Totalen en bijzonderheden 2015 :kerst: :biertje:

Totalen en bijzonderheden 2015 :kerst: :biertje:

Zo de vakantie is begonnen, dus het is weer klaar voor dit jaar.

Total time: 328 uur (lekker rustig jaar)

6 uur 20 min B737-300, 6 T/O's en LNDG's
7 uur 10 min B737-700, 4 T/O's en LNDG's

1 TQ B757, 64 uur sim
1 Conv. B767, 16 uur sim

212 uur B757-200, 53 T/O's en LNDG's
102 uur B767-300ER, 16 T/O's en LNDG's

6.515 pax vervoerd
1.924.300 Kg Jet fuel getankt
1.178.000Kg verstookt

67 ILS Approaches (1 autoland voor de TQ)
11 VOR-DME Approaches
01 Visual
01 G/A, not stable @ 1000'
00 diversions

125.540 nm gevlogen ( dat is 6x de aarde rond)

En als aller mooist natuurlijk; een prachtige mooie dochter gekregen dit jaar!


Iedereen de beste wensen voor een knallend 2016.
 
Waarschijnlijk blijft het hierbij voor dit jaar:

SEP 144:16
MEP 07:35

C150 06:30
C152 34:31
C172 62:25
C72R 00:50
C182 11:35
P28S 06:30
PA44 07:35
SYMP 21:55

Langste vlucht: 465NM (EGKA-LFBZ)
Meest gevlogen op 1 dag: 08:00 ( LJPZ-LGMG )


Iedereen alvast veel vliegplezier voor 2016!
 
Last edited:
Met nog een uurtje of 7 te gaan op de 30e

- 500 uur CRJ 1000

- 4x go around, waarvan 1x een niet nader te noemen grote lowcost die het nodig vond om de baan op te taxien. de rest vanweg +TSRA die even het veld over trok (altijd fijn die locale buitjes hier)
-1x old school taxien vanwege nosewheel steering inop.

0x diversion (langste holding was wel 1:10 in Jogyakarta)

- Meerdere heerlijke overnachtingen in Bali voor chartervluchten naar Dili (Timor Leste)

- Onbekend aantal visuals, waarvan de meeste in papua waar soms geen approaches zijn. heel veel VOR/DME een een aantal ILS (VOR/DME is meer regel dan uitzondering)

Nog steeds op de rechterstoel en nog steeds een 2 bander hier, mede dankzij slechts 400-500 uur per jaar. Moet 1500 in het bedrijf hebben voor mijn 3e band :p

Zeer positieve is de som die ik afgelost heb dit jaar.

Fijne dagen en een goed 2016!
 
Last edited:
Vandaag nog 2:05 erbij, niet mijn aangenaamste vlucht overigens, wind en turbulentie.
Het jaartotaal komt daarme op een bedroevende 27:40, allemaal achter mijn eigen 912.

Voornemens voor 2016: meer vliegen, al eens met een ander toestel vliegen (wie weet zelfs een PPL-bak), al eens met een instructeur vliegen, veel meer oefenen op onverwachte situaties, te beginnen met EFATO.
 
Last edited:
Mogelijk nog een half uurtje te gaan op oudejaarsavond. De totalen:
718:12 waarvan 322:55 nacht (!).
135 betonkletsers
alles op de 330.
Langste: OTHH - FAOR (Doha - Jo'burg) in 8:58
Kortste: VECC - VGHS (Kolkatta (of hoe je dat deze week ook schrijft) - Dhaka) in 0:51
 
Mogelijk nog een half uurtje te gaan op oudejaarsavond. De totalen:
718:12 waarvan 322:55 nacht (!).
135 betonkletsers
alles op de 330.
Langste: OTHH - FAOR (Doha - Jo'burg) in 8:58
Kortste: VECC - VGHS (Kolkatta (of hoe je dat deze week ook schrijft) - Dhaka) in 0:51

@ J.I.P. Ik win het nog net van KL met 354:29 Nacht uren als Postduif/Vrachtboer daar komt nog een kleine 6 uur bij op oudejaarsdag.
M'n kortste vlucht dit jaar LIME -> LIMC 0:19
Langste LBSF -> EDDK 02:32 Pfffew lijkt wel long haul. Sterker nog het was Long Haul!! Ik kon tenslotte de bestemming bij vertrek niet zien op m'n EHSI in map mode.

