callout
01 Return to Stand due MAX Eng Bleed fault

Verder qua werk weinig nieuw nieuws en veranderingen op komst voor 2024. Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst en safe travels voor 2024!
Dat is indrukwekkend. Daar is mijn jaar nog erg rustig bij 😄.

En vreselijk te lezen dat er grove fouten zijn gemaakt bij je vader 😪. Natuurlijk hebben artsen het wel eens mis. Het zijn ook mensen, maar dit is meteen met slechte gevolgen. Desalnietemin hoop ik dat de behandelingen dusdanig aanslaan dat hij nog iets van levenskwaliteit kan hebben. Heel veel sterkte aan jou, je vader en de familie.
 
Daar is ie dan!
Kliko is back, helaas kan ik daar niet mee inloggen.
Jaren niet geweest op dit forum!😜
Met pensioen in HKG gegaan vanwege COVID.dus no more B747.
Meer dan 20000 uur op alle de 747-100/200/300/400/-8 gevlogen alles in command.
Nu B777 in Europa,
Totaal 830 uur alles PIC.
Langste HKG-CVG 15 uur
Kortste LEJ-BRU 1uur.
Geen nieuwe bestemmingen, ben overal en nergens al geweest.
Tot volgend jaar.
Las ergens iets over de B777 en B747, maakt mij geen reet uit hoe een vliegtuig vliegt!
Gaat om de levensstijl! Die een type je bezorgd!
Welcome back Kliko 😃✈️.

Ook lekker bezig geweest zie ik 🤩🎆.

Wij hebben ook een paar ex Cathays bij ons😃.

Wat je zegt. Lifestyle is wel belangrijk.
Nu in ieder geval dichterbij huis ✈️.

Happy landings in 2024 🤩✈️.
 
Relaxed jaartje met weinig bijzonderheden.

Totaal uren B737: 546:15 uur
Autolands: 2
Go arounds: 2 (1x windshear, 1x unstable)
Langste vlucht (block) : 6:44 uur (SID-AMS)
Pax: 24.713 (loadfactor 92%)
Peut verstookt: 1.189.495 kg
AOG’s: 0
Diversions: 0

Beste wensen voor 2024!

Prima jaartje. Niet te hard gewerkt, behalve tijdens je Go Arounds 🤩✈️.

0 AOG,s... ja jullie hebben een goede Mx in house. Daar wordt op niets gespaard 🤩✈️.
 
@Scumbag101 Welkom terug Kliko! Mooi te zien dat er weer wat meer "oudere rotten" terugkomen naar Airwork.

Dit jaar 529:58 gevlogen. Alles op de 320 familie.
Langste: 6:03 (KFLL-KLAX)
Korste: 0:54 (KTPA-KFLL)

Weinig bijzonderheden, wel voor de tweede keer van de rechter- naar de linkerstoel geschoven. Deze keer onder FAA regelgeving.

Daarnaast was het deze maand ook 25 jaar sinds de eerste trainingsvlucht. Inmiddels staat de teller nèt boven de 11.5k uur. In totaal op 322 verschillende luchthavens geweest. Een kleine impressie:ME_flights.jpgEurope_flights.jpgUSA_flights.jpg
 
646h39m A380-800 in 83 vluchten.

135 uur simulator

Langste vlucht: OMDB-SBGR 15h02m
Kortste vlucht: OEJN-OMDB 2h33m
1 Go-around in EHAM
0 Diversions
 
Na tig jaren hebben meegelezen op Airwork en mede door (senior) Airworkers veel geleerd over de luchtvaart/vliegopleidingen was 2023 een bijzonder jaar voor mij.

Jaren zweten en tranen, jaren solliciteren is het eindelijk gelukt. Ik heb mijn 1e baan op een van de meest verkochte narrow-body vliegtuig 🥳
 
Beste wensen allemaal voor 2024!

Prima jaartje gehad:
605 uur PIC B737
187 sectoren
3x Go around (1x unstable, 2x runway occupied by aircraft)
1x return to base while airborne
28236 pax vervoerd

Happy landings!
 
569:54 op de B737-700/800, 88:00 in de sim
12:06 op de DA40
AMS-DXB was de langste met 06:56

RTM-AMS kortste met 0:32 (24 weg, 18R landen)

3x go around, allemaal op Pisa 2x door een windshear warning, 1x door 50kts tailwind op final

1x actual autoland

125 landingen

1 dochter
 
aan iedereen de beste wensen voor 2024.

na jarenlange afwezigheid doe ik ook maar weer eens mee.

