Totalen en Bijzonderheden 2023 ✈️🎅🎄🎇

V1Rotate

Well-known member
Hallo beste Forumleden 🤩,

Het jaar is bijna om, dus is het weer tijd voor het traditionele draadje, Totalen en Bijzonderheden.

Ik heb een niet al te overdreven jaar gehad, maar wel weer een aantal nieuwe bestemmingen aangedaan. O.a. Birmingham Alabama, Bahrain, nog wat hier en daar in Afrika > Algiers, Casablanca, Azie> Jakarta en Surabaya, en dit keer Hong Kong ZONDER Corona Maatregelen dus eindelijk de stad mogen bekijken 😁. Ook was ik in Dhaka Bangladesh, Pakistan, Lahore, Multan, Karachi.

Verder mijn eerste Pax vluchten gevlogen met de 747-400. Wij vliegen voor Saudia Hajj, Umrah en reguliere Pax vluchten.
Was weer vreemd om Paxen te vliegen en Cabin Crew die je koffie maakt en je eten brengt 🤩.

Verder geen gekke dingen.

Totalen:
- Ik zal rond de 635 uren block komen 31.12.
- 36 Take Offs en Landings
- 195 uur Night
- 29:13 Linecheck
- Kortste vlucht DNMM-DGAA 00:55
- Langste vlucht OEJN-WARR 11:00
- 0 Go-Arounds
- 0 Aborted T/O's
- 0 De-ice, hebt ook bar weinig Koud weer in Afrika en Middle East 😁.
- 1x LPC 1x OPC overleefd in de Torture Box.
- Paar Linechecks gehad, dit omdat we op 2 verschillende AOC's. Vliegen
- Ontelbaar aantal vallende sterren en Meteorieten gezien.
- Eindeloos veel Roster Changes 😅
- Tijdens 1 vlucht ongeveer 350 Varkens vervoert 🐷🐖.
- En er is een mini V1 onderweg 🧑‍🍼

Er zal mij wellicht nog wel wat te binnen schieten, maar dan voeg ik dat nog wel toe.

Ik wens jullie allemaal een fijne feestdagen en een gezonde en gelukkige 2024 ✈️🎅🎄🎇🍾.

Iedereen die dit jaar afgestudeerd zijn voor hun vliegopleiding wens ik happy hunting, dat jullie snel een baan mogen bemachtigen. Je eerste baan is heilig 😉👍.

Diegene die van baan willen veranderen, heel veel succes ook bij de assessments.

Boven al, Happy Landings... Keep the Blue Side Up
 

Attachments

  • illustration-2023-christmas-holiday-boeing-747-painted-like-can_756405-31311.jpg
    illustration-2023-christmas-holiday-boeing-747-painted-like-can_756405-31311.jpg
    85 KB · Views: 3
Last edited:
Daar is het draadje weer! Leuk! De traditie schrijft ook dat jij deze opstart!
Ik heb nog 3 standby en reserve dagen en nog wat vluchtjes, dus mijn bijdrage komt nog.
@V1Rotate jullie krijgen ook de 777 toch? Sta je te springen of blijf je zo lang als kan op de queen?
 
Daar is het draadje weer! Leuk! De traditie schrijft ook dat jij deze opstart!
Ik heb nog 3 standby en reserve dagen en nog wat vluchtjes, dus mijn bijdrage komt nog.
@V1Rotate jullie krijgen ook de 777 toch? Sta je te springen of blijf je zo lang als kan op de queen?
Hi Lima,

Ja dat klopt. Ik start die elk jaar.

Hopelijk blijven je sb's rustig 😄.

We hebben 2 777's. Dat zouden er 5 moeten worden, maar nee sta niet te springen om daarop te gaan.

Heb nu een kleine 1100TT op de Queen. Bevalt me prima 😄.
 
Leuk, leuk leuk!
Moet nog een vlucht, zit aan ontbijt in Luik en over een paar uur extra hard naar Atlanta en dan naar huis.
Geen schokkende vliegtijden dit jaar, voornamelijk door training delays.
Wordt vervolgd….in een dag of twee.
 
Leuk, leuk leuk!
Moet nog een vlucht, zit aan ontbijt in Luik en over een paar uur extra hard naar Atlanta en dan naar huis.
Geen schokkende vliegtijden dit jaar, voornamelijk door training delays.
Wordt vervolgd….in een dag of twee.
Jezus. Zit jij in Luik, zit ik nu in de Zandbak 😅.
 
