Het wordt duidelijker
Het wordt duidelijker
Ik denk dat de PH-AAR, 757, naar Magic Blue gaat. In ieder geval staat er een ATP klaar in de kleuren van Magic Blue. in Engeland om naar Nederland over te vliegen. Kennelijk heeft Magic Blue mogelijk al AOC gekregen van IVW of niet? Magic Blue wil met 2 Boeings 757's gaan vliegen op bestemmingen waar HV, TFL en MP nu al vliegen. Met British Aerospace ATP willen ze lijndiensten uitvoeren naar Parijs of Berlijn vanaf Schiphol. In eerdere berichten hebben ze ook gezegd dat ze eerst met een Boeing 757 vliegen daarna met een kleinere toestel zoals Airbus A320 of een Boeing 737-800NG. Wellicht hebben ze plannen mogelijk al gewijzigd in verband met fallissement van DutchBird, zowel ze nog langer moesten wachten op aanpassing van hun AOC.
Wat NL airways betreft willen ze niet met Boeings gaan vliegen, maar met 4 Airbussen A321's en 2 Fokkers 100's naar niche bestemmingen in Europa en bulk-bestemmingen in Turkije. Het is wellicht duidelijker in deze topics die voor veel verwarringen hebben gezorgd, voor zekerheid kan ik dit ook niet bevestigen of het wel waar is.
Het wordt voor Nederlandse charterwerld heel harde concurrentie zowel alle 5 chartermaatschappijjen vanaf Schiphol gaan vechten om de gunst van een moderne passagier. In ieder geval zijn HV en MP grote spelers op de markt voor chartervliegreizen. De relatief kleinere maatschappijen zoals NL airways of Magic Blue zullen wel moeilijker krijgen zoals de laatste jaren met DucthBird geval was. TFL zal wel kunnen overleven, zowel ze de vloot moeten aanpassen om bijvoorbeeld 2 Boeings 767's gaan afstoten. Nu is het al gebeurd bij TFL. TFL schijnt ook te willen vliegen een kleinere Boeing 737-800 op bestemmingen die niet door een Boeing 767 aangedaan kunnen worden. Het is een moeilijke tijd voor NL-maatschappijen op dit moment te kampen met hoge brandstofprijzen en hevige concurrentiestrijd met low-costmaatschappijen.