694:05 uren gevlogen. Allemaal op de A380.
95 sectoren.
33 take offs en landingen.
252 nacht uren.
39.270 pax.
langste vlucht: 16.07 (DXB- LAX)
Kortste vlucht: 2:50 (AMM-DXB)
geen Go arounds of autolands.
2x de-icing.
veel te vaak GPS jamming, inclusief “PULL UP” warinings in cruise.

Aan het begin van het jaar mijn TRI qualification behaald.
 
Leuk dat de ervaren pieples langzaam terug komen maar hoe zit het met de newbies?
@RvdH en @Ilango, @berggeit wat zijn jullie cijfers voor 2023?

De laatste maanden was VFR-weer dungezaaid. Veel harde wind, buien, lage ceilings.
Zo ben ik over 2023 blijven steken op:

43:55 totaal, waarvan 37:50 op DA40 D en 6:05 op DA20-A1
30:35 glass cockpit (G1000)
11:55 PIC
6:35 PIC cross-country, waarvan 5:10 volgens de FAA definitie (>50nm).
117 take-offs en landingen, waarvan 26 als PIC

Bijzonderheden:

PPL-SEP examen gehaald met VP, EFIS en SLPC endorsements.

Langste vlucht 2:05 en dat was meteen ook de examenvlucht :oops:. Maar veel scheelt het niet met eerdere proefexamenvluchten.
Langste vlucht als PIC 1:25; meeste PIC tijd op één dag 3:00 (de bekende solo-driehoek)

Verste punt: EDLP, tevens grootste veld denk ik.
Aantal unieke velden: 8 (EHLE, EHTE, EHTX, EHSE, EHGG, EDKA, EDLP, EDLS).

Geen ongeplande go-arounds. Talloze cancellations door het weer, 1x door uitlopend onderhoud aan de kist.
2x pre-flight failures waarvan 1x delay en 1x cancel (aansturing transponder weigerde, en transponder is verplicht in de Lelystad CTR.)

Verste punt als PAX: HND, in een A359. Omdat zowel heen als terug oostwaarts ging, tevens een rondje bol... al scheelde dat niet veel, want de terugweg ging met max. 83 graden noord vrij dicht langs de Noordpool.
 
EDLP is niet je grootste veld hoor, dat is EHLE 😀.

Wat zijn je verdere plannen? Maar direct door naar ATPL?
 
OK, EHLE is inderdaad nog een fractie groter. Dat besef je op een gegeven moment niet meer, als het je thuishaven is...

EDLP voelde misschien groter omdat er daadwerkelijk airliners staan, en door het onbekende.

Beetje offtopic hier, maar doelen voor 2024:
  1. NR
  2. Time-building (ook: écht leren vliegen)
  3. ATPL theorie.
Of ik ook in 2024 al aan IR (en verder?) begin (zie signature), zal afhangen van of en hoe snel ik me daadwerkelijk door een halve plank vol ATPL plus digitaal lesmateriaal heen weet te worstelen. Ik zal dit ook even in m'n eigen draadje neerzetten, zodat dit topic verder vrij blijft voor statistiekjes.
 
Iedereen in elk geval het allerbeste toegewenst voor 2024!

Heb helaas maar weinig gevlogen dit jaar; 53.5uur. Helaas zat het weer niet zo mee.

Leukste was eigenlijk wel vluchtje Shoreham. Ik hoop dat het lukt om dit jaar meer te vliegen als afgelopen jaar.

Verschillende keren ook formatie gevlogen. Was wel heel leuk ook. Heb er een paar mooie foto`s van mijn toestel aan overgehouden.
PH-ABM-4.jpg
 
517.32 (hr/min) op de Boeing 737-800 (nou ja, enkele uren hiervan zijn op de -700). Daarnaast 16.00 Sim.

Geen Dubai dit jaar dus de langste vlucht vanuit Tel Aviv. LLBG-EHAM 5.30 block
Geen 737 ferry binnen NL in 2023 dit keer. Kortste vlucht LFPG-EHAM 1.03 block (laatste leg van het jaar)

0 go-arounds, 0 uitwijk… ja, één medical diversion (ja, die laatste stretch van het jaar…) naar CdG.

Allemaal de beste wensen voor 2024 !
 
Back
Top