Totalen en Bijzonderheden 2023 ✈️🎅🎄🎇

@Scumbag101 Welkom terug Kliko! Mooi te zien dat er weer wat meer "oudere rotten" terugkomen naar Airwork.

Dit jaar 529:58 gevlogen. Alles op de 320 familie.
Langste: 6:03 (KFLL-KLAX)
Korste: 0:54 (KTPA-KFLL)

Weinig bijzonderheden, wel voor de tweede keer van de rechter- naar de linkerstoel geschoven. Deze keer onder FAA regelgeving.

Daarnaast was het deze maand ook 25 jaar sinds de eerste trainingsvlucht. Inmiddels staat de teller nèt boven de 11.5k uur. In totaal op 322 verschillende luchthavens geweest. Een kleine impressie:View attachment 572View attachment 573View attachment 574
Gefeliciteerd wederom met je Upgrade 😄👍✈️
 
Na tig jaren hebben meegelezen op Airwork en mede door (senior) Airworkers veel geleerd over de luchtvaart/vliegopleidingen was 2023 een bijzonder jaar voor mij.

Jaren zweten en tranen, jaren solliciteren is het eindelijk gelukt. Ik heb mijn 1e baan op een van de meest verkochte narrow-body vliegtuig 🥳
Van harte gefeliciteerd net je eerste baan. Ik wens je vele happy landings in 2024 😄👍✈️
 
Eerste 4 maanden in 2023:
29 vluchten in de DA-EASY (Falcon 900EX EASY II) = 96.0

Mei - December 2023:
52 vluchten in de Bombardier Global 5000 VISION = 92.7
23 vluchten in de Bombardier Global 6000 = 62.1
1 vlucht in de Bombardier Global 6500 = 3.1
1 vlucht in de Bombardier Global 7500 = 0.5

106 vluchten met 254.4 uur totaal
41 day landings en 13 night landings
746.300 lbs of 338.516 kg brandstof verstookt
91.169 nm of 168.845 kilometer
In totaal 178 passagiers

In April de knoop doorgehakt om van baan te veranderen na zo’n 15 jaar exclusief voor dezelfde familie gevlogen te hebben, en daarvoor al 8 jaar betrokken op een aantal andere manieren. Na 22 jaar in & om de familie te zijn geweest was het geen makelijk besluit, maar ik heb gelukkig de mogelijkheid gekregen van mijn nieuwe baas om dat op een nette en keurige manier af te sluiten en over te dragen.

Ik heb nog regelmatig contact met mijn vorige baas, want hij is gewoon een “true gentleman” en ik respecteer hem enorm.

Mijn nieuwe klanten (2 broers) zijn thrill seekers en gaan naar de meest exotische en fantastische plekken en uithoeken op de wereld en ik heb weer dat gevoel van een jong ventje, klaar om de wereld in te trekken.

Met een verse Global 7500 type rating op m’n brevet zal 2024 een jaar van veel “first” worden.
 
Daar is ie dan!
Kliko is back, helaas kan ik daar niet mee inloggen.
Jaren niet geweest op dit forum!😜
Met pensioen in HKG gegaan vanwege COVID.dus no more B747.
Meer dan 20000 uur op alle de 747-100/200/300/400/-8 gevlogen alles in command.
Nu B777 in Europa,
Totaal 830 uur alles PIC.
Langste HKG-CVG 15 uur
Kortste LEJ-BRU 1uur.
Geen nieuwe bestemmingen, ben overal en nergens al geweest.
Tot volgend jaar.
Las ergens iets over de B777 en B747, maakt mij geen reet uit hoe een vliegtuig vliegt!
Gaat om de levensstijl! Die een type je bezorgd!
Wat leuk dat je terug bent Kliko (y) Je bent me met uren wel de baas hé. Maar heel leuk dat ik nog met je zoon ben wezen vliegen afgelopen zomer.
 
Leuk dat de ervaren pieples langzaam terug komen maar hoe zit het met de newbies?
@RvdH en @Ilango, @berggeit wat zijn jullie cijfers voor 2023?
Beetje laat, maar..

Totalen:
- eerste vlucht: 2 juli 2023
- laatste vlucht: 17-12-2023
- 7:40 uur op de C172
- Kortste vlucht 00:20 (laatste vlucht v/h jaar, in mijn les-topic lees je waarom :eek:)
- Langste vlucht 1:00
- 35 Take Offs en Landings
- 2 Go-Arounds
- 28 Touch & go's

Hoogtepunt was sowieso, bij de laatste lessen, helemaal zelf touch & go's maken. Dat jullie professionals dit gewoon dagelijks mogen doen en er ook nog voor betaald worden maakt mij een kléin beetje jaloers ;)
Andere achievement: 17-12 meteen de eerste pagina van m'n pilots logbook volgeschreven :)
Totaal uren is nu 10:25.

2024 brengt sowieso m'n eerste solo (ga ik dan vanuit)! PPL gaat hem denk ik nog niet worden, daarvoor moet ik toch echt nog heel veel meer uurtjes maken en dat zit er sowieso financieel niet in.
 
Back
Top