M'n dag uren beperken zich echter tot 11:44 (SEP)
 
Ook hier zit het jaar er op. De totalen:
- 533.24 uur B737-700/800 (incl. 20 uur sim, veel deeltijd opgenomen)
- langste sector 6.06u blocktijd Banjul (Gambia) - Amsterdam
- kortste sector 0.30u blocktijd, RTM-EIN
- 1x diversion, 1x G/A omdat ATC ons vergeten was, 1x threesixty on final Venetië (not stabilized at 1000ft)
- leukste stop: vier dagen Marsa Alam waarvan drie dagen scuba-diving in de Rode Zee.

Gelukkig nieuwjaar iedereen!
 
Last edited:
Met vannacht nog een vlucht naar Perth te gaan, tot nu toe:

795h01m A380-800
Langste vlucht: OMDB - KIAH 16h40m
Kortste vlucht: OMDB - VABB 2h48m
306h22m door de nacht, alhoewel dit een beetje vertekent is aangezien het bijvoorbeeld in de zomer op een vlucht naar KLAX of KSFO niet donker wordt en je toch meer dan 16 uur onderweg bent, kom je terug uit Azie dan is het vaak de hele vlucht juist donker.
0 Go-arounds, de laatste was in 2009.
0 Diversions
Gemiddelde sectorlengte: 9h34m
33 Eigen landingen
Meest aangevlogen bestemming: EHAM 10 keer, goed voor 139h04m
Meest oostelijke bestemming: NZAA
Meest westelijke bestemming: KSFO

De in totaal 30 ULR sectoren waren goed voor 447h48m, gemiddeld per sector dus bijna 15 uur, gok zo'n 175-200 uur in de bunk in totaal, 25% van de tijd aan boord bijna.

Leukste vlucht: Het ophalen van een nieuwe A380 uit de fabriek in Hamburg.
 
Totaal: 770:35
Waarvan 1:05 prof.check C172, de rest 737-800
Langste vlucht: 4hr39min LEAL-EFTP
Kortste vlucht: 0hr30min blok, 0hr14min flight LFLS-LFMH
CAT 3: 2
CAT 2: 2
Go around: 2; 1x door verkeer voor ons dat zich, tussen de 50 en 18nm van het veld, niet aan de door atc geïnstrueerde minimum snelheden hield; 1x door X-wind out of limits met diversion.
1 diversion voor de approach door runway state beneden benodigde, door ijs.
Voldoende blauwe zwaailichten aan de trappen gehad.
Oudste jet: 12 jaar, 2 maanden
Nieuwste jet: 2 weken
ATPL ontdooid.
Hoop geleerd
Hoop lol gehad

Allen het beste voor 2016!
 
Last edited:
Was weer een leuk jaar! 560 uur op de ATR 42 en 72.
Aardig wat nacht uren bijgeschreven -> 240 uur, aangezien ik de afgelopen 2 maanden veel in Noord Zweden heb gevlogen en afgelopen winter vanuit Tallinn en Vilnius.

Dit jaar ook nog in een tropische omgeving actief geweest, heb 6 weken gevlogen vanuit Malabo (Equatoriaal Guinnea).

Wat mij zeker bij zal blijven was een ferry vlucht van Malabo naar Riyad met een stop in Khartoem en de dag erna vanuit Riyad naar Belgrado via Chania (Kreta)!

Wens iedereen het beste voor 2016:biertje:
 
Beste wensen voor iedereen,

709 uur op de B738
Paar birdstrikes als enige bijzonderheid.

Nieuwe werk gever,
Vanaf nu ga ik B777 uren bijhouden
 
Met nog één take off in 2015 te gaan en één landing (hopelijk) in 2016 kom ik dit jaar uit op:

466 uur totale tijd waarvan:

110 uur op de Boeing 787
356 uur op de Boeing 737

Plus een aantal instructie simulator sessies op de 737.

Korste vlucht:
London Gatwick --> Copenhagen: 1.5 uur

Langste vlucht:
Delhi --> London Heathrow: 9.9 uur

Het is een bewogen jaar geweest, wat hoogte punten:
Geaccepteerd in het training department van Norwegian als TRI.
Succesvol de sollicitatie procedure bij British Airways gehaald.
Boeing 787 typerating gedaan en de 777/787 op mijn license mogen bijschrijven.
Na 6 jaar Low Cost vliegen (Ryanair en Norwegian) eindelijk een baan bij een flag carrier.

