TFL krijgt eerste 757?

@Iz; weet je zeker dat de BvL van de PH geregistreede vliegtuigen (South African) kisten niet gewoon nederlands is? Kan me niet voorstellen dat een afrikaanse BvL in europa geaccepteerd wordt op europeese kisten.

Dat is een beetje als een auto uit polen op nederlands kenteken zetten en dan zeggen dat je geen APK hoeft omdat de poolse is nog geldig... ...
 
Last edited:
Dr Know, je hebt gelijk. Even gecheckt op het intranet en daar kun je alle BvI's, BvL's etc bekijken. M'n denkfout zat 'm in het feit dat in de kist achter wat plasticjes in de cockpit zichtbaar de Zuid-Afrikaanse documenten zitten. De Nederlandse documenten zitten dan in een map.
 
@ Iz: Poeh, gelukkig maar, begon bijna te twijfelen aan the reliable charter airline.

Zou zelfs zomaar kunnen dat de Zuidafrikaanse BvL zelfs nog gewoon geldig is!
 
Re: Got it!

Re: Got it!

Oorspronkelijk gepost door 19 of 77
I just figured it out ;)

It must be the all new and improved air holland (version ?? Who's counting :D )

As promised by our very own Air Holland

Kelere 19 of 77 heeft ons door :D :D :D
Het moet niet gekker worden hier terwijl dit nog allemaal heel geheim is.
 
Volgens mij was hier de issue of TFL binnenkort met 757's gaat vliegen. Het eerste toestel schijnt al op naam van TUI ingescheven te staan, maar er is niemand die dat kan bevestigen. Wordt hier even struisvogelpolitiek bedreven of zien ze door de bomen het bos niet meer. We hebben de hele vloot van Boeing geloof ik al voorbij zien gaan. En dat een vernieuwd Air Holland hier weer in Frage is, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Kortom: wie doet weer een poging?
 
@ Zo Saabdestroyer,

Dat was zo'n dag dat er vanzelf roquefort kaas opgroeide :D
En voorlopig zie ik hem ook niet van dichtbij :p:


19 of 77:

Heppener (je oude dutchbird baas?!?) vraagt of je weer 757 bij hem komt vliegen :cool:


Stokbrood rules ;)
 
Last edited:
Nou dat is dan niet zo moeilijk toch...???
MP en HV vallen af, want die zijn blij dat ze die 757's eruit hebben gedaan. TFL kennelijk niet en er zijn ook geen berichten uit Tuiland, dat ze met die 757 willen gaan vliegen. Jan H. zou de enige mogelijke kandidaat kunnen zijn. Als een duveltje uit een doosje, kwam DBR toen op het toneel. Wie heeft meer nieuws? Zou dit een machine voor NL zijn?
 
So - what else is new?

So - what else is new?

Oorspronkelijk gepost door 76-er
Don Leo heeft daar een mooie kreet voor bedacht: Smart Follower.

Smart Follower = Thief! :D :D

More "Weasel Words" - I prefer to call it what it is.

Oorspronkelijk gepost door Face
19 of 77:

Heppener (je oude dutchbird baas?!?) vraagt of je weer 757 bij hem komt vliegen :cool:


Stokbrood rules ;)

I talked to Jan about 10 days ago to discuss his new airline.

I've told him I'm interested. :) :):D :D

Sorry - back to the topic
 
Last edited:
Het wordt duidelijker

Het wordt duidelijker

Ik denk dat de PH-AAR, 757, naar Magic Blue gaat. In ieder geval staat er een ATP klaar in de kleuren van Magic Blue. in Engeland om naar Nederland over te vliegen. Kennelijk heeft Magic Blue mogelijk al AOC gekregen van IVW of niet? Magic Blue wil met 2 Boeings 757's gaan vliegen op bestemmingen waar HV, TFL en MP nu al vliegen. Met British Aerospace ATP willen ze lijndiensten uitvoeren naar Parijs of Berlijn vanaf Schiphol. In eerdere berichten hebben ze ook gezegd dat ze eerst met een Boeing 757 vliegen daarna met een kleinere toestel zoals Airbus A320 of een Boeing 737-800NG. Wellicht hebben ze plannen mogelijk al gewijzigd in verband met fallissement van DutchBird, zowel ze nog langer moesten wachten op aanpassing van hun AOC.

Wat NL airways betreft willen ze niet met Boeings gaan vliegen, maar met 4 Airbussen A321's en 2 Fokkers 100's naar niche bestemmingen in Europa en bulk-bestemmingen in Turkije. Het is wellicht duidelijker in deze topics die voor veel verwarringen hebben gezorgd, voor zekerheid kan ik dit ook niet bevestigen of het wel waar is.

Het wordt voor Nederlandse charterwerld heel harde concurrentie zowel alle 5 chartermaatschappijjen vanaf Schiphol gaan vechten om de gunst van een moderne passagier. In ieder geval zijn HV en MP grote spelers op de markt voor chartervliegreizen. De relatief kleinere maatschappijen zoals NL airways of Magic Blue zullen wel moeilijker krijgen zoals de laatste jaren met DucthBird geval was. TFL zal wel kunnen overleven, zowel ze de vloot moeten aanpassen om bijvoorbeeld 2 Boeings 767's gaan afstoten. Nu is het al gebeurd bij TFL. TFL schijnt ook te willen vliegen een kleinere Boeing 737-800 op bestemmingen die niet door een Boeing 767 aangedaan kunnen worden. Het is een moeilijke tijd voor NL-maatschappijen op dit moment te kampen met hoge brandstofprijzen en hevige concurrentiestrijd met low-costmaatschappijen.
 
Berven

Ik denk dat je de plank volledig misslaat wat betreft Magic Blue

Magic Blue management heeft enkele maanden geleden besloten de stekker uit het charterplan te trekken.
 
MagicBlue gaat zich idd alleen maar op vracht richten. Alle charterplannen zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld......... Dus bij wie oh wie hoort die 757 dan......???
 
Berven

Ben benieuwd wat je volgende gedachtenspinsel is???

Ik houd het op NL -airlines (zie post van 1977) of anders wellicht een boekhoudkuNdige truc van BY wegens een 1 of andere reden
 
Last edited:
NL Airways BV i.o.

NL Airways BV i.o.

Er zijn dus echt gerichtte plannen voor de start van een nieuwe luchtvaart maatschappij NL Airways staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :NL Airways B.V. i.o.
Rechtsvorm :Rechtspersoon in oprichting
Adres : XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Telefoonnummer :XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Datum vestiging :07-07-2005
Bedrijfsomschrijving :Het organiseren van vliegtuigvluchten. Het
uitvoeren van een luchtvaartbedrijf in het
algemeen en het verrichten van vervoer met
luchtvaartuigen in het bijzonder
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
Bevoegde functionaris(sen):

Naam :Heppener, Johannes Cornelis
Geboortedatum en -plaats :11-03-1947, Amsterdam
Adres : XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Infunctietreding :07-07-2005
____________________________________________________________________________
Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

Woerden, 13-10-2005


Hoewel het uit een openbaar register komt, heb ik de adres gegevens verwijderd.
 
Gehoord van een fietsende Kroket: (hij is nog onderweg)

NL Airways (call sign; anal airways) gaat niet vliegen met deze 757. Het wordt voor hen:

1 of 2 Fokker 100 plus
2 of 3 A321-200

Persoonlijk vind ik de combinatie vreemd maar daar zal wel over nagedacht zijn. (net als dat Stevie over alles nadenkt)
 
Back
Top