Alright, mijn laatste vlucht van het jaar gedaan:

Eerste vlucht CVG-NRT 24-3-'23
Laatste vlucht LGG-ATL 23-12-'23

Langste vlucht CVG-NRT 15:44
Kortste vlucht NRT-NGO 01:14

Totaal: 471 uur totaal inclusief 56 uur sim
PIC: 368:36
64 sectors
50 landingen
4 Typhoons
2 holdings
1 CAT II autoland
1 overspeed event ( Convective)
192.710 NM

Voor degenen die het niet gevolgd hebben, vorig jaar November begonnen met upgrade (command) en omscholing van 747 naar 777. Door trainings vertragingen pas eind Mei ‘23 klaar.
Gelijk op mijn tweede vlucht als PIC een hold gevolgd door CATII autoland in de buitenband van een typhoon in Narita Japan.
Totaal vier keer met een typhoon te maken gehad, Japan twee keer, Korea en HongKong.
Overspeed event was op zich ook wel interessant, Milaan naar HongKong over Azerbeidjan. Vanwege Russisch luchtruim konden we niet naar links, niet naar rechts door ander verkeer. Wolk zag er op zich vrij onschuldig uit, niets op de radar op verschillende tilt standen.
Nauwelijks boven te top kregen we +/- 40kts snelheids variaties wat even tot een overspeed leidde, FO in de bunk ging tegen het plafond en de FO die net aan een maaltijd begonnnen was ging over de vloer. Op de Satphone dispatch en maintenance gebeld, die zeiden schrijf maar op voor een inspectie in HongKong. Daar is de maintenance computer uitgelezen en het bleek allemaal nog binnen de limieten van Boeing voor een inspectie.

Overall vrij stressvol jaar geweest met een stuk minder vliegtijd dan verwacht. Krijgen in '24 er een aantal bestemmingen bij maar ik ben er zo goed als zeker van dat ik terug ga naar de 74 zodra ik 1000 uur PIC op de 77 heb. Vandaar dat ik hoopte dit jaar rond de 600 uur te vliegen ipv nog geen 400 PIC.
Het zal vast tegen een heilig huisje zijn maar ik vind de 77 niet geweldig.
 

Attachments

  • IMG_0286.jpeg
    IMG_0286.jpeg
    440.1 KB · Views: 9
Ik moet het nog optellen, maar ik denk dat ik zo'n 25 uur gevlogen heb. Meer IFR dan VFR, twee nachtlandingen zowaar en een hoop plezier. Trips naar Cambridge (VK) en Aeroe (DK) als hoogtepunten. Als ik dit zo kan voortzetten in het nieuwe jaar dan ben ik helemaal tevreden! Fijne jaarwisseling, hopelijk weten wat meer mensen dit forum weer te vinden.
 
Last edited:
Ik moet het nog optellen, maar ik denk dat ik zo'n 35 uur gevlogen heb. Meer IFR dan VFR, twee nachtlandingen zowaar en een hoop plezier. Trips naar Cambridge (VK) en Aeroe (DK) als hoogtepunten. Als ik dit zo kan voortzetten in het nieuwe jaar dan ben ik helemaal tevreden! Fijne jaarwisseling, hopelijk weten wat meer mensen dit forum weer te vinden.
Leuke tripjes 🤩.

Ik wens je ook in 2024 vele happy landings.

Idd, ik hoop dat AW weer op gang komt.
Ik mis de tijden van ouwe rotten in de luchtvaart, GA en Grote Luchtvaart, zoals Art. Morningglory, 767-300ER, CumulusNimbus en nog een hele hoop andere.

Dat jaar op Zwart deed weinig goeds helaas, want het forum ziet er goed uit. Is overzichtelijk, Complimenten aan Vincent 😄👍✈️.

Daarnaast nu geven wannabees elkaar advies. Niets ten nadele, ik was ook ooit een wannabe, maar voor wannabees zou het goed zijn als er ervaren mensen hun ervaringen delen en advies geven.

Groeten,

V1
 
Ik was nog vergeten een uur of 10-12 SEP 172 en 182.
Ben officieel zelfs night current :cool:
Bedoeling is komende jaar wat meer GA te vliegen, wat leuke bestemmingen met overnachtingen met Mrs EA.
 
Ik was nog vergeten een uur of 10-12 SEP 172 en 182.
Ben officieel zelfs night current :cool:
Bedoeling is komende jaar wat meer GA te vliegen, wat leuke bestemmingen met overnachtingen met Mrs EA.
🫡 Super leuk dat je weer current bent op SEP's.

Zou ik ook wel weer willen. Mijn SEP is afgelopen eind Oktober.

Wil die alleen geldig maken wanneer ik daarnaast wat kan vliegen waarvoor ik betaald wordt. Anders is het een wat te dure hobby, met een baby opkomst. Die luiers gaan al genoeg kosten 😅.
 
Totaal 26:55:
- 12:30 DR40 (Robin)
- 14:25 P28A (Piper met verglaasde cockpit)
- 03:05 IFR

Mooiste vlucht: gestrand vliegtuig op Friedrichshafen weer aan de praat krijgen en als PNF terugvliegen naar Midden-Zeeland.
Ook mooie ervaringen, en ook leuke vlucht uit Friedrichshafen 😃.
 
2023 was een rot jaar.

Morgen nog een rondreis door Europa. Trein, deadhead en 4 uur taxi om nog een vliegtuig vanuit onderhoud terug te vliegen. Dus er komt nog een uurtje of 2 bij:
552 uur op A319/320/321 ceo/neo.
32.448 passagiers
6 holdings
1.214.470 kg fuel verbrand
0 diversions
1 Go Around vanaf de jumpseat meegekeken
Door nieuwe regels 150 plekken gestegen op de senioriteitslijst.