Beste wensen iedereen voor 2016
 
633u A320
175 landingen
7 auto-land, waarvan 4 CAT3
langste vlucht Aqaba-BRU 5:30 block

niet zo bijzonder jaar, behalve tot tweemaal toe als surprise kunnen regelen om met VVIP te vliegen (zoontje van 1,5 :cool: + partner richting de schoonouders)
 
666:35 TOTAAL

645:20H SW4
21:15H C182

Landingen: 399
Gemiddelde vluchttijd: 1:39H
Kortste vlucht: 0:15H EHAM-EHRD
Langste vlucht: 4:50H LFRS-EETN

Dieptepunt: De nadelen van ZZP'er zijn mogen ervaren in november. Een duty van bijna 24 uur gemaakt, n.b. met de FOM/ChiefPilot. Accepteren of wegwezen was 't antwoord van Herr Directeur en de FOM/C.P.

Dus voornemen voor 2015, zoeken naar nieuwe werkgever!
 
Het jaar 2015 zit er weer op. Best een top jaar gehad. 2.5 Maand geleden verhuisd naar de linker stoel en veel gevlogen. Mooie trips gedaan en met leuke mensen gewerkt.

De totalen;
- 855:05hrs 737-800. (waarvan 130:55hrs als P1)
- 1564:44hrs Duty tijd.
- 32hrs sim
- 289 sectoren
- 146 landingen (90 dag en 56 nacht)
- 28938 passagiers vervoerd
- 15 deadhead vluchten
- Langste blocktime 07:02hrs (Dubai-Bujumbura in Burundi due Yemeni airspace closure. Flight time 06:32hrs incl 1 G/A)
- Langste flight time 06:37hrs (Dubai-Zanzibar due Yemeni airspace closure. Block time 07:02hrs too)
- Kortste flight time 00:13min (Zanzibar-Dar Es Salaam)
- Eerste flydubai vlucht gedaan naar Kathmandu na de aardbeving. Volgepakt met rescue werkers en hulp goederen.
- 3 keer terug naar stand gegaan. (2x tech en 1x door ATC slot error)
- Langste holding time 01:00hrs nabij Najaf, Irak.
- Langste duty 18:00hrs. (tech delay en deadhead vlucht)
- 6 x De-Icing
- 3 x Divertions. (Osh in Khyrgyzistan naar Bishkek, Najaf in Irak naar Kuwait en van DXB naar DWC vanwege TS)
- 6 x Visual approaches
- 1 x zelf geland in Kabul als FO. (Cpt only airfield)
- 4 x Safety Pilot.
- 3 x G/A. Ergste was in Dar Es Salaam waar een C172 een ATC G/A instructie beantwoorde met "negative, I'm landing...:confused:"

Verder heel veel rondjes nabij DXB gedraaid. :kerst::biertje:
 
Last edited:
659:39 uur Xbox 320

184 een bon cartache gemaakt
2 Go arounds. 1 tailwind out of limit en 1 te dicht op een heavy.
8 cat III, 1 cat II (tweede keer actual in mijn carriere en het was een nipte. VNO)
Gelukkig weer iets meer visuals dan vorig jaar.

En voor mij ook als absolute hoogtepunt een prachtige dochter!

Beste wensen!
 
Nog een meisje! Echte mannen maken meisjes.

Gefeliciteerd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
In de zomer bij mijn nieuwe werkgever begonnen, dus terug vanuit Spanje naar Nederland. Veel mooie vluchten en nieuwe vrienden gemaakt.

De totalen;
- 735:39hrs 737-800
- 22hrs sim
- 229 sectoren
- 113 landingen
- 1,745,760kg verstookt
- 265,006 NM
- Langste flight time 06:35hrs (Banjul - Amsterdam, 06:55 block)
- Kortste flight time 00:15 (Rhodos - Kos, 00:24 block)
- 1 low speed RTO (in 200m RVR op 36L in Amsterdam, return to gate)
- 12 x Visual approaches
- 0x GA
- ATPL gehaald

Al met al een heerlijk jaar, proost vanuit Gambia:biertje:

Bobermo
 
Back
Top