Laat me niet lachen...
Doe die laatste haakjes maar weg
Je wordt echt wel geil van dat "gerenomeerd" hé, maar ik zal je blik eens verruimen, de wereld is groter dan Nederland. En daar zijn ook maatschappijen / bedrijven. (waarvan een pak niet eens je cv'tje van een standaard NLS of whatever accepteren als er geen +100 ME op staat).
Sta je mooi te blinken als je prachtige, gerenomeerde maatschappij zijn diamanten poortje sluit.
Ik word zeker geil van gerenommeerd, want ik heb er hard voor moeten werken, en het is iets wat ik altijd al wilde.
De wereld is zeker groter dan Nederland. Dat weet ik, want ook ik heb mijn opleiding ook in het buitenland gedaan. En daarvoor heb ik het grootste gedeelte van mijn leven in het buitenland doorgebracht in een paar van de grootste hell holes op aarde, dus vertel mij niet dat ik m'n blik moet verruimen.
Kunnen we niet eens een soort poll houden op Airwork? Kijken waar de meeste werklozen onder zitten. De modulaire/Amerika gangers, of de KLS/NLS/EPST/FTE/Intercockpit etc etc etc mensen. Waarschijnlijk krijg je wel een vertekend beeld, daar de meeste werklozen denk ik niet zullen stemmen. Het antwoord weet ik wel. Het gaat er ook niet om naar hoeveel bedrijven je je C.V. mag sturen, maar om hoeveel bedrijven je aannemen. De meeste bedrijven nemen slechts mensen met Jet/Airline ervaring aan. Denk aan LH Cargo, VS, MP, EK, CY om er maar een paar te noemen.
Ik zeg ook niet dat integrated beter of slechter is dan modulair, MAAR, het is gewoon een feit dat je kansen op de banenmarkt als ab initio het beste zijn met een integrated opleiding. Dat is waar de grote maatschappijen (KLM, BA, LH) voor kiezen, en de meeste LoCo's (FR, EZY, BMI en in iets mindere mate HV), om maar een handvol maatschappijen te noemen. Waarom? 3 belangrijke redenen:
- de student heeft aangetoond hard te kunnen werken en zich in korte tijd de benodigde stof eigen te kunnen maken. Belangrijk bij een TQ.
- de student komt van een opleiding die bekend is bij de maatschappij, waar ze de resultaten en schriftelijke beoordelingen op de juiste waarde kunnen schatten, ipv dat je slechts met een brevet aan komt zetten.
- de student heeft een intieele selectie doorlopen, en is dus vooraf geselecteerd op capaciteiten en gewenste persoonlijke eigenschappen.
Verder Cpt. Relax, ben jij, net als ik een regelmatige bezoeker van dit forum. Daarom verwacht ik ook wel een beetje dat jij weet dat ik ook schijt op het aanname beleid hier in Nederland. Ik probeer slechts uit te leggen waarom ik Modulair een veel slechtere keuze vind dan Integrated.
Verder zou ik, als ik jou was, m'n mening iets genuanceerder proberen over te brengen, daar je nog niet eens bent
begonnen met de opleiding. Komt een beetje bijdehand over op mensen die al wel vliegen, integrated of modulair :kiss: .