Bijzonderheden: medical kwijt geraakt voor 3 weken, maar voorlopig voor 3 maanden goedgekeurd.
Het hadden veel meer uren kunnen zijn, maar door mijn medical en mijn vrouw die ernstig ziek is, was ik weinig aan het werk.
Mijn werkgever laat me gelukkig bij elke chemo zijn en plant me vrij omtrent de behandelingen. Geweldig om zo gesteund te worden door mijn collega’s.
 

Attachments

  • IMG_5463.jpeg
    IMG_5463.jpeg
    152.2 KB · Views: 31
Last edited:
2023 was een rot jaar.

Morgen nog een rondreis door Europa. Trein, deadhead en 4 uur taxi om nog een vliegtuig vanuit onderhoud terug te vliegen. Dus er komt nog een uurtje of 2 bij:
552 uur op A319/320/321 ceo/neo.
32.448 passagiers
6 holdings
1.214.470 kg fuel verbrand
0 diversions
1 Go Around vanaf de jumpseat meegekeken
Door nieuwe regels 150 plekken gestegen op de senioriteitslijst.

Bijzonderheden: medical kwijt geraakt voor 3 weken, maar voorlopig voor 3 maanden goedgekeurd.
Het hadden veel meer uren kunnen zijn, maar door mijn medical en mijn vrouw die ernstig ziek is, was ik weinig aan het werk.
Mijn werkgever laat me gelukkig bij elke chemo zijn en plant me vrij omtrent de behandelingen. Geweldig om zo gesteund te worden door mijn collega’s.
Heel veel sterkte gezondheid in 2024. Dat jullie beide sterk hierdoor komen en dat haar behandelingen goed aanslaan en gezond verklaard mag worden en jij uiteraard weer volle Medical.

✈️✈️✈️
 
Totaal 24:43 gevlogen waarvan 16:05 overland.
23 landingen.
In het laatste kwartaal alleen maar vluchten afgezegd in verband met het weer. Drie maanden niet gevlogen dus. Ik hoop dat in januari te gaan inhalen. Kan ik ook weer eens een nachtvlucht doen. Daar is het door dit weer dit najaar nog niet van gekomen.
 
Blijft toch altijd wel erg leuk dit topic elk jaar!

Vannacht de laatste rotatie gedaan. Al met al een kalm vlieg jaar met vmml lange rotaties. Beste nieuws is dat er 30 x 787-9's gaan komen vanaf 2026. Slechte nieuws is dat er bij m'n vader uiteindelijk ongeneeslijke kanker is geconstateerd na eerdere medische blunders. 2024 wordt al zeer waarschijnlijk zijn laatste jaar.

Totaal 860:20hrs PIC op 737NG/MAX8/9
Sim hrs: 20hrs
215 sectoren, gemiddeld 18 p/mnd.
25031 passagiers vervoerd
542478 km gevlogen

Langste vlucht: Dubai - Salalah, Oman. 08:00hrs inc 2 x Go-Arounds in Mogadishu, 1 uur holden, een diversion naar Salalah en uiteindelijk een return to base. Rond 2.5hrs uur max FDP extension.
Kortste vlucht; Zanzibar - Dar Es Salaam, Tanzania; 00:30hrs block

Takeoffs: 108
Landings: 106
Daytime flying: 574:55hrs
Night time flying: 285:25hrs

25 Nightstops gedaan.
11 Night turnarounds gedaan. (erg laag!)
09 Dagen recruitment gedaan.
07 Nieuwe bestemmingen aangevlogen (Mogadishu, Krabi, Pattaya, Mykonos, Bodrum, Santorini en Corfu)
06 Go-Arounds (4 x Mogadishu, Almaty en Hargheisa)
05 De-iceing
02 Deadhead. (Santorini-DXB en Dubrovnik- DXB)
02 Aborted Engine Starts (MAX)
02 Visual/manual flight + approach (Mykonos-Santorini)
01 LVP Takeoff RVR200m in Almaty
01 CAT II Autoland in Yekaterinburg
01 Single FMC Fail
01 Cyclone aftermath landing in Mumbai
01 PAX restraint (dronken)
01 Standby callout
01 Return to Stand due MAX Eng Bleed fault

Verder qua werk weinig nieuw nieuws en veranderingen op komst voor 2024. Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst en safe travels voor 2024!
 
Last edited:
Relaxed jaartje met weinig bijzonderheden.

Totaal uren B737: 546:15 uur
Autolands: 2
Go arounds: 2 (1x windshear, 1x unstable)
Langste vlucht (block) : 6:44 uur (SID-AMS)
Pax: 24.713 (loadfactor 92%)
Peut verstookt: 1.189.495 kg
AOG’s: 0
Diversions: 0

Beste wensen voor 2024!
 
Back
Top